Skip to content

אישום: הסתנן לסוריה כדי ללחום עם המורדים

כתב אישום הוגש היום כנגד צעיר ישראלי שהחליט להסתנן לסוריה וללחום נגד משטרו של אסד. הוא התבקש לבצע פיגוע התאבדות נגד ישראל וסירב. כשנוכח שאין "אקשן" ביחידה אליה הצטרף, שב ארצה ונעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד חיכמת מסרווה (29), תושב טייבה, בגין מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים.

חיכמת מסרווה (צילום: דוברות השב"כ)
לא ענו על הציפיות. חיכמת מסרווה (צילום: דוברות השב"כ)

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, עולה שמסרווה הסתנן ב-11 במרץ השנה לסוריה דרך הגבול עם טורקיה, מתוך הזדהות אידיאולוגית ועל מנת לאתר את אחיו – שככל הנראה הסתנן גם הוא למדינה והתגייס ליחידת מורדים. הנאשם שהה ביחידת המורדים כשבוע ובמהלכו בא במגע עם מספר שבויים מכוחותיה הרשמיים של סוריה, הביע רצון להשתתף בפועל בפעילות מבצעית, נטל חלק בהקמת מחנה אימונים צבאי, הודרך והתאמן בתפעול כלי נשק שונים וכן תכנן לקחת חלק באימון צבאי מקיף שערכה היחידה.

מחקירתו עלה כי  הוא התבקש על ידי המורדים לבצע פיגוע התאבדות בגבולות מדינת ישראל וסירב. אך לטענת הפרקליטות, על אף שסירב לבקשה זו וידע כי היחידה או מי מחבריה מגלים עניין בפגיעה במדינת ישראל ובביטחונה, לא ניתק הנאשם מגע עם היחידה.

ב-17 במרץ, כשנוכח לדעת כי הפעילות הצבאית המוגבלת במקום לא עונה על ציפיותיו הלוחמניות, ומשלא אותר אחיו ובלחץ בני משפחתו בארץ, הוא עזב את יחידת המורדים ושב לגבולות טורקיה. לאחר יומיים טס הנאשם חזרה לישראל. כשנחת בנמל התעופה בן גוריון נעצר על ידי כוחות הביטחון.

בבקשת המעצר, שהוגשה במקביל לכתב האישום, הדגיש עו"ד רייס כי "כתב האישום החמור התלוי ועומד נגדו על רקע חבירתו הקודמת למורדים בסוריה, יהווה עבורו תמריץ חזק לשוב ולחבור אליהם פעם נוספת, הן לצורך השלמת תכניתו המקורית והן לצורך התחמקות מהליכי שפיטה". יצוין כי בחקירת המקרה שיתפו פעולה ימ"ר מרכז במשטרת ישראל והשב"כ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן