Skip to content

צה"ל קולט חליפות מגן מיוחדות לפיזור הפגנות

בצה"ל קולטים בימים אלו חליפות מגן חדישות המיועדות לספוג מכות הלם, אבנים ואלות. כמו כן שוקלים בצה"ל להחליף את כדורי הגומי בכדורי ספוג לפיזור הפגנות. לוחמי היחידות המיוחדות יצוידו במכשירי GPS מיוחדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמצעים חדשים לפיזור הפגנות צפויים להגיע בקרוב לפיקוד המרכז, בהם חליפות מגן ומערכת GPS (ניווט), ייחודית. כל אלו ישולבו במערך המורחב של אמצעים חדשים לפיזור הפגנות בגיזרה. כך פירסם היום דובר צה"ל. מהפרסום עולה כי מאות ערכות מיגון אישי ללוחמים עתידות להגיע בחודש הקרוב לפיקוד. החליפות מתוצרת CBE קיימות כיום בפיקוד ומיועדות לספוג מכות הלם, אבנים ואלות. הן מגנות על אזורי הכתפיים, החזה, הגב, המפשעה, הירכיים והשוקיים, וכוללות כפפות מיוחדות נגד שיסוף לכף היד.

האם יחליפו כדורי ספוג את כדורי הגומי? (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

"חליפה כזו נותנת אפשרות רחבה יותר ללוחם להתקרב ואף לרוץ, ונותנת יותר אמון ללוחמים", מציינים בצה"ל ועוד: "משקל החליפות נוח מאוד והן התגלו כיעילות ביותר. מלבד חליפות המגן, עוד אלפי מגנים אישיים ללוחמים עתידיים להגיע בימים הקרובים לפיקוד, אשר יודעים להתממשק וליצור קיר". בתוך כך, מוסיפים בצה"ל, עשרות יחידות GPS של חברת GARMIN, המתמחה במכשירי ניווט לוויינים, הגיעו לפני כחודש ל"עוצבת האש".

המכשירים ייעודיים לניווטי שטח, וניתן לבנות בהן ציר ניווט. בדובר צה"ל מציינים כי "מדובר במכשיר מאוד נוח לניווט והוא כרגע מיועד ללוחמים ביחידות מיוחדות בלבד". עוד נודע כי בפיקוד בוחנים, בנוסף ובמסגרת פיילוט, גם שילוב של כדורי ספוג אשר עתידיים להחליף את כדורי הגומי הקיימים היום בהפגנות.

ראש מדור אמל"ח (אמצעי לחימה) וטכנולוגיה בפיקוד, רס"ן יובל ירון. אומר כי הכדור נבחן לטווח של 50 מטרים, כאשר הוא נורה דרך ה"רינגו", רובה יורה גלילים. מדובר בכדור 40 מ"מ, כשראשו עשוי מספוג, כשהיתרון שלו הוא בטיחותי גם לטווח קרוב. לפי רס"ן ירון, הכדור עתיד להגיע עד סוף השנה הנוכחית, ונמצא כיום בבחינות במפקדת קצין הרפואה הראשי. יצוין כי בכל פעם שמצוין כי נעשה שימוש בכדורי גומי – הכוונה היא לכדור עופרת העטוף במעטפת גומי. ירי כדורי "גומי", גרם עד היום לעשרות של פציעות חמורות ביותר ובמספר מקרים למות הנפגעים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן