Skip to content

תוארך תקופת ההתיישנות לתביעה אזרחית בגין הטרדה מינית

אשה שהותקפה מינית ותרצה לתבוע תביעה אזרחית את תוקפה, תוכל לעשות זאת עד שבע שנים לאחר האירוע. הצעת החוק אושרה אתמול בוועדה לקידום מעמד האישה. בימים הקרובים תועבר לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשה שהותקפה מינית ותרצה לתבוע תביעה אזרחית את תוקפה, תוכל לעשות זאת עד שבע שנים לאחר האירוע. הצעת החוק אושרה אתמול בוועדה לקידום מעמד האישה. בימים הקרובים תועבר לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת

מאת צבי זינגר

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה לקריאה שנייה  ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי, לפיה תוארך תקופת ההתיישנות לתביעה אזרחית, בגין הטרדה מינית – משלוש לשבע שנים.

משרד המשפטים הסיר את התנגדותו להארכת תקופת ההתיישנות לשבע שנים, לאחר שמציעת החוק, ח"כ ציפי חוטובלי שוחחה עם שר המשפטים יעקב נאמן.

ח"כ ציפי חוטובלי: 7 שנות התיישנות להטרדה מינית. צילום - אתר הכנסת

"הסברתי לשר המשפטים את ההיגיון מאחורי הצעת החוק", אמרה חוטובלי בישיבת הוועדה. "תביעות אזרחיות אם אפשר לתבוע נזיקין בשל רכוש במשך שבע שנים, אין סיבה שאי אפשר יהיה לתבוע על הטרדה מינית במשך אותה תקופה. שר המשפטים הסכים עם ההיגיון החקיקתי, ומעבר לכך, השתכנע שבמיוחד במקרים של הטרדה מינית, חשוב לתת טווח זמן לנשים שעוברות הטרדה על מנת על מנת לעבד את האירוע ולהבין שזה קרה שלא באשמתן – ולא להתעסק בשלב הראשון בהליכים משפטים".

חוטובלי הסבירה עוד: "האישה מסוגלת לכך רק כשכבר יש נקיות דעת, אז היא מתפנה נפשית להגיש תביעה. החוק הזה יסייע למאות נשים, שחוק ההתיישנות הגביל אותן לשלוש שנים – והוא זה שהפריד בינן לצדק. ההסכמה עם משרד המשפטים ואישור החוק בנוסחו המקורי מוכיחים שאסור להתייאש מכוחו של המחוקק. לפעמים חברי כנסת מרגישים שהם נאלצים להיות אומרי הן למדיניות ממשלתית והם חייבים להתפשר. החוק הזה מוכיח שאפשר להגיע להישגים שלמים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן