Skip to content

ארצות הברית תציב טילים ומטוסי קרב בירדן

מטוסי F-16 וסוללות של טילי פטריוט יגיעו כחלק מתרגיל משותף אמריקני-ירדני ואפשר שיישארו שם כדי להגן על הממלכה מהשלכות מלחמת האזרחים בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוללת טילי פטריוט ומטוסי F-16 יגיעו לירדן כחלק מתרגיל משותף. בהודעת פיקוד המרכז האמריקני נאמר: "כדי להגביר את יכולות ההגנה של ירדן, כמה מכלים אלה יישארו אולי אחרי סיום התרגיל לבקשת ממשלת ירדן". המקורות האמריקנים לא מסרו כמה מטוסים ישתתפו בתרגיל וכמה מהם עשויים להישאר בממלכה. אפשר שיישארו שם כדי להגן על הממלכה ההאשמית מהשלכות מלחמת האזרחים בסוריה.

טילי פטריוט ומטוסי F16 להגנת הממלכה
טילי פטריוט ומטוסי F16 להגנת הממלכה

ארצות הברית הציבה כבר סוללות טילי פטריוט לאורך גבול טורקיה על סוריה. וושינגטון גם הזהירה את משטר הנשיא אסד מפני משלוח טילים מתקדמים ללוחמי החיזבאללה בלבנון, הנוטלים בגלוי חלק בלחימה בסוריה.

ההחלטה על הצבת טילים ומטוסי קרב בירדן מעוררת השערות על מעורבות אמריקנית אפשרית במשבר במזרח התיכון, שעד כה הממשל מתאר כאפשרות מרוחקת. טילי פטריוט מיועדים לפגוע בטילי סקאד ובטילים אחרים לטווח קצר, הנמצאים בידי צבא סוריה.

הפנטגון שלח כבר 200 חיילים לירדן, לרבות שלד של מפקדה, לסייע למדינה להתכונן לתרחישי לחימה בסוריה, לרבות השתלטות על מאגרי הנשק הכימי של המשטר.

סוללות טילי פטריוט (צילום: ויקימדיה)
ישארו בסיום התרגיל. סוללות טילי פטריוט (צילום: ויקימדיה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן