Skip to content

מורן מזור ואיל גולן: היא בשבילו והוא בשבילה

בת טיפוחיו של אליל הזמר המתקתק, השיקה השבוע ב"בית היוצר" בנמל ת"א את אלבום הבכורה שלה "רק בשבילו", הנושא את שם השיר שאיתו ייצגה אותנו באירוויזיון. יובל אראל שב מהמופע עם רגשות מעורבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפתח בווידוי: היו לי הרבה התלבטויות אם להגיע השבוע ל"בית היוצר" של אקו"ם בנמל תל אביב, לעסוק בסצנה מוזיקלית שאינה בבת עיני, לצאת הרחק הרחק לעבר מחוזות מוזיקה שונים – "פריים טיים", "מיינסטרים", "ימתיכוני". לבסוף החלטתי לאתגר את עצמי – והגעתי למופע השקת אלבום הבכורה, "רק בשבילו", של נציגתנו לאירוויזיון, מורן מזור.

"שירים שמהווים את האמת הפנימית שלי". מזור בהופעה השבוע. צילום: יובל אראל

האמת, פרגנתי השנה למזור, שזכתה בתחרות הזמר "אייל גולן קורא לך" בעונתה הראשונה. יש לה קול אדיר, נוכחות בימתית ויכולות הגשה וביצוע מצוינות. את השיר שהיא שרה מעל בימת האירוויזיון, "רק בשבילו", הגדרתי כבר כבלדה בנוסח מירי מסיקה עם קורטוב של שרית חדד ופירורי קרן פלס, סוג של שמאלץ מתקתק הקורץ לים התיכון. מבלי לבטל את האיכות הקולית, ידעתי שאין לשיר ולמבצעת סיכוי שם במאלמו, שוודיה, מול כל בובות הבארבי הסלאביות.

הוא שליט בסצנה הימתיכונית, היא זמרת בעלת כישרון וקול מצוין. גולן ומזור. צילום: יובל אראל

 אז מה היה לנו במופע בנמל תל-אביב? הפקה מקצועית ומתוקתקת של ליאם הפקות – החברה בבעלותו של אייל גולן, סוג של שליט בלתי מעורער בסצנה הימתיכונית המתקתקה של מועדוני הריקודים ותחנות הרדיו; זמרת בעלת כישרון וקול מצוין, שמסביבה קבוצה  נכבדה של כותבי תמלילים ומלחינים – יוסי גיספן, רותם כהן, דורון מדלי, אופיר כהן, דורון אלימלך, אליאב מועלם, עידן יניב, חן מצגר ועינת הולדר, לצד המעבדים המוזיקלים תמיר צור ודודו קומה;  אלבום, שמכיל סגנונות מוזיקליים רבים, כדי שייחשף לקשת רחבה ביותר של הציבור – מחובבי הז'אנר הימתיכוני ועד אוהבי הפופ השמאלצי; וגם נסיון לגעת ברוק כבדרך אגב ומגע מרפרף באלקטרוניקה. השקה מקדימה של מספר סינגלים – "תביט בי", "נסיך שלי", "חודרת ללבך", "אני כאן" ו"עלינו", כל אחד מהם גרף בין אלפי עד מיליון וחצי צפיות ביוטיוב.

לקראת השקת האלבום הכינה מורן מזור את ההצהרה הבאה: "בתום שנתיים אינטנסיביות ועמוסות מאוד של עבודה, אני נרגשת להשיק היום את אלבומי הראשון. בשנתיים האחרונות יחד עם אייל גולן ויועצי המוזיקלי דורון מדלי, גיבשנו את הקו המוזיקלי לאלבומי, ליקטנו חומרים, שירים, טקסטים ולחנים ואני גאה בתוצאה המוגמרת. יחד הצלחנו לאסוף 11 שירים, אשר מהווים את האמת הפנימית שלי במוזיקה. כולי תקווה כי תיהנו."

שאלתי את מורן איך היא חשה כזמרת צעירה מאוד, שרק השתחררה מהצבא והמזל האיר לה פנים, לעומת מצבם של מוזיקאים שעובדים קשה לאורך שנים עד שהם זוכים בחשיפה אם בכלל. מורן: "אני מאוד מעריכה אנשים שעובדים קשה וחושבת שאנשים כאלו יגיעו לאן שהם מייחלים. עבדתי על האלבום במשך שנתיים  וזה הזמן שגם לקח לי להגיע לאירווויזיון. נכון שזו תקופה לא ארוכה ביחס לזמרת מתחילה, אבל אני חושבת שהשקעה והתמדה ורצון, אלו הכלים הכי חשובים להצלחה של אמן".

האלבום  נפתח בשיר דרמטי "סומכת על הלב", דרמה של מילים, דרמה של צלילים, מתח ומקצב המהווים מצע נוח לקול של מורן מזור, הנוסקת למעלה בתזמון הנכון. שיר שהייתי מגדירו כיחיד באלבום הנוגע לשלל אוזניים ולא רק לאלו המורגלות בסלסולים. שאר השירים  משלבים את הדקויות והסלסולים של הז'אנר הימתיכוני וכוללים גם את "רק בשבילו" האירוויזיוני ואת "אני כאן", שכתב והלחין יוסי גיספן ועימו זכתה בתוכניתו של גולן.

רק הזמן יענה על השאלה האם מורן מזור, עם יכולותיה הקוליות, תהווה עוד אפיזודה חולפת בפופ המקומי, או שתישאר כאן ותטביע חותם בפס הקול הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן