Skip to content

משרד החוץ יסייע לישראלים התקועים בחו"ל בגלל ההשבתה

הקונסולים בנציגויות בחו"ל הונחו לסייע לנוסעים במידע על טיסות רלוונטיות, על אמצעי תחבורה נוספים, ועל אמצעים להעברות כסף בינלאומיות במקרה הצורך. כן יסייעו הקונסולים במידת האפשר ביצירת קשר עם משפחות בארץ, ובמסירת כתובות וטלפונים שימושיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החוץ הנחה את הקונסולים בחו"ל  לבדוק, אם יש במדינת כהונתם נוסעים ישראלים שמעוכבים בהמתנה לטיסה. הקונסולים הונחו לסייע לנוסעים במידע על  טיסות רלוונטיות, על אמצעי תחבורה נוספים, ועל אמצעים להעברות כסף בינלאומיות במקרה הצורך. כן יסייעו הקונסולים במידת האפשר ביצירת קשר עם משפחות בארץ, ובמסירת כתובות וטלפונים שימושיים.

ההנחייה לקונסולים ניתנה בעקבות הנחיית סגן שר החוץ, זאב אלקין. במשרד החוץ נערך דיון בשאלה כיצד ניתן לסייע לנוסעים הישראליים בחו"ל שטיסתם ארצה התעכבה או בוטלה בשל השביתה של חברות התעופה, ולנוכח האפשרות שהשביתה תתרחב עד כדי השבתת נתב"ג.

אלקין: "אם אנחנו לא נושיט יד לאזרחי ישראל שנמצאים בחו"ל, מי יעשה את זה?" (צילום: אתר הכנסת)
אלקין: "אם אנחנו לא נושיט יד לאזרחי ישראל שנמצאים בחו"ל, מי יעשה את זה?" (צילום: אתר הכנסת)

במשרד החוץ ממליצים ליצור קשר עם הקונסוליות להשתמש באפליקציה "מידע למטייל"  (לאייפון ולאנדרואיד), שאותה פיתח משרד החוץ כדי לעזור למטיילים ולנוסעים לקבל מידע קונסולרי ולהסתייע בשירותי הקונסוליות הישראליות.

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר היום: "לפי תפיסתי, תפקידנו בראש ובראשונה הוא  להיות משרתי הציבור. ולכן, כשיש מצב חירום, אני מאמין שמשרד החוץ צריך לעשות כל מה שהוא יכול, ואפילו מעבר לכך, כדי להקל עד כמה שאפשר את הסבל, לעזור לאנשים וללוות אותם במצב הלא נעים שנוצר. לצערי אנחנו לא יכולים לפתור את הבעיה העיקרית ולהחזיר את הטיסות הסדירות, אבל הנחיתי את אנשיי לעמוד לרשות הציבור בכל מקום שהם יכולים לעזור בפתרון בעיות הומניטריות, בשאלות לוגיסטיות, קונסולריות, יעוץ משפטי, אפילו ברמה אנושית פשוטה של עזרה בהתמצאות במדינות השונות." 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן