Skip to content

איר פראנס תשלם קנס לפרו-פלסטינית שהורדה מטיסה לישראל

הפעילה השתתפה בפרויקט "ברוכים הבאים לפלסטין" שיזמו תנועות אנטי-ישראליות ברחבי העולם. ישראל הפעילה לחץ על חברות התעופה האירופיות לא לאפשר את הטסתם ארצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט צרפתי הורה היום לחברת התעופה הצרפתית אייר פראנס לשלם קנס בסך עשרת אלפים אירו לנוסעת שהורדה מטיסה לישראל משום שלטענת החברה "אינה יהודיה". החברה גם תשלם שלושת אלפים אירו נוספים לכיסוי הוצאותיה המשפטיות של הנוסעת.

הוריה אנקור (30), סטודנטית לסיעוד, החליטה באפריל שעבר להשתתף בפרויקט "ברוכים הבאים לפלסטין", שבמסגרתו היו אמורים מאות פעילים פרו-פלסטינים להגיע לישראל ומשם לשטחי יהודה, שומרון ועזה. ישראל הפעילה לחץ על מדינות אירופה למנוע את הטיסה המאורגנת הזו, ובעקבות זאת ביטלו חברות התעופה המרכזיות ביבשת כשלוש מאות כרטיסים שנרכשו על ידי הפעילים הללו.

אנקור עצמה כבר שהתה במטוס בנמל התעופה של ניס כאשר ניגש אליה אחד מעובדי אייר פראנס ושאל אותה אם יש ברשותה דרכון ישראלי. כשהשיבה בשלילה, רצה לדעת אם היא יהודיה. היא ענתה בשלילה גם הפעם, ונתבקשה לרדת מהמטוס.

התביעה הכללית בצרפת תמכה בתביעת הפיצויים של אנקור נגד אייר פראנס, בנימוק שמדובר במקרה ברור של אפלייה נגדה מטעמי דת. אייר פראנס הגיבה כי שמה של אנקור נכלל ברשימה של נוסעים בלתי רצויים לישראל שהעבירה ישראל לחברה, ושממילא הייתה אנקור נתקלת בסירוב ישראלי לאפשר לה להיכנס לתחומי המדינה ונאלצת לשוב על עקבותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן