Skip to content

מעבר רפיח נפתח לתנועה לאחר ששבעת החטופים המצריים שוחררו

בהודעה דרמטית הודיע דובר הצבא המצרי על שחרור כל החטופים. מעבר רפיח נפתח מחדש ולא ברור אם יימשך המבצע הצבאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעבר רפיח הסגור מאז יום שבת האחרונה בשני כיווניו, נפתח היום (רביעי) שוב לתנועה לאחר ששבעת החיילים והשוטרים המצרים שנחטפו בצפון סיני שוחררו הבוקר לאחר משא ומתן עם חוטפיהם. כך דיווח לפני זמן קצר דובר צבא מצרים. החיילים שוחררו בתום משא ומתן בין הצבא לנציגי השבטים הבדואיים באזור ולאחר שהמצרים ריכזו כוחות גדולים, בהם טנקים, בחצי האי והם נמצאים בדרכם לקהיר.

בהודעת הצבא לא נמסר אם המבצע הצבאי נגד ארגוני טרור סלפים בסיני יימשך. החל משלשום, החל צבא מצרים לרכז כוחות ולהעביר גם טנקים וכלי רכב משוריינים לעבר אל-עריש. נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הודיע כי לא יישא וייתן עם החוטפים על דרישותיהם. החיילים נחטפו כשנעו במיניבוס שנסע בוואד אל חאדר לכיוון אל עריש על ידי הג'יהאדיסטים, שדרשו את שחרורם של אסירים סלפים מהכלא. עדיין לא ברור אם האסירים אכן שוחררו תמורת החיילים.

ביום שני השבוע, קיים נשיא מצרים, מוחמד מורסי, ישיבת חירום עם בכירי הצבא. אף גורם רשמי לא הסכים להתייחס לפרטי הישיבה, אולם גורמים שדיברו בעילום שם טענו כי תוכנן בה מבצע צבאי לשחרור החטופים, ובאותו הבוקר כבר דווח על טנקים של הצבא שנפרסים באזור.

hat
אחד החטופים, מהסרטון שפרסמו החוטפים

יום קודם לכן פורסם ברשת סרטון שבו נראים אנשי כוחות הביטחון החטופים כשהם מתחננים לפני ההנהגה המצרית לפעול לשחרורם מהשבי, בעיניים מכוסות וכשידיהם על ראשיהם. אחד מהם נדקר על ידי רובה שהוחזק על ידי חוטף. בן ערובה אחר אמר שהחוטפים רוצים את שחרורם של בדואים שנעצרו מכיוון שהם "פעילים פוליטיים". החטוף אמר כי הם מבקשים מנשיא מצרים לנהוג כפי שנהגה ישראל ששחררה אלף אסירים תמורת גלעד שליט. מורסי הגיב בתקשורת המצרית שהוא שולל מכל וכל היענות לתביעותיהם והודיע כי הורה לצבא המצרי לפעול לשחרור החטופים.  "אין משא ומתן עם פושעים ויראת הכבוד מהמדינה תישמר", צוטט השיא ב-SIS, סוכנות הידיעות המצרית הרשמית. בצהריים צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים בקהיר, שבה ימסרו ככל הנראה פרטים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן