Skip to content

"אנחנו ה-99 אחוז" מאירים בנייני בנקים בתל אביב

פעילי מחאה המכנים עצמם "אנחנו ה-99 אחוז" האירו אמש בנייני בנקים בתל אביב עם הכיתוב "מחר 13 ביוני: יום בלי בנקים". חברי הקבוצה התארגנו בחשאי דרך הפייסבוק ומטרתם העיקרית היא ליצור מחאה מסוג חדש, שכל אזרח יוכל להשתתף בה, גם מהבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי השעה עשר בלילה  (יום רביעי) החלו חברי הקבוצה "אנחנו ה-99 אחוז"  להקרין הודעות על בנק הפועלים ברחוב יצחק שדה 34, ובמקביל הם התפרסו בעוד מקומות בת"א. הטקסט המוקרן על קירות הבנק: "מחר, 13 ביוני, יום בלי בנקים", או "גו(נ)בי העמלות. מחר 13 ביוני, יום בלי בנקים".

עו"ד דן אלון, מיוזמי הקבוצה, הסביר ל"מגפון" את משמעות שמה של ההתארגנות: "אנחנו ה-99 אחוז -משום שהרעיון שלנו הוא שכל הציבור עובד יחד, ואנו מבטלים כל השתייכות למגזר כזה או אחר במחאה שלנו, כולנו יחד".

בנק פועלים מואר (צילום: אלה יעקובי בשן)
בנק פועלים מואר הלילה (צילום: אלה יעקובי בשן)

האחוז האחד הוא כמובן מי שלא נפגע מהגזרות החברתיות והכלכליות ודוגמה אחת לכך היא הבנקים. "הפואנטה של הפעילות על הבנקים הלילה זה היא בסך הכול להעביר מסר ראשוני", אומר אלון ומוסיף, "כל פעם נתלבש על מגזר אחר ודרך זה נבנה את הסולידריות בין המוחים. למחר הכרזנו על יום ללא בנקים, ואנו ומבקשים שהציבור יימנע מלעשות כל פעילות שקשורה לבנקים, פיזית או דרך האינטרנט". אלון מודע לכך שלא קל להגיע לכול האוכלוסיה ולכן הקבוצה מתכננת מספר פעילויות, כשהמטרה היא לשנות את פני המחאה החברתית כפי שהיא מוכרת כיום בישראל.

"אנחנו הופכים את התקליט. ממחאה אקטיבית שמנסה כל הזמן להוציא אנשים לרחוב, למחאה שאפשר לייצר מהבית, מחאה פאסיבית", מסביר עורך הדין אלון.

במשך כל שעות הלילה פעלו ברחבי תל אביב, ובערים נוספות  כ-60 חברי קבוצת "אנחנו ה-99 אחוז",  אשר הקרינו מסרים מחאתיים על בניינים. מחאת המקרנים התאפשרה בזכות העובדה ש"דני מקרנים", יבואן מקרנים מחברת ש.א פתרונות, שמע על המחאה המתוכננת והציע לתרום את כל המקרנים שברשותו לטובת העניין. "כשעושים את הדבר הנכון, העזרה מגיעה מכל מיני מקומות. כשדני שמע שאנחנו מפגינים הוא עשה לנו בהתחלה הנחה משמעותית מאוד, אך כשאמרנו לו שהפעילות הערב היא מול הבנקים הוא תרם את כל המקרנים שלו בחינם", אומר אלון.

קבוצת ה-99 מבטיחים להפתיע את תושבי כל מדינת ישראל בתקופה הקרובה, והם מספרים על אנשים מכל מגזר באוכלוסיה שמצטרפים ולוקחים חלק במחאה הפרו מודרנית.

נמשיך לעקוב.

8 Comments

  1. אום קולטום
    13 ביוני 2013 @ 2:43

    יאללה בלי בנקים!!!!
    ביצוע מעולה ללא ספק
    2 השגות –
    1. אין דבר כזה מחאה פסיבית
    2.התארגנות דרך הפייסבוק היא לא חשאית – היא שקופה
    ויש הבדל גדול!

    • גלבוע דקר
      13 ביוני 2013 @ 11:41

      היי אום קולטום.

      השם שבחרת הוא ההוכחה שגם ברשת אפשר להיות חשאים.

    • בועז
      13 ביוני 2013 @ 12:40

      מחאה אקטיבית, שנמשכה כחודשיים, הובילה אלפים לחיות באוהלים, ועוד מיליונים במצטבר לרחובות, לא השיגה כלום. אפס. לא זזנו מילימטר קדימה מלפני. הדבר הטוב היחיד שקרה מהמחאה ההיסטורית הזו, הוא שהציבור פיתח תודעה, ובמקרים מסוימים גם קול אחד. אנשים חושבים שהמודל טוב, רק צריך לשפץ אותו. דרך הנהגה טובה יותר, מיקוד חד יותר, וווליום גבוה יותר. אני צודק? עכשיו יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא, אבל זה לא משנה את העובדה שמחאה אקטיבית נכשלה בגדול, וכתוצאה, אין כרגע התלהבות גדולה מדי ממחאות אקטיביות. אני בספק אם יש בנמצא מישהו שיהווה הנהגה "טובה" מספיק, ויסחף את כולם לרחובות. זה גם לא משנה את העובדה שאין הבדל בין פאסיבי ואקטיבי. המטרה של שניהם היא להפעיל לחץ. אני בטוח ששביתה המונית פאסיבית למשל, מהסוג שבו שני מיליון בני אדם לא הולכים לעבודה באותו יום, תשפיע יותר מכל הפגנה. כי שביתה משמעה אובדן הכנסות. וזה מה שמעניין את הפוליטיקאים. אז אם אתה חושב/ת שמחאה פאסיבית לא קיימת, אני חושב שאת/ה טועה. אני יודע שזה עדיף על מחאה אקטיבית, הכל תלוי במספר האנשים. ואני בטוח שאין כרגע רעיון טוב יותר. אז תעשה/יי את השיקולים שלך. ואני מקווה שתצטרף/י, מה יש לך להפסיד? תהיי פסיבית..

  2. נגה
    13 ביוני 2013 @ 2:31

    כל הכבוד על הרעיון והביצוע המדהים!
    אני לא רוצה להרוס שמחות, אולי אני תמימה, אבל לדעתי רוב האנשים לא נעזרים בבנק מידי יום..
    לדעתי שבוע/חודש בלי בנקים היה מזיז להם יותר.

  3. מקסימו
    12 ביוני 2013 @ 23:39

    יפה מאוד!

  4. בועז
    12 ביוני 2013 @ 23:29

    גדול.. רעיון אדיר.. אהבתי בסוף את הפרגון לדני מקרנים.. אמנם יש כאן פרסומת סמויה (או לא סמויה), אבל אין שום דבר רע בלעזור לבעל עסק בינוני, שבסך הכל מנסה להתפרנס, קצת חשיפה.. הוא לא דנקנר או משהו, הוא חלק מה-99%.. שיהיה בהצלחה לכולם

    • גלבוע דקר
      13 ביוני 2013 @ 3:12

      היי בועז.

      חשוב לי להגיד לך שקלעת בול לנקודה. חוץ מזה, שהסיפור שלו שהוא הסכים לתרום הכל בחינם רק משום שזו מחאה מול הבנקים והוא ביקש לא לפרסם את שם משפחתו, אף על פי ששם החברה מפורסם, היה ראוי בעיני לאיזכור.

      • בועז
        13 ביוני 2013 @ 13:18

        מסכים עם כל מילה. כל הכבוד. גם "מגפון" הוא חלק מה-99%

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן