Skip to content

מבקר המדינה התבקש לחקור התנהלות ראש הממשלה

התנועה לאיכות השלטון וח"כ מיקי רוזנטל פנו לשופט בדימוס יוסף שפירא וביקשו ממנו לחקור את התנהלות ראש הממשלה בטיסותיו לחו"ל ובטיפולו בנושאי הכלכלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון וח"כ מיקי רוזנטל פנו היום למבקר המדינה, בבקשה לחקור את פרשת "המיטה המעופפת" ואת התנהלות ראש הממשלה בנסיעותיו ובניהול כלכלת המדינה.

בפניית התנועה לאיכות השלטון התבקש מבקר המדינה לבחון את עלות נסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל, כמו גם את האופן שבו מתבצעות הנסיעות.

האם יחקור את פרשת "המיטה המעופפת"? מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: יצחק הררי)
האם יחקור את פרשת "המיטה המעופפת"? מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: יצחק הררי)

"הפנייה שלנו מבוצעת לאור הפרסומים הרבים בנושא וביניהם: התקנת תא השינה המיוחד במטוס ראש הממשלה בעלות של חצי מיליון ש"ח בנסיעה לבריטניה, ההתלוות של הנהג האישי לפמליה בנסיעה לסין כאשר לא נדרשים שירותיו כנהג, הדרישה למספר רב של נוסעי מחלקת עסקים מפמליית ראש הממשלה בנסיעות אחרות ועוד", נאמר בהודעת התנועה לאיכות השלטון, שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלה. "הפרסומים הללו מקבלים ביטוי מספרי מובהק גם בתוספת התקציבית המיוחדת שאישרה ועדת הכספים בסוף 2011 בגובה של 13 מיליון שקל, מעבר לתקציב המקורי בגובה של 14 מיליון שקלים, שהוקצבו למטרת מימון נסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל".

בתץנועה לאיכות השלטון אומרים: "בפנייתנו למבקר הדגשנו כי בימים אלו , של מציאות כלכלית לא פשוטה, יש לפעול לשקיפות מלאה בהתנהלות התקציבית של נושאי משרה, ולעבודה לאור קריטריונים ברורים של הוצאה".

גם ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) פה למבקר המדינה. "כולם שואלים איפה הכסף? אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לשאול וכי צריך לחקור", אומר ח"כ רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו. "במשך תקופה ארוכה הסתירה הממשלה את מימדי הגרעון, וכשנגלו לעינינו מימדיו העצומים כבר היה מאוחר מדי.

"הגרעון אינו גזירה משמים ולא גזרת גורל. הגירעון הוא תוצאה של חוסר אחריות תקציבית מצד הממשלה. מכיוון שהגופים והאנשים האחראיים לגרעון עדיין מעורבים בהחלטות כלכליות משמעותיות המצב עלול לחזור על עצמו", אומר ח"כ רוזנטל. "לאור זאת, פניתי הבוקר למבקר המדינה, יוסף שפירא, לחקור את הגורמים האחראיים למצבה הכלכלי הקשה של מדינת ישראל כדי שמעשים אלו לא יישנו ויופקו הלקחים המתאימים. שמחתי לשמוע בחדשות ערוץ 2 כי חברי מסיעת יש עתיד יתמכו בבקשתי לקיום חקירה מעמיקה ומשמעותית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן