Skip to content

"מנקים שולחן. שמים את המחלוקות בצד, עובדים ביחד"

דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבתה הראשונה של הממשלה ה-33. הממשלה אישרה בישיבתה הראשונה את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני, את מינוי סגני השרים והוראת שעה הקובעת לו"ז לתקציב המדינה. מיד אחר כך נסעה לבית הנשיא כדי להצטלם בתמונה המסורתית עם הנשיא פרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

" אנחנו פותחים היום את שולחן הממשלה, ואנחנו גם מנקים שולחן. שמים את המחלוקות בצד, עובדים ביחד". כך אמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבתה הראשונה של הממשלה ה-33.

"זאת הפעם השלישית שאני מתכבד לפתוח ישיבה של ממשלה חדשה. אני חייב להגיד לכם שאני מתרגש", אמר נתניהו. "זה לא דבר מובן מאליו. שום דבר כאן לא מובן מאליו והאחריות הכבדה על כולנו. האחריות והזכות.

"אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעבוד יחד ולהשיג את התוצאה". בנימין נתניהו (קובי גדעון/לע"מ)
"אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעבוד יחד ולהשיג את התוצאה". בנימין נתניהו (קובי גדעון/לע"מ)

"מכל שלושת התקופות שיצאה לי הזכות הזאת להנהיג את מדינת ישראל, אינני זוכר תקופה יותר מאתגרת מבחינת צבר הסיכונים מצד אחד, ההזדמנויות מצד שני, וכמובן הציפיות של אזרחי ישראל. אני חושב שבכוחנו לענות על כל האתגרים בלי יוצא מן הכלל.

"יש כאן אנשים מצוינים, אנשים מוכשרים, אנשים מנוסים, אנשים רעננים, והדרך היחידה שנוכל להצליח זה בשיתוף פעולה שאני בטוח שנקיים אותו", אמר ראש הממשלה. "שיתוף פעולה, אחדות. אני מאוד מעודד שיח סביב השולחן הזה, אני מעודד את האנשים כפי שיתברר לחדשים, לומר את דעתם, ואני חושב שאנחנו על ידי שמיעת הצדדים מקבלים בסוף את ההחלטות הנכונות והשקולות ביותר. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעבוד יחד ולהשיג את התוצאה".

בישיבתה הראשונה החליטה הממשלה מספר החלטות:

  • הממשלה אישרה בישיבתה הראשונה את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני. יו"ר הוועדה, על פי חוק, יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי הוועדה יהיו שר הביטחון משה יעלון, שר האוצר יאיר לפיד, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ושרת המשפטים ציפי לבני, שר התמ"ת נפתלי בנט והשר להגנת העורף ושר התקשורת גלעד ארדן.
  • הממשלה אישרה הערב את מינויים של שמונה סגני שרים: ח"כ אופיר אקוניס לסגן שר במשרד רה"מ המופקד על הקשר בין הממשלה לכנסת; ח"כ זאב אלקין לסגן שר במשרד החוץ; ח"כ אלי בן דהן לסגן שר במשרד לשירותי דת; ח"כ דני דנון לסגן שר במשרד הביטחון; ח"כ אבי וורצמן לסגן שר במשרד החינוך; ח"כ ציפי חוטובלי לסגנית שר במשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים; ח"כ מיקי לוי לסגן שר במשרד האוצר; ח"כ פאינה קירשנבאום לסגנית שר במשרד הפנים.
  • הממשלה אישרה הוראת שעה הקובעת לוח זמנים להעברת תקציב המדינה, זאת על פי הסכמות עם האופוזיציה. בתוך 85 ימים מיום השבעתה, תניח הממשלה על שולחן הכנסת את הצעת התקציב. לכנסת יהיו 50 ימים על מנת להעביר את הצעת התקציב בשלוש קריאות, כאשר המועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנת 2013 יחול בתחילת חודש אוגוסט. הוראת השעה שאושרה הערב תעלה היום להצבעה במליאת הכנסת.
  • הממשלה אישרה פה אחד את טיוטת חוק הרבנות הראשית לישראל, לפיה תוארך כהונתם של הרבנים הראשיים המכהנים, אשר כהונתם עומדת להסתיים בתאריך 24/03/13, בפרק זמן של ארבעה חודשים או עד לבחירתם של רבנים ראשיים חדשים, המוקדם מבין השניים.

מיד לאחר ישיבתה הראשונה התכנסה הממשלה בבית הנשיא, לתמונת הממשלה המסורתית עם נשיא המדינה.

הצילום המסורתי של הממשלה, עם נשיא המדינה (צילום: אבי אוחיון)
הצילום המסורתי של הממשלה, עם נשיא המדינה (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

נשיא המדינה ברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "בפניכם חברי הממשלה ה–33 עומדים אתגרים מרובים- הן בתחום הביטחון, הן בתחום הכלכלה והן בתחום החברתי, ומעל הכל נדרשת עמידה נחושה מול האיום האיראני ומאמץ עליון לקדם את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים. האחריות המוטלת על כתפיכם הינה רבה והעם כולו נושא את עיניו אליכם. בטוחני שתהיו קשובים לצרכיו של העם ותענו למאווייו, תוך נאמנות לסמכות החוקית שהעם העניק לכם. כנשיא המדינה אני עומד לרשותך, ראש-הממשלה, ולרשותכם השרים ככל הנדרש וככל הנאמר בחוק. אני רוצה לברך אתכם חברי הממשלה ואת כל בני-ישראל בברכת חג חירות שמח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "יש בכוונתנו להביא שינויים חשובים למדינת ישראל , אזרחי ישראל מייחלים לזה. אנו נעשה זאת בשיתוף פעולה כי אין דרך אחרת. אנחנו קיימנו עכשיו ישיבת ממשלה תכליתית , עניינית, והסכמנו שהשרים יציגו תוך חודש את תכניות העבודה שלהם. אני מאמין שנוכל לעבוד יחד להוציא את הדברים לפועל לטובת אזרחי ישראל. אנחנו נמצאים בערב חג הפסח, אני חושב שאנחנו מביאים תשורה ובשורה לאזרחי ישראל. אני יכול לאחל לכל אזרחי ישראל חג פסח שמח וכשר, לאזרחי ישראל היהודים. חג פסחא שמח לאזרחי ישראל הנוצרים ושנה טובה ומבורכת לכל אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן