Skip to content

בין העציצים של לפיד לבריונות של חסן

אלון חסן יודע נפש בהמתו ההסתדרותית, יודע איך לנצל את החיים עד הסטייק האחרון המשולם בנוסף למאות אלפי השקלים תוספות שקיבלו עובדי הנמלים. אבל אין כאן שחיתות, כי השחיתות מתה מהבושה של איך משחיתים לרעה את השם הטוב שיצא לה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלון חסן, יו"ר נמל אשדוד, הוא שם שמעביר צמרמורת אצל מקבלי ההחלטות, שלי יחימוביץ' והחבר עייני. הוא מצטלם כבריון שומר ברים ומתנהג כבריון בהשבתות של הנמל ככל שיחפוץ. האיש מנהל לכאורה עסקים פרטיים ככל בריון "מהוועד" ההוא, שכל כך למדנו לשנוא עם השנים. הוא חי בתוך ההארד-קור של ההסתדרות המושחתת והמסואבת של חברת החשמל וחברותיה מפעם, עד היום, כולל היום, עכשיו, ממש עכשיו, בשנייה זו ממש הוא כנראה עדיין מרוויח כסף מעסקים פרטיים שהוא מוכר לנמל אשדוד. גם עכשיו. התחקירים עליו לא הזיזו לאיש, ולא לשלטון החוק ולרועץ המשפטי לממשלה.

עציצים (צילמה: שרית פרקול)
הבריון רודה בעציצים המפוארים שיש לו במפלגה (צילמה: שרית פרקול)

מדגימה לתפארת את הרע מכל היא הנהלת הנמל, שברוב חוצפתה עוד העזה לומר שאין לה בעיה חוקית עם העסקים הפרטיים של יו"ר ועד העובדים שלה, שרק במקרה מוכר את העסקים הפרטיים שלו בחזרה לנמל אשדוד במחירים שהוא קובע, עם האנשים שהוא קובע, מול מכרזים שמן הסתם לא מתקיימים כנדרש, וזה חוקי והכל הכל, עדיין רק לכאורה ולא הוכח. אין כאן שחיתות, כי השחיתות מתה מהבושה של איך משחיתים לרעה את השם הטוב שיצא לה.

החבר שלו עייני יודע הכל, אישר הכל, העלים עין לרוב, וכי מה ילין על חסן בעוד הוא עצמו מסדר תפקידים נוחים ומשתלמים לבני משפחתו, יועצים שהם חברים, ולזוגתו? השחיתות תמיד מתחילה מלמעלה, ואלון חסן יודע נפש בהמתו ההסתדרותית, יודע איך לנצל את החיים עד הסטייק האחרון המשולם בנוסף למאות אלפי השקלים תוספות שקיבלו עובדי הנמלים במשכורות, פנסיות ובונוסים. יחימוביץ' שוב מתגלה כפוליטיקאית קטנה בנושא הוועדים והחברות איתם, וכמו שהפסידה בבחירות האחרונות, היא תפסיד את הבאות. זכתה ביושר בכל מילת ביקורת, ותכל'ס, אין לה את זה בהנהגה והובלה של מפלגה. מי שישנה בשמיכה אחת עם עייני, סופה שתקום עם נפיחויות באופי.

זו השיטה הבריונית שישראל מפתחת לדרגת אמנות

והאמת? אין לי שום בעיה עם זה (ואני לא רוצה להסתכל מעבר לכתף כל הזמן). להפסדים של כולנו, זו השיטה וככה זה עובד. זו שחיתות ממוסדת על ידי השלטונות, קרי הממשלה.

אז למה זה יישאר ככה? כי נוח לממשלה לסדר תפקידים רמים במשכורות מנופחות לאנשי שלומה. ממשלה רוחצת ידי ועדים, המקורבים תמיד נהנים. פאק על החוקים, אין ממש טעם לחקור ולבדוק את אלון חסן וחבריו, ויש לו הרבה חברים יו"רים בדיוק כמוהו. אנחנו יודעים איך הוא הגיע ואיך הוא שומר על תפקידו. זו השיטה הבריונית שישראל מפתחת לדרגת אמנות מזה 65 שנה. בריונים מנהלים את המדינה.

וחסן לא לבד בבריונות שלו. הוא רואה את הממשלה מתנהגת ככה כלפי האזרח, דרך משטרת המחשבות וגייסות כחולי המדים, שקיבלו אישור בחוק לפרוץ כרצונם לכל בית בישראל, מזמנים לשיחות הבהרה והטלת אימה על מפגיני שמאל וצדק חברתי, ותג מחיר משתולל בחוץ והוא לא גוף טרור. מי שמפגין נגד גניבת הגז הוא טרוריסט בפוטנציה. ליברמן מנהל גם את המשטרה, אם שכחתם. את בריונות הליברמן שמהלך אימים על בכירי משרד החוץ אתם זוכרים? "אוטוטוטו אני חוזר", ונראה מי יגיד עליי משהו "לא נכון" במשפט שלי. שיחפש עבודה במקדונלד'ס. זו המשמעות הבריונית היחידה של שמירת התפקיד לליברמן.

הבריונות הממשלתית מוליכה את חיינו מאז 1996, כנאמר: "מה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח,  ופרס יחלק את ירושלים". דנוניזם זה מושג של בריונות ממוסדת.

עופר שלח הוא יו"ר ועד העובדים של מעמד הביניים

ועכשיו שלח, עופר שלח, האיש והרכיכה, שהעז לומר על ח"כ אראל מרגלית משהו דומה לזה שלמרגלית אין בדל של מחשבה מקורית. כן, זה המרגלית שעשה כמה וכמה אקזיטים במאות מיליוני דולרים, בנה חברות, העסיק ומעסיק מאות עובדים. ברור שאין, כי לעומת ההצלחות הכבירות בחיים של ח"כ שלח, עם מאות אלפי משרות בתעשיות שהוא בנה במו ידיו, מיליארדי דולרים של הכנסות ואקזיטים מפוארים, תרומה עצומה למדינת ישראל בתחומים טכנולוגיים, קשה מאוד להתמודד. שלח הוא יו"ר ועד העובדים של מעמד הביניים, סליחה (!) של אלוהי מעמד הביניים. אז שלח לובש חולצה בצילומים ומבין משהו בביטחון (ככה אומרים אפילו במשרד הביטחון), מתגלה לאחרונה כעציץ רב שימושי של יהיר לפיד ומפלגת אין עתיד לעציצים (מי היה מאמין על שלח. בחיי, אין כאלו דברים).

שלח מוציא את דבר העציצים במפלגת עציצניישן מול תקשורת לא מפרגת לאלוהים, שומו שמיים אחיי החרדים, ובוועדות הכנסת. הוא הראשון להגן על אחי לפידוס, עומד בחזית ההסברה והעסקאות מאחורי הקלעים. עכשיו נשאל את השאלה המתבקשת, אם הסיפור האחרון על חוק הריכוזיות נכון. מי לעזאזל משלם ליאיר לפיד ולמפלגתו בשביל לשנות את חוקי הריכוזיות שנועדו לפתור חלקית את הבעייתיות במשק – נוני? דנקנר? תשובה? אדלסון? מה דעתכם על פוטנציאל קטן לבחירה מתוך 80 אנשי עסקים "עלומים" שקנו מניה של אין עתיד לפני הבחירות הראשונות זה 65 שנה שהופרטו, והריבית יצאה מהכיס שלי ושלכם?

אז הרשו לי לא להיות הראשון שאומר לכל תומכי יאיר לפיד: ישראל כבר לא סוגדת למפלגת עציצניישן, והכל נדבק ליהיר לפידוס, בחסד רב. אז תעשו טובה קטנה, ובבחירות הבאות תשאירו בבית את הסטיות שלכם, זה כבר ממש לא מצחיק, ויעידו כל שותי העראק כמה הם לא שמחים יותר.

יו"ר ללא בחירות דמוקרטיות, כי זה האין עתיד החדש

מפלגת עציצניישן היא מפלגת שלטון בריונית של בריון אחד, מנופח מחשיבות עצמית של אבי האומה החדש, ממשיך דרכם של הרצל ובן גוריון וקצת מנחם בגין פינת ארלוזורוב. כל מה שהוא עושה זה בליווי צמוד של "אני הראשון כי לא נגעו בזה 65 שהה-נההה". הוא יו"ר ללא בחירות דמוקרטיות, כי זה האין עתיד החדש, ומי לעזאזל אמר שהעתיד חייב להיות דמוקרטי. הבריון רודה בעציצים המפוארים שיש לו במפלגה ומחייבם להגן בעוז על סטטוסיו המושחזים. "זה טוב, זה לא טוב, אני עושה משהו". עציציו הפקידו את הקוצים המפוארים שלהם, מי יותר ומרביתם פחות, משנות עשייתם לפני עציצניישן, למען קיום מושבו של הלפיד גם בבחירות הבאות. עציציו הם לא ליכוד ב', אלא ליברמן אלף-אלף. אני די מרחם על יהיר לפיד, הרי זה נורא קשה לכתוב משהו חדש לשים על המקרר כל יום שישי בשביל מפלגת עציצניישן. טור נקי כזה, חמוד עם שאלות ותשובות "ועובדות", אבל אם תופסים אותו בשקר (די, נו, אחי העציץ משקר?), זה אנחנו שלא מבינים את שפת העציצים.

בקטנה: האח שלכם, בנט, מוציא לאור באתר אינטרנט את נתוני האגדות של 99 משרות עיתונאים פנויות בירושלים בשכר התחלתי של 9,000 שקל, מאות משרות של רופאי שיניים בשכר התחלתי של 40,000 שקל ועוד כל מיני מעשיות סבתא שכאלה. לאתר קוראים תג מחיר.

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת זיו טרנר"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן