Skip to content

האקרים שטוענים כי הם פרו-פלסטינים הפילו את אתרי קבוצת הארץ

אתרי האינטרנט של קבוצת "הארץ" בינהם עיתון הארץ בעברית וה"דה-מארקר" הותקפו והופלו על ידי קבוצה של האקרים פרו-פלסטינים מאת  עמית מנדלזון קבוצה של האקרים (כנראה פלסטינים) תקפה והפילה את אתרי קבוצת "הארץ" עיתון הארץ בעברית ו"דה-מארקר". האתר באנגלית תפקד, שהאתר בעברית יצא מכלל פעולה (בינתיים חזר לתפקוד). מוקדם יותר היום (יום רביעי) הותקפו אתרי האינטרנט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתרי האינטרנט של קבוצת "הארץ" בינהם עיתון הארץ בעברית וה"דה-מארקר" הותקפו והופלו על ידי קבוצה של האקרים פרו-פלסטינים

מאת  עמית מנדלזון

קבוצה של האקרים (כנראה פלסטינים) תקפה והפילה את אתרי קבוצת "הארץ" עיתון הארץ בעברית ו"דה-מארקר". האתר באנגלית תפקד, שהאתר בעברית יצא מכלל פעולה (בינתיים חזר לתפקוד).

מוקדם יותר היום (יום רביעי) הותקפו אתרי האינטרנט של בתי החולים שיבא ואסותא. אסותא חזר לתפקד אולם שיבא חסום לגישה מחו"ל. קבוצת ההאקרים, שמציגה את עצמה כפלסטינית, פועלת מאלג'יריה, ערב הסעודית ואיראן. הצוות הטכני של קבוצת הארץ טוען כי בבדיקת קבצי הלוג של של האתר, מסתבר שנעשה נסיון להחדרת קודים זדוניים לצרכי גניבת מידע. על-פי המידע שפורסם, בעצם הותקפו שוב כל אותם אתרים שכבר הותקפו בעבר כמו אל על, בנק הבינלאומי והבורסה.

כל המערכת הבנקאית נכנסה לסחרור, וחסמה גישה של לקוחות מחו"ל. בנק ישראל הורה לבנקים לחסום גישה מהמדינות התוקפות, ונשאלת השאלה מדוע בכלל היתה גישה מלכתחילה ממדינות אויב. למרבה האירוניה, הקורבן העיתונאי היה דווקא עיתון הארץ… ומדוע? כי הוא היה כנראה הנגיש ביותר. ספק גדול אם המידע שההאקרים מצאו על שרתי האתר הועיל במשהו להאקרים.

התקפות מסוג DDOS (הצפת האתר בפניות עד לקריסתו) הן עניין נפוץ, ולא מדובר בנזק פרמננטי.  מדובר בתהליך די בנאלי של העמסה על שרת עד למסה שהוא לא עומד בעומס. אין סיכון למידע וגם לא מדובר בחדירה למחשבים עצמם, אלא "בהפגזה" שיכולה להתבטא בשתי צורות: העמסת תעבורת רשת מעל לקיבולת של המערכת, או העמסה של פעולות חישוב על מעבד השרת. אם אכן נעשה נסיון להחדרת קודים זדוניים, ההנחה היא שמערכת ההגנה תקרוס מהעומס, עוד לפני ההגעה לשרת.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן