Skip to content

מחריף סכסוך העבודה במשרד החוץ: דיווחים רק בדואר דיפלומטי

מערכת המברקים היא צינור המידע העיקרי של משרד החוץ דרכו עוברים כל הדיווחים המדיניים, הנחיות לנציגויות, סקירות תקשורת, מידע כלכלי ועוד. עתה, בעקבות החרפת העיצומים, מושבתת המערכת הזאת ומושבתות גם מערכות הדואר האלקטרוני והפקס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סכסוך העבודה במשרד החוץ מחריף: ועד עובדי משרד החוץ הנחה את עובדי המשרד לא לשלוח דיווחים או עדכונים מקצועיים באמצעות מערכת המברקים, הדוא"ל והפקס.

ההנהלה מתעתעת בנו. משרד החוץ (עמוד הפייסבוק של המשרד)
ההנהלה מתעתעת בנו. משרד החוץ (עמוד הפייסבוק של המשרד)

בוועד עובדי משרד החוץ אומרים כי היום, התקיימה פגישה נוספת בין הוועד להנהלת המשרד אשר הגיע לסיומה המהיר. לדברי הוועד, גם בפגישה זו לא נתקבלו נתונים בסיסיים שהובטחו להם על ידי הוועד בכדי לקיים דיון שקוף ויעיל.

בעקבות הפגישה הוציר ועד העובדים מכתב חריף לכלל עובדי המשרד – ובו הנחיות חדשות: "פעם אחר פעם ההנהלה מתעתעת בנו העובדים ובוחרת בחוסר שקיפות כקן מנחה. בפגישה שנערכה היום נמסר לנו כי למרות ההבטחה, אין בכוונת ההנהלה למסור נתונים. מבחינתנו, היום נחצה קו אדום ולכן אנו נפעל להחרפת המאבק במשרד ומחוצה לו במסגרת סכסוך העבודה", נאמר במכתב.

"במסגרת זו, הוחלט להרחיב את המאבק לנציגויות, לפיכך אנו מנחים בזאת את כל העובדים בארץ ובחו"ל שלא לשלוח דיווחים או עדכונים מקצועיים באמצעות מערכת המברקים, דוא"ל ופקס. דיווחים חיוניים יועברו למטה ולהיפך  בקשיח ובאמצעות הדואר הדיפלומטי בלבד".

מערכת המברקים היא צינור המידע העיקרי של משרד החוץ דרכו עוברים כל הדיווחים המדיניים, הנחיות לנציגויות, סקירות תקשורת, מידע כלכלי ועוד. יש לציין, כי נציגויות משרד החוץ ברחבי העולם פועלות במהלך חופשת הפסח ויש להנחיה זו משמעות רבה ביכולת הנציגויות לבצע את עבודתן במהירות.

עובדי משרד החוץ מתריעים מזה זמן רב על בעיות הקיימות במשרד. כיום, העובדים נמצאים בסכסוך עבודה אל מול הנהלת המשרד כאשר הם טוענים למנהל לא תקין, תנאי שירות לעובדי חו"ל בעייתיים ואיוש משרות בעובדים זמניים.

מוועד העובדים נמסר: "ההתנהלות של הנהלת המשרד משדרת זלזול כלפי עובדי המשרד וניסיונה לקדם מו"מ עקר לא יצלח. אנחנו נערכים כבר עתה לפעול להחרפת המאבק מיד עם החזרה מחופשת הפסח, כבר עתה גובשו מספר פעולות עליהם נודיע בבוא העת".

1 Comment

  1. חיים
    25 במרץ 2013 @ 8:00

    בתור מי שקיבל סיוע קריטי מעובדי משרד החוץ בזמן משבר קשה שחוויתי בחו״ל, אני יכול רק לומר שאני תומך בכם. מקווה שתצליחו להשיג את הדרישות שלכם במהרה מבלי שייגרם נזק גדול מדי למדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן