Skip to content

עמותה לעזרה מיידית מאבטחת קשישים ניצולי שואה

העמותה "לעזרה מיידית לניצולי השואה" המטפלת בסיוע לקשיש בתחומים שונים, החלה לאחרונה לאבטח קשישים בדרכם לבנק או לביטוח לאומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את מקומו של סיוע ממשלתי באבטחת ניצולי שואה לקחה על עצמה "העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה" המטפלת בסיוע לקשיש בתחומים: סיוע במוצרי מזון, תיקונים בבית, ליווי למוסדות רפואיים ומשפטיים ועוד. לאחרונה, בעקבות ריבוי מקרי האלימות כלפי קשישים, החלו כמאה מתנדבים, מתוך האלפיים הקיימים, לדאוג גם לאבטחת הקשישים, בעיקר בעת הוצאת כספים מהבנק. 

אריאל שטייגר בן 31, מנהל חשבונות מקריית אונו, מתנדב בעמותה: "כולנו מתנדבים והמטרה היא לעזור לניצולי שואה בעזרה מיידית בעקבות ריבוי מקרי האלימות נגד קשישים. אנחנו נותנים להם ליווי בעיקר ב-28 לחודש, כשהם הולכים לביטוח לאומי ולבנק, כדי שיוכלו להרגיש בטוחים".

 (צילמה: שרית פרקול)
"לא יתכן שניצול השואה החי במדינת ישראל יחשוש לחייו" (צילמה: שרית פרקול)

בדף הבית של העמותה נכתב: "לא יתכן שניצול השואה החי במדינת ישראל יחשוש לחייו. העמותה תפעל להקמת מערך ביטחון לניצולי השואה. זקוקים לשם כך למתנדבים בעלי רקע קרבי או מיומנויות לחימה ואומץ. בעתיד – המתנדב/ת שיפגין מסירות ויכולות ארגון וניהול יקבל תפקיד בשכר לרכז פרויקט זה".

תמרה מור, יו"ר העמותה, גם היא מתנדבת: "העמותה מושתתת על מתנדבים בלבד. כיום יש לנו כאלפיים איש המספקים עזרה ותמיכה בכל נושא לקשיש. העמותה לא מקבלת תמיכה מהמדינה או מכל גורם מוסדי למעט תמיכה אחת מקרן שויצרית. יש לנו מאות פניות מדי יום ואנחנו משוועים לעוד מתנדבים שיצטרפו".

"לפני ארבע שנים קיבלתי טלפון מאשה בשם תמרה. היא סיפרה שמצאה אותי באיזה רשימה של ניצולי שואה ושאלה אותי אם אני צריכה עזרה ואם אני מקבלת איזה עזרה מהמדינה", מספרת ברטה שפורן, בת 93 ניצולת שואה. "השבתי לה שאני לא מקבלת כלום וגם מעולם לא ביקשתי ואני גם לא יודעת אם נותנים. היא שאלה אותי אם את מוכנה לקבל עזרה והשבתי לה – בבקשה. זמן קצר לאחר מכן היא ביקרה אותי בבית ומאז הקשר ביננו מאוד הדוק. מספקים לי מה שאני צריכה, החל ממזון, תיקונים בבית ועוד הרבה דברים".

ברטה מספרת, שלפני שנה וחצי נפלה ברחוב ושברה את אגן הירכיים: "הייתי בבית חולים כחודש וחצי וכשחזרתי הבייתה תמרה שלחה מיטה אורטופדית שיהיה לי נוח. לא היה לי מזגן, אז הביאו לי מזגן. אני רוצה להדגיש – אני לא דרשתי שום דבר. אני אדם צנוע ומסתפקת במה שיש לי, אבל העמותה הנהדרת שמובילה אותה תמרה, הם יזמו את כל זה".

2 Comments

  1. שירי זוסמן כהן
    19 באפריל 2013 @ 16:11

    עמותה מסורה, מפעל חיים עצום שכולו עסוק ימים ולילות בעזרה לניצולים שהמדינה נטשה. מתי שאני יכולה אני מתנדבת, כבר שלוש שנים.

  2. אור ברתיני
    12 באפריל 2013 @ 12:43

    מדהים, עמותה כל כך נהדרת, עושה עבודה כל כך נפלאה ומספקת צרכים בלי גבול, זאתי עמותה שתעסקת בלעשות במקום בלדבר, הלוואי וירבו אנשים כאלו, וכן, בעזרת המעשים שלה היא גם נותנת השראה ותקווה שכן, עוד אפשר להציל את ניצולי השואה ולכל אחד מאיתנו יש את האפשרות לעשות את זה בזה הרגע!!!! זה מה שהיא מראה לנו, אסור לנו לפספס את ההזדמנות שהעמותה מציעה! זה סוג של מתנה שאפשר לעזור לניצולים להנות ולחיות ברמה גבוהה כמו שמגיעה להם! בואו, נירתם ונתנדב מתי שמתאפשר- יש הרבה מה לתרום לניצולים הרבים (יחסית) שנשארו.. אין סיבה שהם יסבלו ויחיו בתת רמה, בואו נאפשר לעמותה להפוך למשמעותית ולהגשים את שאיפותיה הראויות להערצה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן