Skip to content

פרס: "אבו גוש היא בשר מבשרנו"

כך אמר הבוקר נשיא המדינה בביקור שערך באבו גוש. הנשיא וגם ראש הממשלה גינו בחריפות את מעשי תג המחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "בשם עם ישראל באתי לגנות את הטרור  אך גם לשבח את אבו-גוש שמהווה מקור גאווה לישראל". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, שפקד הבוקר את היישוב אבו גוש וקיים ביקור מיוחד בבית משפחת אבו חמזה בכפר אבו-גוש, על רקע האירועים החמורים שהתרחשו בכפר בשבוע שעבר.

נשיא המדינה שמעון פרס, וראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה שמעון פרס, וראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא ביקש להגיע אל בית המשפחה, אשר נפגעה מהשחתת שמונה כלי רכב, בכדי להביע הזדהות עם תושבי אבו-גוש ולגנות את האירועים הקשים שפקדו את הכפר, במסגרתם הושחתו 28 כלי רכב ורוססו כתובות נאצה על קיר סמוך לרכבים. נשיא המדינה שמעון פרס פנה לראש המשפחה ואמר: "מדינת ישראל גאה באבו-גוש. אני יודע שיש כמה אנשים שעושים דברים נוראיים.  גם מהימין וגם מהשמאל גינו את המעשים הנבזים הללו ומדינת ישראל לא תיתן לזה יד. הצטערנו מאוד לשמוע על שקרה בבוקר בו רוססו כתובות הנאצה ונוקבו הצמיגים, כולי תקווה שהפוגעים יתפסו ויבואו על עונשם.

"שוחחתי על כך גם עם מפכ"ל המשטרה וביקשתיו כי יגביר את המאמצים לתפוס את פורעי החוק", אמר הנשיא. "באתי לא רק לגנות את הטרור אלא גם לשבח את אבו-גוש המהווה מקור גאווה לישראל, בהיותו מוקד תרבותי ותיירותי. על כן נפגענו כולנו מהטרור הפרחחי הזה. אבו-גוש הוא בשר מבשרנו, כולנו עם אחד- זה פוגע בנו לא פחות מאשר בכם. יחד עם זאת אסור שתיפגע האמונה, עלינו לחיות בשלום ודו-קיום".

את הנשיא ליווה ראש מועצת אבו-גוש סלים ג'אבר, חבר מרכז הליכוד, שהביע תודתו על התמיכה ואמר: "ההורים שלנו לימדו אותנו ללכת בדרך השלום ולשמור על שכנות טובה ודו-קיום. אנחנו אחים בדם ובאמונה, כולנו ילדים של אברהם אבינו. אנו יודעים כי לא הנשיא, ולא הממשלה אחראים לאירוע הנורא הזה, כי אם קבוצה של מופרעים".

חמזה אבו חמזה, אחד מבני המשפחה, אמר לנשיא פרס: "העיתונאים שאלו אותנו האם המקרה יכול לפגוע ביחסי השכנות הטובים ובדו-הקיום בין אבו-גוש לישובים מסביב, תשובתי המיידית הייתה שלילית. אנחנו יודעים שמדובר באנשים בודדים ומופרעים. הגינוי שלך את המקרים מחזק אותנו ומחזק את דו-הקיום באיזור".

ראש הממשלה בביקורו בביה"ס ע"ש בנציון נתניהו בברקן (צילום: משה מילנר/לע"מ)
ראש הממשלה בביקורו בביה"ס ע"ש בנציון נתניהו בברקן (צילום: משה מילנר/לע"מ)

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את פעולות תג המחיר. בטקס הסרת הלוט של סמל ביה"ס ע"ש פרופ' בנציון נתניהו ז"ל בברקן, אמר ראש הממשלה: "אנחנו לא יכולים לקבל את פרימת החוק בתוכנו. לא נשלים עם אירועי תג מחיר ועם פגיעה בריבונות. כשם שאנו פועלים נגד מבקשי נפשינו נפעל נגד פעולות כאלה ביד חזקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן