Skip to content

הודו רותחת: סוכן שנידון למוות נרצח על ידי אסירים בכלא בפקיסטן

האיש היה נתון לאיומים ברצח מאז הוציאה הודו להורג בפברואר בדלן מקשמיר שהשתתף בהתקפה על הפרלמנט בניו דלהי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סאראבג'יט סינג. מרגל מסוכן או איכר שיכור שסבל מטעות בזיהוי? (מקור: ויקימדיה).

אסיר הודי שהיה כלוא בפקיסטן ועמד בפני הוצאה להורג נרצח על ידי אסירים אחרים בכלא. הידיעה על האירוע הקשה מעוררת היום זעם עצום בהודו. ראש ממשלת הודו כבר הספיק לקרוא לעשיית דין צדק עם הרוצחים – והפרשה עוד רחוקה מסיומה.

סאראבג'יט סינג, שנדון למוות בפקיסטן לפני 16 שנה בעקבות מעורבותו בפיגועים קטלניים, מת הבוקר מפצעיו, לאחר שבשבוע שעבר הותקף על ידי אסירים אחרים. הידיעה אושרה על ידי רופא כלא ג'ינח שבעיר לאהור, בו שהה סינג.

"יש להביא לדין צדק את הפושעים האחראים לתקיפה הברברית והרצחנית על סאראבג'יט סינג", הגיב ראש ממשלת הודו, מאנמוהאן סינג, בציוץ מחשבון הטוויטר שלו.

הודו התרעמה על כך שפקיסטן מנעה מדיפלומטים שלה לבקר את האסיר, שנאבק על חייו במהלך שהותו בכלא, וסינג קבע כי העובדה שפקיסטן התעלמה מפניות שנעשו אליה בבקשה לשקול את ההיבט ההומניטארי של הנושא "מצערת במיוחד". הוא הוסיף כי ניו דלהי תעשה את כל הסידורים הדרושים להבאת גופתו של האסיר לקבורה בהודו. בעבר נעשו מאמצים לאפשר לסינג לרצות את עונשו בהודו, ואפילו במדינה שלישית, אך אלה כשלו.

עורך דינו של סינג, אוואייס שייח', אישר כי גופתו של סינג הועברה לחדר המתים בבית החולים של הכלא. רופא הכלא סיפר כי בקרוב תבוצע בה נתיחה שלאחר המוות.

סינג נפצע פצעים קשים ביותר כאשר שישה אסירים תקפו אותו בשבוע שעבר בכלא קוט לאחפאט שבלאהור, חבטו בראשו בלבנים ושברו את גולגלתו. עורך דינו מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מצבו היה קריטי וכי סיכויי הישרדותו היו נמוכים. לדבריו, סינג היה נתון לאיומי רצח בעיקר לאחר הוצאתו להורג של מוחמד אפזאל גורו, בדלן מקשמיר שהיה מעורב בהתקפה על בניין הפרלמנט של הודו ב-2001 ונתלה ב-9 בפברואר השנה.

סינג עצמו הורשע בגין מעורבותו בשורה של פיגועים ופיצוצים במדינת פנג'אב שבפקיסטן בשנת 1990, והוא נחשב כאחראי להרוגיתם של 14 בני אדם בפיגועים אלה. בקשות החנינה שהגיש נדחו בזו אחר זו על ידי בתי המשפט ועל ידי הנשיא הקודם, פרווז מושארף. משפחתו טענה כי סינג לא היה אלא איכר קשה יום שהפך בעיני שלטונות פקיסטן למחבל בעקבות זיהוי שגוי שבוצע בו שעה שהיה שתוי.

דובר משרד החוץ של הודו, סייד אכבארודין, קרא לפקיסטן לפתוח בחקירת הרצח. "זה היה, בפשטות, רצח של אזרח שלנו כשהיה בידי שלטונות הכלא הפקיסטניים", אמר, "התקיפה המזעזעת הזו מבליטה את הצורך בפעולה מרוכזת של פקיסטן להגן על שלומם של הודים בבתי כלא בפקיסטן". גם נציבות זכויות האדם של פקיסטן גינתה את האירוע, הגדירה אותו כ"מעשה שפל" וקראה לממשלתה לפתוח בחקירה ולהעניש את האחראים לרצח.

בכיר במימשל בניו דלהי אמר הבוע כי דיפלומטים הודיים באיסלאמאבאד לא הורשו לבקר את סינג שעה שהיה מאושפז בבית החולים והתלוננו כי נמנע מהם כל מידע בנושא זה. ואולם, משרד החוץ הפקיסטני דחה טענות אלה על הסף וטען כי ניתנה להודים אפשרות לראות את סינג פעמיים בעבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן