Skip to content

גם ליחימוביץ' "פצצה" משלה – והיא שלפה אותה נגד לפיד

במסיבת עיתונאים שכינסה אחר הצהריים כינתה יחימוביץ' את תכנית לפיד "עוד מאותה מדיניות קטלנית של נתניהו, קופי של נתניהו - אבל בצורה יותר ברוטאלית, יותר אכזרית, יותר חסרת בושה". לדבריה, תכניתו של לפיד תעלה למשפחה ממוצעת לפחות 8,000 שקלים בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני רוצה לנצל את הבמה המכובדת הזו ולדבר לרגע עם שר האוצר בשפה היחידה שהוא מבין", אמרה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', במסיבת העיתונאים שערכה אחר הצהריים. היא שלפה את ציור ה"פצצה" – שבה עשה שימוש גם יאיר לפיד, לפני הבחירות – ואמרה: "אדוני שר האוצר, אני רוצה להראות לך מה אתה הולך לעולל למעמד הביניים הישראלי ועוד יותר מזה לעניים. זה מה שהפוליטיקה הישנה שלך תעולל לישראלים.

ה"פצצה" של יחימוביץ. מי ייפגע מהרסיסים? (צילום: יח"צ)
ה"פצצה" של יחימוביץ. מי ייפגע מהרסיסים? (צילום: יח"צ)

"שים לב אדוני", אמרה יחימוביץ', "זו הפצצה, זה המרעום – ועכשיו השאלה שלי היא איפה צריך למתוח את הקו האדום?את הקו האדום צריך למתוח בדיוק כאן. כי בדיוק כאן, בינואר הקרוב, אתה עומד לעלות שוב את מס ההכנסה למעמד הביניים הישראלי.

"אין לי דרך אחרת לתאר את ערימת הגזירות הזאת אלא כאכזריות לשמה, בגידה בציבור ובעיקר שגיאה כלכלית קשה וחמורה שתביא את המשק למיתון", אמרה יחימוביץ'. "זו לא תכנית צמיחה, זו לא תכנית של תקווה. זו תכנית של דיכאון ומכות. פעם אחת כי אף אחד לא נגע במאגרי ההון המשמעותיים ביותר להכנסות המדינה ופעם שנייה כי הגזירות, ויוקר המחיה, והשחיקה בשכר פגעו במעמד הביניים ובעניים".

יחימוביץ כינתה את תכנית לפיד כ"עוד מאותה מדיניות קטלנית של נתניהו, עוד מאותו הדבר, קופי של נתניהו – אבל בצורה יותר ברוטאלית, יותר אכזרית, יותר חסרת בושה". לדבריה, תכניתו של לפיד תעלה למשפחה ממוצעת, על פי תחשיב שבתי ההשקעות כבר עשו, לפחות 8000 שקלים בשנה. "עכשיו אומר לפיד שבעוד שנתיים יהיה פה טוב. אני רוצה להבין, איך זה ישתפר אחרי שנתיים? שום דרך עם התוכנית הזאת שהמצב ישתפר, אלא אם לפיד חזר בתשובה, ונעשה שומר מצוות, והוא חושב שאם הוא יתפלל חזק חזק אז בסוף יקרה נס וזה ישתחרר. ככה עושים מיתון. תן לי סיבה אחת שמשהו יצמח כשיש כאן רק קמילה, קיצוץ, מכות, גזירות, דיכוי של המשק ושל האנשים. הרי מנוע הצמיחה הכי חשוב במשק הוא מעמד הביניים. ואותו אתה פשוט מכה מכל כיוון אפשרי".

יו"ר האופוזיציה יחימוביץ' האשימה את לפיד כי כלל לא בדק כמה אנשים יירדו מתחת לקו העוני בגלל תכניתו הכלכלית. "כמה אנשים יירדו מתחת לקו העוני? שניים? חמש מאות? מאתיים אלף? שאלת את השאלה הזו? מישהו מהפקידים באוצר שאל את השאלה הזו? הקמת ועדה? בדקת השלכות? התייעצת עם הנגיד? אני רק רוצה לדעת. כי במקורות ההכנסה החלופיים, במאגרי ההון הגדולים, אתה פשוט לא נוגע. שם –  אתה מקים ועדות, שיבדקו. בדיקה יסודית. בעוד שנה ימליצו, נראה, נדבר. נהיה זהירים. לכסף הזה אתה מתייחס בכובד ראש. לתמלוגים מאוצרות הטבע, לפטורים המטורפים לחברות הגדולות ביותר, לרווחים הכלואים, לשכר הבכירים, למס עזבון על ירושות של העשירים ביותר, שם – דממה או ועדה. וכשזה נוגע למעמד הביניים והעניים, הגרזן ירד עכשיו. בלי ועדה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן