Skip to content

הגזירות בפתח והישראלים חוגגים: טיילו, נפשו, לכלכו – וקנו

בקרן קימת לישראל מעריכים שלמעלה משני מיליון מטיילים ביקרו ביערות ובאתריה שהכניסה אליהם במהלך החג היתה ללא תשלום; לאילת הגיעו בחג כ-120,000 אורחים מישראל ומחו"ל; במשרד התיירות העריכו בכ-150 אלף את מספר התיירים שהגיעו לחגי הפסח והפסחא לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטעמי המימונה שסוגרת את אירועי חג הפסח 2013. (צילום: דן בר דב)
מטעמי המימונה שסוגרת את אירועי חג הפסח 2013. (צילום: דן בר דב)

הישראלים החליטו לדחות לימים אחדים את העיסוק בתקציב והשלכותיו עליהם ויצאו בהמוניהם לטבע וגם למלונות. שיא נרשם במספר המטיילים שהציפו את אתרי הטבע של קק"ל במהלך חג הפסח. לדברי אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: "לא זכור לנו חג פסח כה שמח ופעיל, כמו חג הפסח האחרון בו היינו עדים לעליה של כ-10%-15% במספר המבקרים. נראה כי רבים מהישראלים בחרו לנצל את אתרי הטבע של קק"ל שהכניסה אליהם היתה בחינם".

אך לא רק הם: במשרד התיירות העריכו בכ-150 אלף את מספר התיירים שהגיעו לחגי הפסח והפסחא לישראל. לאילת הגיעו בחג 120,000 אורחים מישראל ומחו"ל, היתה תפוסה של 40,000 מיטות בבתי המלון, 50,000 שהו בדירות שכורות  ו-15,000 אנשים שהו באוהלים שהוקמו ע"י עיריית אילת לאורך החופים.

נדב זיו, מיזמי אתר השכרת דירות הנופש לתקופה קצרה, tellavista.com, אומר כי בתקופת הפסח הוזמנו דרך האתר מעל 1,700 לילות אורח, כשהזמנה ממוצעת היתה של 15 לילות. המדינות העיקריות מהן הוזמנו דירות הנופש הן ארה"ב, אוסטרליה, איטליה, קנדה, ישראל, רוסיה ואנגליה. עיקר ההזמנות היו לתל אביב ולירושלים, אולם הוזמנו דירות לתיירים גם במקומות נוספים.  

גם היום, במימונה, צפויים מאות אלפי נופשים ביערות וחניוני קק"ל.

חג הפסח האביבי והנעים ברוב חלקי הארץ, הוציא מאות אלפי בני אדם לחיק הטבע לנצל את הימים האחרונים של חג הפסח בטיולים, רכיבה על אופניים, בשבילים שהקימה קק"ל בשנים האחרונות בכל רחבי הארץ, ולפיקניקים משפחתיים.

רק במהלך החג השני של פסח, ביקרו מאות אלפי איש בפארקים, ביערות ובאתרי קק"ל ברחבי הארץ. בכך מגיע מספר המטיילים הסופי באתרי קק"ל שהכניסה אליהם בחינם בכל חג הפסח ליותר משני מליון

מסלולי אופניים בפארק תמנע

מבקרים.בקק"ל מציינים כי ניכר שרבים מהישראלים פקדו את אזור צפון הארץ ואילו בדרום, רוכבי אופניים רבים הגיעו לרכוב בשבילי האופניים החדשים שנחנכו לאחרונה בפארק תמנע – למעלה מ-20 ק"מ של מסלולי אופניים, שהוכשרו בטכנולוגיות מתקדמות, כולל שבילי עץ ושבילים מרוצפים באבן מקומית, עבודה שבוצעה בשיתוף ובמימון קק"ל כדוגמת מקומות רבים אחרים ברחבי הארץ. כמו כן נצפו מאות רוכבי אופניים מידי יום באזור השקמה, בארי והבשור.

וכרגיל, בעקבות המטיילים הגיעה גם האשפה: אנשי קק"ל אספו במהלך כל חג הפסח כ-750 טון אשפה שהשאירו המטיילים ביערות ובחניונים בכל רחבי הארץ. בקק"ל ציינו כי כמות הפסולת הייתה גדולה ביחס לשנים קודמות,

מזג האוויר הנוח מיטיב עם עשרות אלפי המטיילים שהגיעו בהמוניהם לאזור הגליל, הגולן וסובב כנרת לטיולים במרחבי הטבע, הנחלים, הפסטיבלים, אתרי התיירות, המוזיאונים.

מזג האוויר החם משך את המטיילים לאזורי המים ולחופי הכנרת המחודשים, ששודרגו על ידי רשות ניקוז ונחלים כנרת, אך פקח הרשות, אבי אריש, מציין כי עונת הרחצה עדיין לא נפתחה רשמית ועדיין אין מצילים בחופים.

באילת, באייס מול, קניון הקרח החדש, שבו מקיפות חנויות את הרחבה להחלקה על הקרח, נרשמו 180,000 כניסות, כאשר 20.000 איש נכנסו למקום בזמן נתון.

האייס מול באילת בחג הפסח. החליקו, קנו, אכלו. (צילום: מאיר אוחיון)
האייס מול באילת בחג הפסח. החליקו, קנו, אכלו. (צילום: מאיר אוחיון)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן