Skip to content

אהרונוביץ׳ בפרשת האסיר X: אין בישראל עצורים עלומים ונעלמים

בהתייחסות לפרשה הנוספת של האסיר X אמר השר: "הפרסום הזה בא בעקבות החלטת בית המשפט, להתיר לפרסם, כי באחד המסמכים שהוגשו לו בהליך החקירה של נסיבות המוות צוין שהיו בשב"ס נהלים מפורטים שחלו על האסיר שהתאבד לפני כמה שנים, והן על האסיר האחר שמאפייניו דומים לאותו אסיר... אני מציע לציבור להימנע מספקולציות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, דיבר היום (רביעי) במליאת הכנסת והתייחס לפרשה של האסיר X: "בפרוטוקול ממליאת הכנסת מיום ה-20 לפברואר אני אמרתי ׳אין במדינת ישראל עצורים עלומים ונעלמים. אין במדינת ישראל התנהלות במחשכים. יש במדינת ישראל פיקוח וניהול משפטי מתאים. הקפדה על החוקים והנהלים וכן יש גם דאגה גדולה לביטחונה של מדינת ישראל. דאגה אשר על מנת לטפל בה יש לעיתים לפעול בחשאיות רבה".

"אין בישראל התנהלות במחשכים". השר אהרנוביץ (צילום: משה מילנר, לע"מ)
"אין בישראל התנהלות במחשכים". השר אהרנוביץ (צילום: משה מילנר, לע"מ)

אהרונוביץ׳ הדגיש ופירט: "אני חוזר על הדברים האלה. אכן אין במדינת ישראל עצורים שהם נעלמים ומשפחתם אינן יודעת על מעצרם. גם אין עצורים שרשויות המשפט לא מטפלות בעניינם. על מעצרו של כל עצור נמסרה הודעה לגורם הרלוונטי ועניינו מטופל על ידי התביעה ובית המשפט, לפי כל הוראות החוק. עם זאת יש תיקים שאי אפשר לפרסם את דבר קיומם ברבים, וזאת בכדי למנוע נזק לביטחון המדינה, ואז נעשה הדבר מכוח צו איסור פרסום שיפוטי. יש גם לעיתים תיקים שהחזקנו אסיר בשם בדוי, אלא שגם בתיקים אלה נשמרות כל זכויות האסירים בקפדנות, ובוודאי שאסירים אלו אינם נעלמים מעיני בית המשפט.

"הפרסום הזה בא בעקבות החלטת בית המשפט, להתיר לפרסם, כי באחד המסמכים שהוגשו לו בהליך החקירה של נסיבות המוות, צוין שהיו בשב"ס נהלים מפורטים שחלו על האסיר שהתאבד לפני כמה שנים, והן על האסיר האחר שמאפייניו דומים לאותו אסיר. על סמך משפט יחיד זה נבנו תילי תילים של פרסומים. כמובן שלא אוכל לפרט בנושא הזה", אמר השר אהרונוביץ. "כל שאוכל לומר שאין בו מילה או חצי מילה הסותרת את שאמרתי לפני כמה חודשים על דוכן הכנסת. אני מציע לציבור להימנע מספקולציות בנושא. ולכן אני שב ואומר שאין בישראל עצורים עלומים או נעלמים".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    10 ביולי 2013 @ 19:13

    השר צודק רק התשובה הפשוטה האומרת שכל אסיר עציר כזה מערכת המשפט יודעת וכנ"ל בני משפחתו יודעים על מאסרו אבל זה לא מספק את ח"כ זהבה גלאון היא רוצה לדעת על מה הם יושבים …………….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן