Skip to content

אימץ אחיות יתומות והתעלל בהן

האב יילך ל-70 חודשי מאסר בפועל וישלם לשתי האחיות אותן אימץ 160 אלף שקלים כפיצוי. המעשים החלו בשנת 2005 ופסקו ב-2009 בעת שהבכורה התלוננה כאשר חששה לגורל אחותה הצעירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 70 חדשי מאסר בפועל על גבר שאימץ ארבעה אחים יתומים שהוריהם נספו. בשתי אחיות מביניהם ביצע מעשים מגונים בנסיבות אינוס. שתיהן היו מתחת לגיל 16 בעת ביצוע המעשים. שתי האחיות, שאומצו לאחר שנותרו ללא הוריהן, עברו סדרה של התעללויות כשבצר להן לא מצאו באב המאמץ את הדמות בה ניתן לבטוח. רק לאחר שאת מהן, הבכורה, אזרה אומץ וגלתה את מסכת ההתעללויות שעברה ועדיין עוברת לדודתה ולאחר מכן לרעייה, אמה המאמצת, פסקו המעשים.

בית המשפט אסר על גילוי זהות הנאשם על מנת להגן על זהות הקטינות. המעשים החלו בשנת 2005 ופסקו ב-2009 בעת שהבכורה התלוננה כאשר חששה לגורל אחותה הצעירה. עורכת תסקיר שירות המבחן למבוגרים כתבה על הצעירה מהשתיים כי מצאה לפניה "צעירה רגישה מאוד, עצובה ושברירית, חסרת ביטחון ומופנמת. החוויה המרכזית המלווה אותה היא תחושתה שאין לה כיוון בחיים", וכי נוכחה בקשייה "ליתן אמון וסברה כי אובדן האמון נולד בעקבות אובדן ההורים והתעצם והתחזק כחלק עיקרי של נזקי הפגיעות המיניות".

על האחות הבכורה כתבה עורכת התסקיר, כי ניכר "חוסר אונים נרכש שראשיתו בטראומה שעברה עם מות הוריה. חוסר אונים ראשוני זה מוכלל אל תוך סיטואציות נוספות בחייה, עקב פגיעותיו המיניות של הנאשם", עוד כתבה כי היא "מתמודדת עם תחושות של בלבול אשמה ובושה".

לסיכום נכתב בתסקיר כי שתיהן "נפגעו על ידי הנאשם בעודן צעירות כאשר האחרון מנצל את פגיעותן, מועדותן להיפגע, חולשתן ותלותן בו, בהיותו אביהן המאמץ, בעקבות מות הוריה".

אב בית הדיון, השופט גלעד נויטל, ציין כי "יש לזכור כי הנאשם לא נטל אחריות למעשיו עד עצם היום הזה ולא הביע כל חרטה, הוא בחר לנהל משפט ולחשוף במהלכו חומרים אישיים שקיבל מן המתלוננות לרבות מסמכים רפואיים שקיבל במעמדו כאביהן, והכל – על מנת לקעקע את אמינותן". רעייתו של הנאשם ביקשה להקל בגזר הדין וטענה כי הוא עמוד התווך הכלכלי במשפה וכי הוא אדם נעים הליכות. היא התקשתה להסביר כיצד "נעים הליכות" הופך למפלצת כשזה נוגע לסיפוק יצריו.

שלושת השופטים, נויטל,  מאיר יפרח וגיליה רביד, פסקו כי בנוסף למאסר ישלם הנאשם פיצוי בסך 50 אלף שקלים לאחות הצעירה ו-110  אלף שקלים לבכורה. בנוסף נפסקו לו  24 חודשי מאסר על תנאי בגין סעיף אחד מהעברות,  18 חודשי מאסר על תנאי בסעיף אחר ו-6 חודשי מאסר על תנאי בסעיף נוסף. סה"כ 48 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן