Skip to content

נתניהו: "הכריזו על חזבאללה כארגון טרור"; אשטון: "נדבר על כך"

בפגישה שקיים הבוקר נתניהו עם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, הוא דרש גם לא להרפות את הלחץ על איראן. "המבחן האמיתי לגבי הבחירות באיראן יהיה האם תשנה את מדיניותה ותפסיק את העשרת האורניום, תוציא את החומר הגרעיני ותסגור את המתקן הגרעיני הבלתי חוקי בקום". קתרין אשטון השיבה: "אני שומעת את מה שאתה אומר... […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הבוקר על דרישתו מאירופה, כי תכריז על החיזבאללה כארגון טרור. בפגישה שקיים עם הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, שאל אותה נתניהו: "אם חזבאללה אינו ארגון טרור, מה כן נחשב ארגון טרור?" אשטון נמנעה מלהשיב ורק אמרה לנתניהו: "אנחנו נדבר על הדברים האלה".

"לא מדובר בספין פוליטי אלא בספין (סיבוב) של הצנטריפוגות". (עמוס בן גרשום/לע"מ)
"לא מדובר בספין פוליטי אלא בספין (סיבוב) של הצנטריפוגות". (עמוס בן גרשום/לע"מ)

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: "המבחן האמיתי לגבי הבחירות באיראן יהיה האם איראן תשנה את מדיניותה ותפסיק את העשרת האורניום, תוציא את החומר הגרעיני ותסגור את המתקן הגרעיני הבלתי חוקי בקום. כל אלו החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם. צריך להפעיל עליהם לחץ.  לא מדובר בשאלת סגנון אלא של תוכן. לא מדובר בספין פוליטי אלא בספין (סיבוב) של הצנטריפוגות.  זה חייב להפסיק ואני סבור שעל אירופה להצטרף לארה"ב, ישראל וכל הגורמים האחראים בקהילה הבינלאומית כדי לדרוש הפסקה של תכנית הגרעין של איראן.

"הנקודה השנייה", המשיך נתניהו, "מתייחסת לשלוחה של איראן – חזבאללה. אני מקווה שהגורמים באירופה שמסרבים להכריז על חזבאללה כארגון טרור ישנו את דעתם, ואני גם מקווה שיהיה קונצנזוס אירופאי על כך. קשה מאוד להבין כיצד אין קונצנזוס על חזבאללה כארגון טרור. אם חזבאללה אינו ארגון טרור, מה כן נחשב ארגון טרור?  הם טובחים באנשים בכל רחבי העולם וכיום גם בערי סוריה. הם רוצחים אזרחים ללא הפסקה, כולל על אדמת אירופה כפי שגילינו בבולגריה וכפי שניסו לעשות  בקפריסין.  לכן הייתי אומר שהגדרת החזבאללה, שלוחתו של איראן, כארגון טרור היא תקוותנו השנייה לגבי הצעדים  שאירופה צריכה לעשות  וזה הדבר הנכון לעשות.

"הדבר השלישי", המשיך ראש הממשלה, "הוא הדבר הנכון לעשות לגבי השלום. המזכיר קרי עובד ללא לאות לחדש משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים בין הצדדים. זה הדבר הנכון לעשות. ישראל מוכנה לחדש את השיחות ללא תנאים מוקדמים היום, אתמול ומחר. אני מקווה שהנשיא עבאס גם מוכן ואני מקווה שאירופה תתמוך במאמץ זה כי זה הדבר הנכון לעשות. תהיה לנו הזדמנות לשוחח על כל הנושאים הללו. הבהרת את עמדתך בנושאים אלה יותר מפעם אחת, ואני מצפה לשמוע אותן שוב היום".

אשטון השיבה: "ראשית, אני רוצה  לומר שאני תומכת באופן מלא במאמציו של מזכיר המדינה קרי. אני יודעת שהוא כבר הגיע מספר פעמים כדי לשוחח איתך ועם הנשיא עבאס. כפי שכבר הבהרתי, אני תומכת באופן מלא במאמציו. אמרתי את זה אמש ברמאללה, ואומר את זה כאן, בירושלים, שאנו רוצים שזו תהיה הדרך קדימה – להביא למשא ומתן ישיר. אירופה תתמוך בכך לחלוטין. זוהי, כפי שאמרת בצדק, הדרך קדימה.

"אני גם רוצה לומר שזה כמובן חיוני שתרגיש בטוח באשר לביטחונה של המדינה שלך", המשיכה אשטון ואמרה. "זהו דבר בעל חשיבות עליונה למדינה הזאת. אני מבינה את זה ומעריכה את זה, ויש לכך חלק גדול בגישתנו כלפי מאמצים מתמשכים אלה. אני מאחלת לך הצלחה בכך. יש לנו הרבה על מה לדבר, ואני יודעת עד כמה חשובה ההזדמנות להתייעץ איתך באשר למצב באיראן אחרי הבחירות. יש לי הזכות להוביל את המשא ומתן בגישתנו הכוללת שני ערוצים. אני גם מכירה בכך שזה חשוב שנתייעץ עם אלה שיש להם אינטרס גדול בעניין זה. יש לנו הזדמנות לדון בסוגיות שמעסיקות את כולנו באיזור. אני שומעת את מה שאתה אומר, במיוחד את החששות שלך ביחס למה שקורה עם חיזבאללה – ואנחנו נדבר על הדברים האלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן