Skip to content

רדיו א-שאמס חגג ביום הזיכרון וחטף קנס מוגדל

רדיו א-שאמס עירער נגד העיצומים הכספיים שהוטלו עליו בגין "שידור בלתי הולם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל" וחטף קנס מוגדל. את שידורי יום הזיכרון פתחה התחנה בברכות לאסירי הכיבוש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות ד"ר דליה זליקוביץ', דנה בערר שהוגש לה ע"י תחנת הרדיו א-שאמס נגד החלטת המנכ"לית לשעבר של הרשות, אילת מצגר, להטיל על התחנה עיצום כספי של 15,000 שקל. הקנס הושת על התחנה עקב הפרה של כללי האתיקה בשידורי יום הזיכרון. שידורים אלה כללו תוכניות הומור ומוסיקה קצבית "באופן שאינו הולם את יום הזיכרון" כפי שעולה מבדיקת הוועדה.

לאחר בדיקת טענות התחנה, קריאת תמליל השידורים והאזנה להקלטה שלהם, קבעה הוועדה כי היא רואה בחומרה את העובדה שהנהלת התחנה לא התאימה את שידורי התחנה לאופיו של יום הזיכרון ובתוך כך השמיעה מוסיקה ותכניות מלל אשר אינם הולמים את אופיו של היום. בפסיקתה, להגדיל את העיצומים הכספיים לסכום של 20,000 שקל ציינה הוועדה כי בשידורים אלה היה כדי לפגוע ברגשות הציבור. 

זליקוביץ": "הוועדה רואה בחומרה שימוש במשאבים ציבוריים של מדינת ישראל באופן שפוגע ברגשות המאזינים. ישנה הנחיה ברורה לגבי התנהלות ביום זיכרון לאומי שאינו חג דתי. דווקא ביום זה לפתוח תכנית בערב יום הזיכרון באמירה 'ברכותינו לאסירינו האמיצים בבתי הכלא של הכיבוש' או להשמיע מוסיקת ראפ ודאנס ומערכונים סאטיריים במשך היום, מנוגד לטיפוח ערכי אזרחות מינימאליים של המדינה ומהווה פגיעה רחבה ברגשות הציבור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן