Skip to content

עו"ד בן גביר מציג: התרגיל שתרגל את התביעה

סיפור מוזר התחולל בבית המשפט לנוער בירושלים. במרכזו כתב האישום נגד קטין יהודי, תושב חברון, שנחשד בתקיפה של ערבי ולאחר מכן בתקיפת חייל. עו"ד בן גביר לימד את התביעה פרק בדיני ראיות וכתב האישום נגד הנער בוטל. החייל המותקף סיפר, בין השאר, שקיבל פקודה ממפקדו לבטל את תלונתו במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זיהוי לקוי בעדותו של העד העיקרי בתביעה על תקיפת חייל הביאה לביטול כתב אישום. כך חשף היום עו"ד איתמר בן גביר בפרשה שבמרכזה עמד קטין יהודי, תושב חברון.  הקטין הואשם על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בכך שיחד עם חשודים נוספים תקף אדם ערבי בחברון, ולאחר מכן תקף חייל צה"ל ועזר לחברו, שנלכד בידי החייל, להשתחרר ולהימלט לבית הדסה הסמוך.

עו"ד איתמר בן גביר
"הסיפור מריח לא טוב". עו"ד איתמר בן גביר

בן גביר ביקש משופט בית המשפט לנוער בירושלים, השופט אביטל חן, לאפשר לו להעלות איתו נער אחר במקום הנער הנאשם, כדי שיישב לידו וישתוק. בתום חקירת החייל, שהעיד על הפרשה וסיפר על המקרה וכיצד הותקף, כיצד נפל ושכתוצאה מכך השתחרר הנער מידיו, שאל בן גביר את החייל האם הוא מזהה את הנער בוודאות. החייל הצביע על ה"נאשם" שישב ליד בן גביר וזיהה אותו כחשוד במעשה.

"אתה משוכנע שזהו החשוד בוודאות? אולי רק בסבירות של שבעים אחוז או שמונים אחוז? שאל בן גביר את החייל והעד השיב שהוא מזהה אותו בוודאות.

"זה דיני נפשות", הקשה בן גביר, "אתה בטוח בוודאות בזיהוי, זה הנער שפגע בך?", והחייל השיב בחיוב. רק אז חשף בן גביר את התרגיל לפני עו"ד שמואל ברזילאי מפרקליטות ירושלים והסביר כי ה"חשוד" שלצידו איננו כלל ועיקר החשוד ואיננו מואשם בדבר. המשך הדברים היה מהיר ובהסכמת שני הצדדים בוטל כתב האישום.  

אולם זהו איננו הפרט המעניין היחיד בבפרשה הזאת. עוד עולה, כי במהלך הדיון סיפר החייל ר. – עד התביעה – שבעת האירוע היה סמל ועמד לפני שחרור. לאחר המקרה הוא מסר פרטים במשטרה והורו לו להגיש תלונה. למחרת האירוע הגיש תלונה במשטרה. ר. סיפר כי יומיים לאחר הגשת התלונה במשטרת איו"ש נגד תוקפיו, זימן אותו מפקד פלוגת הנח"ל בגדוד 50 בה שירת והורה לו בפקודה לחזור למשטרה ולהודיע על ביטול התלונה.

העד אמר עוד, כי לאחר מתן ההוראה חזר למשטרה וביטל את תלונתו. לשאלה מדוע עשה כך העיד כי המ"פ זימן אותו אליו לשיחה ישירה והורה לו לעשות כך. עוד אמר, כי המ"פ אמר לו שההוראה לביטול התלונה הגיעה ממח"ט חברון. כשנשאל העד על ידי בן גביר, האם לשון הפקודה נשמעה לו תמוהה והאם שאל מדוע היא ניתנה. ר. השיב בחיוב והעיד שאמרו לו כי מועצת העיר חברון פנתה למח"ט בבקשה לבטל את התלונה וזה הורה למ"פ להורות לו לבטלה.

"אני טוען כי ישנה התנכלות פוליטית לישוב היהודי בחברון", אמר בן גביר למגפון, "אני מניח שהם (הפרקליטות א.מ) ידעו שאין מאחורי הסיפור ולא כלום. כל הסיפור הזה מריח לי ממש לא טוב".
מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "מאחר שהתגלה כאן קושי ראייתי, הסכימו שני הצדדים לבטל את כתב האישום".

גורמים בצה"ל אמרו כי מוזר שמשטרת ישראל מורה לחייל בשירות סדיר  להתלונן. "על הצבא לחקור ויש צינורות מקובלים לכך", ציינו  הגורמים.

1 Comment

  1. בנצי
    11 ביוני 2013 @ 14:22

    כעו"ד, בן גביר עשה עבודה נהדרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן