Skip to content

ארגון "שורת הדין" הכין מתקפת נגד – אם תפנה הרש"פ להאג

המדובר במתקפה משפטית, שבמסגרתה יוגשו תביעות משפטיות בכל רחבי העולם נגד הרשות הפלסטינית ופעיליה - אם הרש"פ תפנה בתביעות נגד חיילי צה"ל לבית הדין הבינלאומי בהאג. "אספנו מאות עדויות על מעשים בהם נפגעו אזרחים פיזית ונפשית. העדויות הללו, שנבנות כחומר ראיות, מהוות חומת המגן בפני אפשרות של התקפה משפטית על חיילי צה"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "שורת הדין" – הארגון המוביל את המאבק המשפטי האזרחי נגד ארגוני טרור, מדינות תומכות טרור ונגד אנטישמיות – הכין קמפיין משפטי בינלאומי רחב נגד הרשות הפלסטינית, שבמסגרתו יוגשו עשרות ואולי אפילו מאות תביעות משפטיות נגד הרשות הפלסטינית ופעיליה.

בשלב זה לא יעשה ארגון שורת הדין שימוש בעדויות המשפטיות שנאספו נגד הרשות הפלסטינית ונגד פעילי הטרור, אולם אם תפנה הרשות הפלסטינית לבית המשפט הבינלאומי בהאג נגד ישראל – יוגשו במקביל התביעות המשפטיות נגד הרשות הפלסטינית, ברחבי העולם.

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מייסדת "שורת הדין" והעומדת בראשו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מייסדת "שורת הדין" והעומדת בראשו (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

בעשור האחרון פעלו עורכי הדין של שורת הדין בבתי משפט בכל העולם, כדי לפגוע כלכלית וחוקית בארגוני טרור ובמדינות תומכות טרור. לאחרונה, עם פתיחת הזירה המשפטית  נגד חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, פנה הארגון אל פעיליו ואוהדיו בארץ ובעולם ופתח במסע של איסוף עדויות על מאות מעשי טרור שבוצעו מתוך, או בהשראת ותמיכת גורמי הרשות הפלסטינית.

בארגון אומרים כי חיילי צה"ל מותקפים בזירות בינלאומיות ע"י חרמות, ע"י איומים משפטיים וע"י דה-לגיטימציה וכי אם הרשות הפלסטינית תצליח לממש את רצונה, תביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג, עלולים לבוא בעקבות התביעות הללו מעצרים המוניים של חיילים ישראלים ומניעה של יציאה למדינות אירופה לחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.

"כדי להקדים תרופה למכה, וכדי להבהיר לרשות הפלסטינית שאיום בתביעה בינלאומית הוא דו צדדי, ביקשנו מכם במהלך הקמפיין האחרון לשלוח לנו עדויות על מעשי טרור שנתקלתם בהם", נאמר בעמוד הפייסבוק של שורת הדין. "אספנו מאות עדויות על מעשים בהם נפגעו אזרחים פיזית ונפשית. העדויות הללו שנבנות כחומר ראיות, מהוות חומת המגן בפני אפשרות של התקפה משפטית על חיילי צה"ל. אם תבחר הרשות לפעול בדרך הזאת אנחנו נהיה מוכנים עם התקפה נגדית שתיצור בעיות קשות לצד שנגדנו".

בשורת הדין מדגישים: "המניע שלנו אינו נובע משנאה אלא מתוקף זכותנו להגן על עצמנו ולשמור על מדינת ישראל ועל החיילים המדהימים שלנו. שורת הדין ממשיכה לפעול כנגד כל מי שרוצה לחבל ולפעול כנגד המדינה".

יצוין כי לאחרונה זכה הארגון להצלחה גדולה בארה"ב כאשר בלם ניסיון להביא את אחת מקרנות הפנסיה הגדולות בארה"ב להחרמה של מדינת ישראל. מספר בעלי מניות בקרן הפנסיה של המורים TIAA-CREF, הפעילים בתנועת ה-BDS (חרם, הימנעות מהשקעות וסנקציות כנגד ישראל), יצאו במכתב דרישה לחברה להפסיק את אחזקותיה של החברה בישראל. חברת TIAA-CREF  היא אחת מקרנות הפנסיה הגדולות בארה"ב, המנהלת נכסים בהיקף של מאות מיליארדי דולרים וממוקמת במקום ה-90 ברשימת פורצ'ן 500.

לפי תקנון החברה הדרישה הייתה אמורה להעלות להצבעה מול בעלי המניות בחברה בפגישתם בצפון קרוליינה ביולי הקרוב. עם היוודע דבר הדרישה, פנה ארגון שורת הדין לחברה במכתב אזהרה שאם החברה תאמץ את ההחלטה, היא עוברת על חוקי מדינת ניו יורק ועל החוק הפדראלי בארה"ב האוסרים חרם על ישות משפטית ממדינה ידידותית לארה"ב, וכי החברה מסתכנת בתביעה משפטית. ארגון שורת הדין פנה גם לרשות הניירות הערך האמריקנית, והביע את דאגתו מהדרישה להפסקת השקעותיה בישראל. בעקבות כך הסכימה רשות ניירות הערך האמריקנית לאשר לחברת TIAA-CREF באופן חריג לפעול בניגוד לתקנון – ולא להעלות את הדרישה להצבעה באסיפת בעלי המניות שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן