Skip to content

סופית: משה כחלון לא ימונה לראש מנהל מקרקעי ישראל

כך הודיע לו היום בצהריים, ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו נימק זאת בעובדה שעפ"י ההסכם הקואליציוני מנהל מקרקעי ישראל לא יעבור למשרד ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופית: חרף הבטחת ראש הממשלה, ערב הבחירות, משה כחלון לא יעמוד בראש מנהל מקרקעי ישראל.

לא יקבל את הג'וב. משה כחלון (צילום: אתר הכנסת)
לא יקבל את הג'וב. משה כחלון (צילום: אתר הכנסת)

נתניהו נפגש בצהריים עם משה כחלון. בפגישה אמר לו נתניהו כי לנוכח העובדה שההסכם הקואליציוני מונע את העברת רשות מקרקעי ישראל לאחריותו של ראש הממשלה, לא ניתן להוציא לפועל את המינוי.

״תוצאות הבחירות לא מאפשרות לממש את כל התוכניות שהיו לנו. גם היום אני מאמין שרק הכפפה של רשות מקרקעי ישראל למשרד ראש הממשלה, יחד עם מינויו של משה כחלון לתפקיד, היה יכול להפחית משמעותית את מחירי הדירות לטובת כלל אזרחי ישראל״, נאמר בהודעה שהפיץ ראש הממשלה באמצעות הליכוד.

בעקבות הודעתו של ראש הממשלה כי השר לשעבר כחלון לא ימונה לראש מועצת מקרקעי ישראל, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה והדגישה כי בהודעתו זו הפר את הבטחתו לבוחריו וכי בכך יצר תרבות קלוקלת הפוגעת בציבור הרחב

לטענת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני ראש הממשלה, כיוון שמדובר בהבטחה משמעותית שהוצגה ערב הבחירות כלב לבה של התחיבות מפלגת "הליכוד" לבוחריה, לא ברור מדוע לא עמד ראש הממשלה על מילוי ההבטחה, כקו אדום. ככל שמפלגת הליכוד הייתה רואה עצמה מחויבת להבטחתה ערב הבחירות, ודאי ניתן היה להעניק ל"בית היהודי", שלא חרט על דגלו בעת הבחירות את סוגיית השיכון, משרד בכיר אחר ולשמור עבור מר כחלון את משרד השיכון. התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי נראה שסוגיה זו לא הייתה בראש סדר העדיפויות של הליכוד ונדחקה מפני אינטרסים ושיקולים פוליטיים– פנימיים וקואליציוניים אחרים.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, הסכם קואליציוני משקף תוצאות משא ומתן שמשמעותן היא שכל צד עומד על העניינים החשובים לו ביותר ומוותר תמורתן על עניינים חשובים פחות. במבחן התוצאה, לא עמד הליכוד על קבלת תיק השיכון והפר את הבטחתו לבוחריו.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי התנהלות זו פוגעת באמון הציבור ויוצרת תרבות פוליטית קלוקלת הפוגעת בציבור הרחב.

"'הבטחות צריך לקיים' שגור במקומותינו, לצערנו לא מתוך אמונה ותקווה, אלא כביטוי של ציניות ואכזבה. אין ספק כי פרשה זו תרמה את תרומתה לאי האמון העם בנבחריו ובמוצא פיהם ועל כך יש להצר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן