Skip to content

נשיא ארגנטינה לשעבר, קרלוס מנם, נכלא בעוון הברחת נשק

גזר הדין הוא סופי אלא אם יחליט בית המשפט העליון של המדינה לבטל או לשנות אותו. כמו כן לא ברור האם יצביעו הסנטורים על סילוקו מהסנאט. מנם, בן 82, ירצה את עונשו קרוב לוודאי במעצר בית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קרלוס מנם בימי שלטונו כנשיא (צילום: ויקימדיה)
קרלוס מנם בימי שלטונו כנשיא (צילום: ויקימדיה)

נשיא ארגנטינה לשעבר, קרלוס מנם, נידון לשבע שנות מאסר אחרי שהורשע בהברחת נשק לאקוודור ולקרואטיה בשנות התשעים והפר בכך אמברגו בינלאומי. בית המשפט גם אסר על קרלוס מנם, סנטור נכון לעכשיו, למלא תפקיד נבחר, וביקש מהסנאט של המדינה להסיר את החסינות שהוא נהנה ממנה.

גזר הדין הוא סופי אלא אם יחליט בית המשפט העליון של המדינה לבטל או לשנות אותו. כמו כן לא ברור האם יצביעו הסנטורים על סילוקו מהסנאט.

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז קירשנר, מבקרת תכופות את מנהיגותו של מנם בשנות התשעים, אלא שהסנטור שימש כמה פעמים כלשון מאזניים בהצבעות חשובות, ובעלי בריתה של פרננדז נהנים מרוב בסנאט. מנם, בן 82, ירצה את עונשו קרוב לוודאי במעצר בית.

מנם בבית המשפט
גם זמנו הגיע. מנם בבית המשפט

בית משפט לערעורים הרשיע את מנם ואחד עשר שותפיו, בעקבות זיכוים בשנת 2011. בית המשפט קבע שחלק מהעדויות נגדם הושמטו בטעות, וכי לא יתכן שום הסבר הגיוני לכך שכלי נשק הוברחו מארגנטינה בלא השתתפותו הישירה ואישורו של הנשיא.

מנם, שהיה נשיא בשנים 1989-1999, הודה בחתימה על צווים סודיים ליצוא נשק לוונצואלה ולפנמה, אך טען שלא היה לו מושג שטונות של רובים ותחמושת מתוצרת ארגנטינה ימצאו את דרכם לאקוודור ולקרואטיה, שהיו נשוא אמברגו נשק בינלאומי באותה עת.

בית המשפט כינה את קו ההגנה של מנם "בלתי מובן" בהתחשב בעדויות הרבות על עקיפת הליכי מכס כתוצאה מלחץ נשיאותי. גיסו של מנם, אמיר יומה, היה איש סתרים ומתווך מטעמו בעסקות הנשק וגם קיבל את הכספים מהחברות המעורבות. "האדם היחיד בעל די עוצמה להשפיע במקביל, על שלושה משרדי ממשלה, על צבא ארגנטינה ואפילו על הקונגרס, היה נשיא האומה, קרלוס סאול מנם, באמצעות יומה", פסק בית המשפט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן