Skip to content

חברה שהפרה התחייבותה תחזיר למדינה 23 מיליון שקלים

החברה שזכתה במענקים מהמדינה לבנות בית מלון בירושלים תחזיר בהסכמה את סכום הכסף הזה. הגבייה נעשתה על ידי אגף החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד הכלכלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגף החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד הכלכלה מחייבים חברה שזכתה במענקים מהמדינה לבניית בית מלון בירושלים, להחזיר בהסכמה לקופת המדינה 23 מיליון שקלים. פעולת הגבייה נעשית במסגרת פרויקט גביית חובות, שיצא לדרך על ידי אגף החשב הכללי במשרד האוצר ומשרד הכלכלה.

הזכאות בוטלה

מדובר בחברה שקיבלה מענק ממרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, אך הפרה את התנאים בהם נדרשה לעמוד ואת התחייבויותיה כלפי המדינה. לכן בוטלה זכאותה לכספי המענק, והחברה נדרשה להשיב לידי המדינה את הכספים ששולמו לה.

הפעולות שננקטו

לשם גביית החוב פעלו אגף החשב הכללי ומשרד הכלכלה בנחרצות, הטילו עיקולים על חשבונות הבנק של החברה, הגישו בקשה לבית המשפט למכירת נכסי המקרקעין של החברה ולהעברת התמורה לידי המדינה והפעילו אמצעי גבייה נוספים.

ההליכים המשפטיים שבוצעו נעשו בשיתוף פעולה עם היחידה למיקור חוץ בפרקליטות המדינה ומשרד עו"ד דורון לנגה.

במסגרת יישום המדיניות להעמקת הגבייה מחייבים, מבוצעים כיום מהלכים נוספים, בהם כינוס נכסי החייבים, עיקול חשבונות בנק, עיקול רכבים וציוד המוחזקים על ידי החייבים, עיקול על צד ג' ואף תביעות אישיות כנגד בעלי מניות בחברות חייבות.

במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה הדגישו, כי ייעול והעמקת הגבייה מהחייבים יאפשרו להגדיל את היקף המקורות התקציביים העומדים לרשות המדינה, תוך מינופם לשם פיתוח המשק והאצת הצמיחה בישראל.

להשיב למדינה כספים

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה: "משרד הכלכלה מקצה מדי שנה מאות מיליוני שקלים במענקים לטובת עידוד התעשייה, הייצוא והתעסוקה וזאת בתמורה להתחייבותם של משקיעים ויזמים לעמידה בתנאים שנקבעו במסגרת ההקצאה. יזמים או משקיעים אלו אשר לא יעמדו בהתחייבויותיהם, מכל סיבה שהיא, יאלצו להשיב למדינה את המענקים שהוקצו להם. משרד הכלכלה ימשיך במעקב ובקרה הדוקים אחר מילוי התחייבויותיהם ויפעל גם בעתיד להשיב למדינה כספים אשר ניתנו ליזמים או משקיעים שלא עמדו בהתחייבויותיהם".

סגן בכיר לחשבת הכללית, רו"ח יהלי רוטנברג: "החזרת הכספים הם תוצר של הרפורמה במערך הגבייה הממשלתי. משרדי הממשלה ימשיכו לשפר באופן מתמיד את תהליכי הגבייה בהתאם להוראות החשב הכללי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן