Skip to content

פיזיותרפיסטים וסטודנטים יפגינו מחר מול משרד החינוך

"חוששים לעתיד המקצוע" בעקבות המחסור החמור במקומות העבודה ודרישה מהמל"ג להקפיא תכניות לימוד לפיזיותרפיה במוסדות האקדמיים, שעלולות לפגוע במקצוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-800 פיזיותרפיסטים וסטודנטים לפיזיותרפיה יפגינו מחר בשעה 11:00 מול משרד החינוך בירושלים, בעקבות המחסור החמור במקומות העבודה וההכשרה והדרישה מהמל"ג להקפיא תכניות הלימוד לפיזיותרפיה, שעלולות לפגוע במקצוע ולפגיעה באיכות הלימוד והטיפול זאת בשל המספר הרב של הסטודנטים בכיתה.

ההפגנה תתקיים על ידי איגוד הפיזיותרפיסטים של ההסתדרות והתאחדות הסטודנטים בישראל.
באיגוד הפיזיותרפיסטים מציינים, כי על פי המלצות דו"ח הוועדה להערכת לימודי הפיזיותרפיה בישראל של המל"ג מ-2007, לנוכח המחסור במקומות עבודה ומצוקת התעסוקה: "אין לפתוח תכנית נוספת, וגם אין לאפשר גידול במספר הסטודנטים באף אחת מהתכניות הקיימות"

יו"ר איגוד עובדי הפיזיותרפיה, אלי גבאי, אומר היום: "קיים מחסור חמור במקומות עבודה בתחום. רק בשנה האחרונה נקלטו כ-50 עובדים מתוך 500 בוגרים ובשנה הבאה לא ידוע בכלל אם ייקלטו עובדים למקצוע. אנו חוששים שאלפי פיזיותרפיסטים ימצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, אומר כי "המועצה להשכלה גבוהה פועלת ללא תכנון וללא חשיבה לטווח הארוך. לא ייתכן כי מצד אחד, היא המליצה ב-2007 שלא לפתוח תוכניות חדשות ללימוד פיזיותרפיה, ומצד שני אישרה את פתיחתם של תוכניות חדשות. אנחנו לא ניתן לפיזיותרפיה להגיע למצבו של מקצוע המשפטים בישראל".

בישראל פועלים כיום כ-4,000 פיזיותרפיסטים רשומים, כאשר בכל שנה נוספים כ-400- 450 סטודנטים שסיימו את לימודיהם ומוצאים עצמם מחוץ למעגל העבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן