Skip to content

מותו של אסיר פלסטיני עורר מהומות בבתי הכלא הביטחוניים

האסיר שנידון למאסר עולם מת ממחלת הסרטן, וחבריו מאשימים את שלטונות הכלא בטיפול מאוחר ולא יעיל שהביא למותו. הרשות הפלסטינית מטילה את האחריות למותו על ישראל וקוראת לשביתה כללית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהומות פרצו הבוקר (שלישי) בחלק מבתי הכלא הביטחוניים בישראל בעקבות מותו של פעיל חמאס, מיסרה אבו חמדיה, בן 64, תושב חברון, שהיה כלוא יותר מעשר שנים. הבוקר, בעקבות מותו, החלו אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא לדפוק על הדלתות ולהשליך חפצים. כוחות תגבור של שוטרי השב"ס ויחידת נחשון בשב"ס, הוזעקו כדי לסייע בהרגעת הרוחות.

כלא קציעות. (צילום: Yosi I)

משירות בתי הסוהר נמסר כי "אבו חמדיה נידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בבית הקפה בירושלים בשנת 2002. הוא מת בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר מאבק במחלת הסרטן.

אבו חמדיה, שהורשע בניסיון רצח, חברות בארגון טרור ואחזקת כלי נשקו, אובחן בחודש פברואר האחרון כחולה בסרטן הוושט. מאז אובחן כחולה במחלה, היה אבו חמדיה במעקב רפואי של מומחים בבית החולים. לפני כשבוע, בעקבות הקביעה שמדובר בחולה סופני, פנו בשירות בתי הסוהר לוועדת השחרורים בבקשה להורות על שחרורו המוקדם, הליך שהחל וטרם הסתיים".

לטענת חבריו, נמנע ממנו טיפול רפואי נאות. אבו חמדייה (צילום: PNN)

עיסא קרקאע, ראש המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, הגיב הבוקר למות האסיר והטיל את האחריות למותו של חמדיה על ישראל. הוא קרא לשביתה כללית החל ממחר כאבל על מותו של האסיר. לטענת המשרד, אבו חמדיה הועבר לטיפול בבית החולים רק לפני כמה ימים, אף שאובחן כחולה כבר לפני חודשים מספר. דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדיני, טוען כי הטיפול הרפואי התעכב וכי אבו חמדיה לא זכה לטיפול נאות ולכן מת בטרם עת.

ברמאללה החלה תהלוכת מחאה בעקבות מותו מול משרדי הסיוע של הצלב האדום. הג'יהאד האסלאמי קרא הבוקר לאינתיפאדה ברחבי הגדה המערבית. עוד נודע כי נכון לשעה זו משתלטים כוחות השב"ס על ההתפרעויות בכלא, אך הן טרם שככו. במחסום השוטר בחברון החלו מפגינים ליידות בקבוקי תבערה, אין נפגעים.

עדכון: שישה סוהרים ושלושה אסירים ביטחוניים נפגעו קל מגז מדמיע שרוסס בכלא רמון, במהלך הניסיונות להפסיק את המהומות שפרצו בכלא. משירות בתי הסוהר נמסר כי המהומות במקום נפסקו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן