Skip to content

נתניהו: "הכרחי להמשיך את הלחץ על איראן"

בפגישה עם שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, אמר נתניהו כי ישראל לא תוכל לקבל שום דבר, שהוא פחות מהפסקה מוחלטת של כל פעילות ההעשרה, בכל הרמות; הוצאת כל החומר המועשר מאיראן וסגירתם של מתקני גרעין בלתי חוקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נשיא איראן החדש אמר שאם איראן תצליח להרגיע את הקהילה הבינלאומית, היא תוכל להתקדם בבטחה בתוכניתה הגרעינית. אסור לאפשר לאיראן למשוך זמן באמצעות שיחות אינסופיות". כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נתניהו אמר זאת במהלך פגישה עם שר החוץ של קנדה ג'ון ביירד. בפגישה השתתפו גם השר יובל שטייניץ וסגן שר החוץ זאב אלקין.

נתניהו: "יש לעצור את תכנית הגרעין האיראנית. נקודה". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו וביירד. "יש לעצור את תכנית הגרעין האיראנית. נקודה". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו: "בחודש שעבר הטילה קנדה איסור מוחלט על סחר עם איראן. יש להצדיע לראש הממשלה הארפר על מנהיגותו החשובה בסוגיה קריטית זאת.

"היום זה הכרחי להמשיך את הלחץ הזה. אסור לנו להשלות את עצמנו. משאלות לב אינן מהוות תחליף למדיניות. נשיא איראן החדש התבטא בצורה מאוד ברורה, הוא מחברה של דוקטרינה שאפשר לכנותה 'דבר והעשר', כלומר: 'דבר והמשך להעשיר אורניום לנשק גרעיני'. הוא כתב זאת בספר. הוא אמר שאם איראן תצליח להרגיע את הקהילה הבינלאומית, היא תוכל להתקדם בבטחה בתכניתה הגרעינית. אסור לאפשר לאיראן לשחק את המשחק הזה. אסור לאפשר לאיראן למשוך זמן באמצעות שיחות אינסופיות. איראן חייבת לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

נתניהו המשיך ואמר כי ישראל לא תוכל לקבל שום דבר, שהוא פחות מהפסקה מוחלטת של כל פעילות ההעשרה, בכל הרמות; הוצאת כל החומר המועשר מאיראן וסגירתם של מתקני גרעין בלתי חוקיים. "עד שאיראן תעמוד בהתחייבויות הללו, יש להגביר את הלחץ", אמר נתניהו. "יש לעצור את תכנית הגרעין האיראנית. נקודה".

שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, אמר: "אנו כמובן עוקבים מקרוב אחר תוצאות הבחירות באיראן. ישנה רק דרך אחת שבה המשטר האיראני, המנהיג העליון והנשיא החדש, יוכלו להראות שהם רציניים, וזה באמצעות נקיטת צעדים קונקרטיים. דיבורים אינם מספיקים.

"זוהי הזדמנות עבור איראן לנקוט בדרך שונה, אולם עד שהם יראו התקדמות אמיתית באמצעות צעדים ממשיים ולא באמצעות רטוריקה, אנו מאמינים כי ישנה חשיבות מכרעת לכך שכל שוחרי החופש בעולם יאכפו את הסנקציות החריפות שהטילה הקהילה הבינלאומית והאו"ם, ושנראה שינוי דרך אמיתי מצדו של המשטר האיראני", אמר ביירד.

"קנדה הטילה את הסנקציות הכבדות ביותר מבין מדינות העולם ואין לנו כל כוונה לשנות אותן כל עוד המשטר האיראני אינו משנה כיוון. זוהי הזדמנות, ואנו מקווים שבימים ובשבועות הקרובים, נראה התחלה של שינוי כיוון מצד המשטר בטהראן. אנו מייחסים לכך חשיבות עצומה. אולם עד שהם ישנו כיוון באמצעות מעשים, על הקהילה הבינלאומית להתייצב יחד בעוצמה ובנחישות כדי להבטיח שהם אכן יבחרו בדרך שונה, הדרך בה קורא להם האו"ם ללכת".

יחימוביץ עם שר החוץ הקנדי
יחימוביץ עם שר החוץ הקנדי

גם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ׳ נפגשה בירושלים עם שר החוץ של קנדה ג׳ון ביירד. בפגישתם דנו השניים בתוצאות הבחירות באיראן, במצב הגיאו פוליטי במזה״ת, ביחסי ישראל וקנדה ובמצב המדיני מול הרשות הפלסטינית.

יחימוביץ׳ הודתה לשר החוץ הקנדי על תמיכתה המשמעותית של מדינתו בישראל. היא אמרה לשר החוץ, כי מפלגתה מאמינה בפתרון שתי המדינות וכי התנאים בשלו לפריצת דרך בעניין זה. היא הדגישה באוזניו כי בכל הנוגע לפריצות מדיניות משמעותיות תהווה מפלגת העבודה רשת ביטחון פוליטית לנתניהו, לקידומו של תהליך מדיני.

"כראש האופוזיציה אני מעניקה לראש הממשלה את כל הגיבוי לו הוא נדרש על מנת שמפלגת העבודה תהווה משקל נגד לגורמים בממשלה ובקואליציה המובילים לקיפאון מדיני ולהסלמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן