Skip to content

בכירה במשרד התחבורה סייעה למנהל להטריד מינית

מנהל בככיר במשרד התחבורה כבר הודה בפרשה ואולץ לפרוש מעבודתו, העובדת עומדת כעת לדין משמעתי על שלחצה אחרות להשתתף ביחסים אינטימיים עם המנהל. הפרשה נחשפה הבוקר ברשת ב'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איריס ברקת, עובדת בכירה במשרד התחבורה, עומדת לדין משמעתי על שסייעה כביכול למנהל בכיר מאוד במשרד להטריד מינית עובדות ולקיים יחסי מין עם מי שהיו כפופות לו. כך חשפה הבוקר (שלישי), לראשונה, כתבת קול ישראל, עדי מאירי, ובהמשך דווח על כך באתר החדשות של העיתונאי יואב יצחק.

על פי תובענה שהגישה לאחרונה נציבות שירות המדינה, סייעה ברקת לאלכס לנגר, שהיה בזמנו המשנה למנכ"ל ומנכ"ל המשרד בפועל, להטריד מינית עובדות הכפופות לו. לנגר עצמו אולץ לפרוש מתפקידו בשנה שעברה. הוא הודה בהטרדה מינית של עובדות במשרד ובעקבות כך פרש משירות המדינה. במסגרת הסדר הטיעון עם לנגר, הגיע אגף המשמעת בנציבות לכלל ענישה מוסכמת על הצדדים שכללה מלבד הפרישה גם נזיפה חמורה, הפקעת משכורת, הורדה בדרגת שכר עד גיל 67, פסילה לצמיתות מלשמש בכל תפקיד במשרד התחבורה, התחייבות שלא לשוב בכל תפקיד לשירות המדינה ואי-קבלת תוספת דרגת שהייה.

לפי התובענה מואשמת ברקת בין השאר כי העבירה לעובדת אחרת מסרים כדוגמת "אלכס אמר שהיום את נראית 'סוף הדרך' ושהתלבשת יפה" ו"אלכס חלם עלייך חלום". מאוחר יותר נערך מפגש משולש של העובדת, ברקת ולנגר בפארק הירקון. לגבי מפגש זה מואשמת ברקת כי הפעילה לחצים ומניפולציות על אותה עובדת לקיים עוד מפגש משולש כשבין היתר ציינה באוזניה, כי הגעתה למפגש כזה תוכיח "להם" (לה וללנגר), שהיא בסדר ותחזיר את האמון "שלהם" בה.

לאחר מספר ניסיונות התחמקות שכשלו, אספו הנאשמת ולנגר את העובדת מאזור ירושלים ונסעו לנמל תל אביב, שם אכלו ארוחת בוקר על חשבונו של לנגר. העובדת סברה שבכך הבילוי המשותף הגיע לקיצו. אלא שאז הציעה ברקת לנסוע "לשבת" על חוף הים. הם נסעו אל חוף הצוק בהרצליה ושם הוציאה ברקת מהרכב בקבוק יין והנחתה את העובדת למצוא "סידור" להמשך היום לילדיה. היא מזגה יין לשלושתם והתעניינה אם היין משפיע על העובדת. אחר כך, הסיע אותם לנגר למלון דירות בעיר הרצליה. בהגיעם או בדרכם לשם, אמרה העובדת הלחוצה לברקת כי היא לחוצה, וזו הרגיעה אותה שאל לה לדאוג שכן לא יקרה שום דבר שבו לא תחפוץ.

לאחר מכן, בדרך חזרה לירושלים, העובדת הפגינה כי היא אכולת רגשי אשמה ומבוכה וברקת הנחתה אותה להתנהג כרגיל, "לנתק את הרגש מהמחשבות" ופשוט להודיע בביתה שהיא היתה ביום חופש של סידורים עם אחותה. למחרת האירוע התקשרה אליה ברקת וסיפרה לה שלנגר מסר ש"היה מדהים" וביקשה ממנה לא לספר לאיש על שהתרחש. ברקת ניסתה לשכנע לפחות עוד עובדת לעשות זאת.

ברקת מואשמת כי לא גילתה על קשריה האינטימיים עם לנגר כשדנו בקידומה במכרז לתפקיד בכיר, קידום שלנגר עצמו תמך בו. עוד עולה מהתובענה כי לנגר הוציא את ברקת ללמוד משפטים, איפשר לה שימוש חופשי במכוניות של המשרד, נתן לה אישור לעבודה פרטית וגם אישר לה לצאת ללא הצדקה לנסיעות מקצועיות בחו"ל – חלק מהדברים אף בניגוד לקביעת גורמי מקצוע במשרד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן