Skip to content

רוסיה פינתה את כל לוחמיה מסוריה

על פי הפרסום בעיתון רוסי, רוסיה פינתה את כל אנשי הצבא שלה מבסיסה בנמל טרטוס והותירה אותו לא מאויש בשל ההסלמה במלחמת האזרחים. סגן שר ההגנה הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, אישר בראיון לאל חיאת, כי למשרד ההגנה הרוסי לא נותר איש בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצבא הרוסי פינה השבוע את כל חייליו מאדמת סוריה, כך פרסם הבוקר העיתון הרוסי "ודומוסטי". על פי הפרסום רוסיה פינתה את כל אנשי הצבא שלה מבסיסה בנמל טרטוס והותירה אותו לא מאויש בשל ההסלמה במלחמת האזרחים הסורית שמסכנת את הכוחות הרוסיים. העיתון הכלכלי מציין שמקור ביטחוני במשרד ההגנה מסר לעיתון כי בסוריה לא נותר איש ממשרד ההגנה או הצבא הרוסי.

המקור הסביר כי ההחלטה התקבלה כדי להגביל את האיום על אזרחים רוסים בשל ההסלמה במלחמת האזרחים הסורית, וכן כדי להקטין את הסיכוי לנזק פוליטי שעלול להיגרם אם רוסים ייהרגו על ידי אחד מהצדדים במלחמה.

המעוז האחרון. נמל טרטוס כפי שנשקף מחלון הבית של אסאד בעיר (צילום: ויקימדיה)
המעוז האחרון. נמל טרטוס כפי שנשקף מחלון הבית של אסאד (צילום: ויקימדיה)

העיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, פרסם  היום כי בראיון שנערך  עם סגן שר ההגנה הרוסי מיכאיל בוגדנוב, אישר האחרון ש"היום למשרד ההגנה הרוסי אין אף אחד בסוריה. מעולם לא היה לנו בסיס בטרטוס, זה מתקן טכני לתחזוקת ספינות המפליגות בים התיכון".

המתקן בנמל טרטוס שלחופי הים התיכון ממוקם באזור המוסלמי-עאלאווי, בלב האזור המצוי בשליטת משטרו של הנשיא בשאר אסד. הבסיס היווה את הנכס היחיד מסוגו של הרוסים מחוץ לשטח ברית המועצות לשעבר. על פי הדיווח בעיתון הכלכלי הרוסי, ההחלטה להחזיר את אנשי משרד ההגנה לא כללה את המומחים הטכניים, שנשכרו על ידי הממשלה הסורית כדי לסייע באימון חייליה בשימוש בנשק רוסי.

מוקדם יותר היום דיווח ארגון לזכויות אדם, שעוקב ומדווח על נתוני ההרוגים בסוריה, כי מספר ההרוגים במלחמה בסוריה עבר את קו ה-100 אלף, כמחציתם אזרחים. על-פי הדיווח של הארגון, שראשיו נמצאים בבריטניה, במהלך הקרבות נהרגו 18 אלף מורדים, 40 אלף מהלוחמים הנאמנים לנשיא בשאר אסד ועשרות אלפי אזרחים.

עוד פורסם כי ארגון החיזבאללה, שלוחמיו מעורבים בקרבות, איבד 176 מלוחמיו. יצוין כי החיזבאללה לא מפרסם שום נתון  רשמי על מספרי ההרוגים בקרב לוחמיו. נתון מעניין נוסף: אנשי הארגון לזכויות האדם מציינים כי להערכתם, למרות המספר הרשמי שהם פרסמו, מספר בני האדם שנהרגו למעשה בסוריה הוא כפול מהנתונים הרשמיים. כלומר, מספר ההרוגים הוא כ-200 אלף בני אדם או יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן