Skip to content

משבר דיפלומטי בין איטליה להודו

רומא מסרבת להחזיר להודו שני חיילי מארינס הנאשמים ברצח, הודו מונעת משגריר איטליה לצאת את המדינה ואיטליה מאשימה את הודו בהפרת חוק החסינות הדיפלומטית הבינלאומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לאטורה, גירונה - האמינו שהם מותקפים על ידי שודדי ים
לאטורה, גירונה - האמינו שהם מותקפים על ידי שודדי ים

אתמול, שני, קבע בית המשפט העליון של הודו ששגריר איטליה, דניאלה מנציני, ויתר על חסינותו החוקית. הפסיקה באה בעקבות סירובה של איטליה להחזיר להודו שני חיילי מארינס הנאשמים ברצח דייגים הודים. השניים הורשו לשוב לאיטליה בחודש שעבר כדי להשתתף בבחירות לפרלמנט, בתנאי שיחזרו לעמוד לדין.

שר החוץ האיטלקי אמר שהמעשה הוא "הפרה גלויה" של אמנת וינה העוסקת ביחסים בינלאומיים. כך מדווח ה-BBC. השגריר, מנציני, הבטיח אישית שהשניים, מסימיליאן לאטור וסלווטורה גירונה, יחזרו בתוך ארבעה שבועות כפי שפסק בית המשפט בהודו.

שופט בית המשפט העליון ההודי, אלטאמאס קאביר, אמר אתמול שבית המשפט "איבד את אמונו" בשגריר איטליה. הוא חזר על צו מהשבוע שעבר, האוסר על שגריר איטליה לצאת את המדינה "עד להוראות נוספות".

על פי החוק הבינלאומי, דיפלומטים נהנים מחסינות פלילית במדינות שירותם. רק המדינה השולחת יכולה לוותר על החסינות הדיפלומטית. משרד החוץ האיטלקי הודיע שהוא מקווה למצוא פתרון: "ברוח היחסים הידידותיים שהוא שואף להמשיך בהם עם הודו".

שני המלחים מואשמים בהריגת הדייגים במדינת קראלה בפברואר 2012. לדבריהם, הם סברו שהדייגים הם שודדי ים. איטליה מבקשת לשפוט את אזרחיה במדינתם, וטוענת שאין להודו סמכות שיפוט בנושא מאחר שהוא התרחש במים בינלאומיים.

הודו טוענת מנגד שבלי להתחשב במיקום הספינה, עומדת לה זכות לשפוט את המארינס מאחר שההרוגים היו אזרחים הודים בלתי חמושים על סיפון סירת דייג הודית. אתמול, שני, פסק בית המשפט העליון בהודו שמנציני, שנשא ונתן על שחרור השניים, ויתר על חסינותו הדיפלומטית בהתחייבותו לבית המשפט שהם יחזרו.

ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג', הזהיר מפני "תוצאות חמורות" אם איטליה לא תחזיר את שני חיילי המארינס, וכינה את התנהגותה "בלתי קבילה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן