Skip to content

חמישה אנשי ביטחון הרוגים במתקפה בגבול פקיסטאן-איראן. הרקע – עדתי

קבוצת חמושים בלתי מזוהים תקפו היום(ה') מעבר גבול בטחוני בדרום מערב מחוז בלוצ'יסטאן והרגו חמישה חיילים חצי-צבאיים פקיסטנים, כך ציינו גורמים בטחוניים. החמושים שיגרו את המתקפה בסמוך למועד הזריחה במעבר הגבול בעיר סוי (Sui), אשר בקרבה נמצא עתודת הגז הטבעי הגדולה ביותר במדינה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת אסף בירון

קבוצת חמושים בלתי מזוהים תקפו אתמול (ה') מעבר גבול ביטחוני בדרום-מערב מחוז בלוצ'יסטאן והרגו חמישה חיילים פקיסטנים, כך ציינו גורמים ביטחוניים במדינה. החמושים ביצעו את המתקפה בסמוך לשעת הזריחה במעבר הגבול בעיר סוי (Sui), שבקרבה נמצאות עתודות הגז הטבעי הגדולות ביותר במדינה.

החמושים ברחו אחרי המתקפה ועד כה לא נטל אף ארגון אחריות לאירוע. גורמים ביטחוניים מאשימים את המורדים הלאומנים בהתקפת כוחות הביטחון ומתקני הממשלה.

מעבר הגבול הוקם בכניסה לעיר ואויש בידי כוח חצי-צבאי מכוחות החזית. תושבי העיר סיפרו כי הם מצאו את גופות חמשת אנשי הביטחון מוקדם בבוקר ומיהרו לדווח לרשויות. התקשורת המקומית מדווחת כי נציגי כוחות הביטחון הגיעו למקום והחלו בחיפוש אחרי התוקפים. לפי שעה לא בוצע כל מעצר. המשטרה טוענת כי התקיפה בוצעה על רקע דתי, שכן כל ההרוגים היו מוסלמים שיעים.

 התקרית אירעה מספר שעות לאחר שחמוש ירה למוות בשלושה אנשים, ביניהם בכיר בסוכנות החקירות הפדרלית בבירת המחוז קטה. המשטרה מאשימה את המנהיג המנודה "לשקאר-י ג'אנווי" שנוטל אחריות דרך קבע להתקפות על מוסלמים שיעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן