Skip to content

רחוב שינקין חוזר לנגב

אומרים שבשינקין אפשר למצוא הכל: בגדים, נעליים, בית כנסת, ברים, בית קולנוע, מתנ"ס ועוד • אבל הרבה זמן אי אפשר היה להשיג חומוס טוב בשכונה • עד שהגיע מדאמס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי חודשים של סבל ובלאגן, בשל שיפוץ הרחוב, כשעשרות בעלי עסקים איבדו את פרנסתם וחלונות הראווה היו ריקים ולבנים, חוזרים השינקינאים לשיגרת הצבע, המוזיקה החיה ועכשיו גם החומוס.

לנגב סמוך לגינת שינקין (באדיבות סטודיו אדרבא ואדרבא)
לנגב סמוך לגינת שינקין (באדיבות סטודיו אדרבא ואדרבא)

בלב הגינה הירוקה של הרחוב המתחדש בקונים ובחנויות, נפתח גם מדאמס, בבעלות המסעדן טוני ניצן ושוקי מזרחי, הסניף השלישי ברשת החומוסיות התל אביבית, שלה סניפים ברמת אביב ובהדר יוסף.

החומוס, לבו של התפריט, מוכן טרי כל בוקר מחומרים טבעיים בלבד – גרגירי חומוס טחונים, שמן זית בלאדי, טחינה גולמית, לימונים טריים ופטרוזיליה, ומוגש במבחר גרסאות – עם גרגירים, פול או ביצה חומה. לצד החומוס, מציעה החומוסייה גם טאפאסים של חציל בטחינה, חמוצים, פלאפל מחומרים טבעיים וכמובן פיתה לוהטת, מיץ טבעי ותצפית על גינת שנקין מלאת החיים.

איך המחירים? סבירים בהחלט: חומוס גרגירים בתוספת טחינה וביצה חומה (26 שקל), מסבחה – גרגירי חומוס, טחינה ופטרוזיליה (26 שקל), קומפלט הבית – חומוס, גרגירים, פול וביצה ( 26 שקל), מעורב מדאמס – חומוס, 5 כדורי פלאפל, סלט וביצה חומה (29 שקל). יש גם ארוחת ילדים – חומוס ילדים, 3 כדורי פלאפל, צ'יפס, סלט ירקות אישי וכוס ענבים / לימונדה (19 שקל).

לנגב סמוך לגינת שינקין (באדיבות סטודיו אדרבא ואדרבא)
פלאפל בטעם אגדי (באדיבות סטודיו אדרבא ואדרבא)

והטעם? כדי לכתוב ביקורת אוכל כדאי להבין באוכל, וכדי לכתוב ביקורת על חומוס צריך פשוט ניסיון חיים. למדאמס יש יתרון עצום ברחוב שינקין, כיוון שאין לו כמעט מתחרים. יש עוד חומוסיה קטנטנה במעלה הרחוב, אך אין בכל השכונה המורחבת עוד בית חומוס אשר נראה כארמון מפואר המגיש חומוס במחירים הוגנים. עבור הצפון תל-אביבים (רמת אביב והדר יוסף), מדאמס הוא כבר מוסד שכונתי מוכר, וכאן היה על בעלי הבית ליצור קהל מעריצים חדש. במשפט אחד: זה לא יהיה קשה, כיוון שהשירות האדיב, הניקיון של בית מרקחת, התפריט פשוט וברור, המנות גדולות, החומוס משביע והפלאפל בטעם אגדי.

חומוסיה טובה, מסתבר, צריכה לשרת את הקהילה שלה. במקרה כזה, אולי זה לא מקום עלייה לרגל, אבל אם אתם שינקינאים, או אפילו תיירים בסביבה, חומוס מדאמס הוא פתרון נהדר. הוא נעים, מחליק בגרון, מלווה בפיתות אדירות ובסך הכל משרה תחושה של חומוסאים שיודעים מה שהם עושים.

מדאמס, יצחק נפחא 3, ליד גינת שינקין. ימים: א'-ה' 09:00-21:00, שישי 09:00-16:00.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן