Skip to content

צעיר פלסטיני בכיסא גלגלים נורה הבוקר בידי צה"ל

צעיר פלסטיני המרותק לכיסא גלגלים נורה ונפצע לפנות בוקר בעת ביצוע מעצר בחברון. הוא פונה לבית חולים בישראל ומצבו לא ידוע. בצה"ל מאשרים את התקרית וטוענים כי הוא נורה כי ניסה לחטוף נשק והתפרע. בתקרית נפצעו קל שני חיילי צה"ל שטופלו במקום. הרשות מטילה את האחריות לחיי הצעיר על ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מותז פראג' עבדו, צעיר פלסטיני תושב חברון, נורה לפנות בוקר (חמישי) בידי כוח צה"ל בעת ניסיון לבצע מעצר. לדברי הפלסטינים, הצעיר נורה למרות שהיה חסר אונים מול החיילים בשל העובדה שהוא משותק ברגלו השמאלית, ונכה לצמיתות כתוצאה מירי כדור גומי שפגע בו באירוע אחר, ביוני 2011. אז נפגע עבדו בפלג גופו התחתון ונגרם נזק קשה לאבריו הפנימיים.  

נורה היום בחברון. הפצוע בצילום מיוני שנה שעברה (צילום: סוכנות מען)
מותז פראג' עבדו נורה היום בחברון. הפצוע בצילום מיוני שנה שעברה (צילום: סוכנות מען)

הבוקר טופל הצעיר במקום לאחר הירי על ידי צה"ל ונלקח לבית חולים בישראל. מצבו לא ידוע. דובר צה"ל אישר את דבר התקרית ומסר כי הצעיר השתולל בעת ביצוע המעצר בביתו. לפי צה"ל, עבדו הטיל חפצים כבדים וכתוצאה מכך נפצעו קל שני חיילים שטופלו במקום ולא נזקקו להמשך טיפול. בשלב מסוים, כך נטען בצה"ל, ניסה הפלסטיני לחטוף נשק מאחד החיילים ואז נורה.

בהודעה מטעם המשרד לענייני אסירים פלסטינים ברשות, נמסר כי עבדו נלקח לבית חולים לא ידוע בישראל כשהוא מצוי במצב אנוש ומאז אין להם מידע על מצבו.  אמג'ד אל נאג'אר, ראש המשרד לענייני פלסטינים בחברון, אמר כי משרדו מגנה את המעצר והיחס לאדם המרותק לכיסא גלגלים. אל נאג'ר הוסיף כי ישראל אחראית כעת לחייו של עבדו.

גורם צבאי אמר ל"מגפון", כי עבדו נמצא בבית חולים לטיפול בפצעיו וכי אינו בחזקת עצור. ברשות תובעים מישראל לאפשר לבני משפחתו של הפצוע לבקרו בבית החולים, אך טרם נענו בחיוב. לטענת הפלסטינים "מאז נורה ב-2011, הוא נכה לצמיתות, רתוק לכיסא גלגלים ומשותק לחלוטין ברגל שמאל".  לשאלה מדוע בוצע ירי לעבר נכה, היכן הוא מאושפז, האם הוא בחזקת עצור והאם בוצע תחקיר לגבי התקרית, טרם נתקבלה תשובה מדובר צה"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן