Skip to content

ממתינים לברננקי

האם יודיע באופן רשמי על האטה בקצב הרכישות? בעקבות התנודתיות בשווקים גברה הספקולציה שהפד' יצמצמם בעתיד את הרכישות. בשבוע שחלף התקשו המדדים המובילים בעולם למצוא כיוון. נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה ב-0.6%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה: סיכום קצר

שבוע הפכפך עבר על המשקיעים ברחבי העולם. בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המדדים המובילים בעולם התקשו למצוא כיוון. הנתון המרכזי שפורסם השבוע היה נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב אשר עלו ב-0.6% לעומת הצפי לעליה של 0.4%.

התנודתיות בשווקים עלתה מדרגה לאחרונה על רקע הספקולציות לכך שהפד' יצמצם את היקף הרכישות בעתיד הנראה לעין.

מה צפוי לנו השבוע?

זירה מקומית

שבוע המסחר בשוק המקומי צפוי להיפתח על רקע הנעילה השלילית בוול סטריט והצפי להודעה מרגיעה של ברננקי ביום רביעי הקרוב. מדד ת"א 25 סגר את השבוע בירידה של 0.47% ומעל 1220 הנקודות. אנו מעריכים, כי רמה זו עשויה להישבר במהלך השבוע אם וכאשר הסנטימנט השלילי בשווקים ימשך. שבירה של רמה זו תוביל להמשך הירידות אל עבר 1200 הנקודות. טווח המחירים שלנו לשבוע זה: 1200- 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח המקומית, שבוע טוב עבר על המטבע המקומי שלנו אשר התחזק מול הדולר והאירו באין מפריע. הצמד הדולר שקל סגר את השבוע מתחת ל-3.6 וצמד האירו שקל סגר את השבוע מתחת ל-4.8. המטבע המקומי הפך להיות אחד המטבעות החזקים ביותר מול הדולר. ניתן לראות כי בסה"כ, בזירה הבינ"ל הדולר התחזק בעולם אך לא באופן דרסטי. הספקולנטים מנצלים את תקופת המעבר בין הנגיד היוצא סטנלי פישר לנגיד החדש וממשיכים לרכוש את השקל. יתכן כי הנגיד היוצא יבצע מהלך אחרון לפני שהוא עוזב. רק הערכה הזו עשויה להוביל לבלימה מסוימת של השקל. טווח המחירים שלנו לשבוע זה- 3.65- 3.55.

זירה בינלאומית

המשקיעים בעולם ממתינים בדריכות להצהרתו של ברננקי ביום רביעי הקרוב. בתום ישיבת הריבית הקרובה, יו"ר הפד' צפוי להודיע על כך שרכישות האג"ח לא יופסקו באופן מידי אלא יעשה בהדרגה. בכל מקרה ברננקי יציין כי לא יחולו שינויים כלשהם עד שהאבטלה לא תרד באופן משמעותי. בינתיים האבטלה עולה וזה למעשה יקשה מאוד על הפד' להפסיק או להאט את קצב הרכישות החודשיות הנאמד כיום על 85 מיליארד דולר בחודש.

בתחילת השבוע תיפתח פסגת ה-G8 באירלנד. מנהיגי המדינות המתועשות בעולם ידונו בעיקר על המדיניות המוניטארית הננקטת ברוב המדינות ועל מידת מעורבותם של הבנקים המרכזיים בכל מה שנעשה בשווקים.

באירופה יפורסמו מספר אירועי מקרו שישפכו אור על מצבה של הכלכלה האירופאית. סקר הסנטימנט הכלכלי של מכון ZEW ומדד מנהלי הרכש צפויים להצביע על שיפור נוסף של הכלכלה האירופאית בכלל ושל הכלכלה הגרמנית בפרט.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן