Skip to content

הבריחה החלה: סיכום המחזור בליגה האיטלקית

המחזור הנוכחי בארץ המגף עמד בסימן הפער הגדל של יובנטוס ומילאן משאר הסרייה A. הילאל עאדל מביא לכם את תקציר האירועים בליגה ששבה למרכז הבמה באירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחזור הנוכחי בארץ המגף עמד בסימן הפער הגדל של יובנטוס ומילאן משאר הסרייה A. הילאל עאדל מביא לכם את תקציר האירועים בליגה ששבה למרכז הבמה באירופה

מאת הילאל עאדל

נתחיל מהשיא הבלתי נשבר עד כה: 20 משחקי ליגה ללא הפסד ליובנטוס העונה! כן, 20 משחקי ליגה ללא הפסד וזה עוד בלי להזכיר את שני המשחקים ששיחקה בגביע ובהם ניצחה. יובנטוס ומילאן מתחילות מעשית בבריחה שלהן מהליגה, כשיובה פותחת פער של 6 נקודות מאודינזה השלישית ומילאן עם נקודה פחות מיובה. לפי מה שנראה כעת – הקרב יהיה דו ראשי בין שתי הקבוצות הבכירות של איטליה.

המחזור ה-20 בליגה ננעל עם ניצחון של מילאן 0:3 בסן סירו על קליארי הנחמדה. זלאטן איברהימוביץ' פתח את מסכת השערים בבעיטת חופשית נהדרת מכ-20 מטר והעלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה ב-17 משחקים. אנטוניו נוצ'רינו, שנחשב עד לעונה זו לקשר אפור, הבקיע את השער השני והעלה את מאזנו ל-7 שערים כשאמברוסיני הוותיק סוגר את הסיפור מבעיטה מתוך הרחבה וקובע 0:3 קל ביותר. מילאן צמודה ליובנטוס שבמקום הראשון ופער הנקודה נשאר על כנו.

זלאטן. גם הוא בין הכובשים השבוע ( Jan S0L0)

המחזור יצא לדרך בשבת כשקטאניה, שנפרדה מהחלוץ מקסי לופז, שעבר בהשאלה למילאן, אירחה את פארמה המתאוששת עם המאמן החדש רוברטו דונאדוני. המשחק הסתיים בשיוויון 1:1 שלא ריצה את דונאדוני שאמר אחרי המשחק "יכולנו לנצח כי היינו טובים יותר, אך לעת עתה 5 נקודות מ-9 אפשריות זה נתון פתיחה טוב מאוד". בליל שבת אירחה יובה הראשונה את אודינזה השלישית כשהפער בין שתיהן עומד על 3 נקודות. אנטוניו קונטה אמר ערב המשחק שהמשחק הזה הוא משחק על 6 נקודות וניצחון יגרום ליובה לברוח, ואכן יובה ברחה כשניצחה 1:2 באיצטדיון החדש תחת שלג כבד שנבע מסופגת שלגים בטורינו. אלסנדרו מאטרי הבקיע צמד שערים והעלה את מאזנו ל-9  (4 מתוכם העניקו באופן ישיר 4 ניצחונות) כשבתווך אודינזה משווה ל-1:1 משער של המחליף אנטוניו פלורו פלורס בדקה ה-55 אחרי טעות של ארתורו וידאל.

אתמול (ראשון) יצא לדרך החלק השני של המחזור בארטמיו פראנקי, בו נערך הדרבי של טוסקנה בין פיורנטינה לסיינה. פיורנטינה לא ניצחה ארבעה מחזורי ליגה רצופים טרם המחזור, אך הקבוצה שהעבירה לשורותיה את חלוץ יובה אמאורי, השיגה 1:2 ביתי. סטבן יובטיץ' המדהים העלה אותה ליתרון כבר בדקה הראשונה וצ'זארה נטאלי שיפר את התוצאה בדקה ה-62. סיינה זכתה לפנדל בדקה ה-89, אותו תרגם קלאו לשער שלא עזר לסיינה. הפער כעת עומד על 4 נקודות בלבד מלצ'ה, הנמצאת מתחת לקו האדום.

אותה לצ'ה הדהימה את אינטר של ראניירי אחרי שזו הגיעה למשחק עם 7 ניצחונות ליגה רצופים. אינטר היתה טובה יותר לכל אורך המשחק ותקפה בחמת זעם את שערה של לצ'ה, כשההולנדי ווסלי סניידר שב להרכב אחרי תקופה ארוכה ופתח במשחק. דווקא לצ'ה היתה זו שעלתה ליתרון משער של ג'יאקומזה בהתקפה מתפרצת בדקה ה-41, שער שהוריד את אינטר בפיגור להפסקה. במחצית השניה עלה ראניירי בלי סניידר, מהלך אותו הסביר המאמן ברצון לשחק 4:4.2, דבר שההולנדי אינו יכול להתאים לו. 45 הדקות הבאות הביאו לחץ אדיר מצד אינטר, אך לחימה רבה מצד שחקניו של סרסה קוסמי ובעיקר תצוגת שוערות אדירה מצד מסימליאונו בנאסי הוותיק מנעו כל ניסיון מאינטר להבקיע כששני שערים שלה נפסלים בגלל שני נבדלים מוצדקים.

אטלנטה, אחרי שלושה הפסדים רצופים מול מילאן, לאציו ויובנטוס, התארחה אצל הלפני אחרונה צ'זנה, כשהיא מנצחת משער עצמי של המגן מרקו רוסי בדקה ה-62. בשלושת ההפסדים האחרונים השחקנים מברגאמו לא הבקיעו שער, כשהחלוץ המוביל שלהם חרמן "הטנק" דניס ממשיך בבצורת שלו זה המשחק החמישי ברציפות. צ'זנה נשארה במקום הלפני אחרון ואטלנטה מתרחקת מהקו האדום בפער של 7 נקודות.

באולימפקו של רומא חנכו לפני המשחק כפר שעשועים לילדים המגיעים לצפות במשחקי רומא, אבל ספק אם הילדים ששיחקו במתקנים נהנו גם ממה שראו במגרש. רומא אירחה את בולוניה אחרי שהובסה 3:0 מול יובה בשלישי בגביע, והיא המשיכה להציג יכולת לא טובה כשהיא מסיימת ב-1:1 מאכזב ביותר שהרחיק אותה מהצמרת ומהמקום השלישי שמוביל לליגת האלופות. מרקו די ואיו הותיק העלה את בולוניה ליתרון בדקה ה-56 כשמירלאם פיאניץ' משווה לרומא אחרי 6 דקות. פיאניץ' אמר אחרי המשחק "נראינו לא טוב בכלל, היינו עייפים ומותשים מהמשחק מול יובנטוס בגביע, וכעת עלינו להתאושש ולהתכונן למשחק מול קליארי". אירוע מצחיק אירע אחרי המשחק, כששדר הקווים של Sky ראיין את ראג'י מבולוניה, שהתנגש עם פרנצ'סקו טוטי במהלך המשחק ונפצע. השדר ששאל את ראג'י על ההתנגשות שמע את התשובה "זה קרה בגלל טוטי המגעיל".

בבינטגודי בוורונה אירחה קייבו את לאציו שנחלשה מעט לאחרונה. בסיבוב הקודם המשחק הסתיים ב-0:0 באולימפקו של רומא, והפעם אפילו מבצרה המאיים של קייבו לא עמד מול לאציו הזועמת מההפסד שלה למילאן בחמישי בגביע בתוצאה 3:1. הרנאנס המעולה העלה את לאציו ל-0:1 בדקה ה-21, יתרון שנשמר עד הדקה ה-88 בה הכפיל מירוסלב קלוזה את התוצאה. דקה לאחר מכן השלים צמד אישי ו-0:3 חלק שמשאיר את הפער בין לאציו ליובה ומילאן על כנו, ומצמצם לשתי נקודות את הפער מאודינזה השלישית. לאציו, שהפסידה במחזור האחרון 2:1 לאינטר ואחר כך בגביע למילאן, צפויה להודיע מחר או ביום שלישי על החתמת הקשר הונדה היפני מצסק"א מוסקבה תמורת 14 מיליון יורו.

אצל ג'נואה התארחה נאפולי של וולטר מצארי שממשיכה לאכזב ולאבד גובה בליגה מחזור אחרי מחזור. נאפולי סיימה בשתי תוצאות תיקו בשני המחזורים האחרונים מול סיינה ובולוניה, והיא חשבה שיהיה לה טיול מול אותה ג'נואה שהובסה על-ידיה בחודש שעבר 1:6 בסאו-פאולו, הפסד שגרם לנשיא פרציוזי לפטר את המאמן אלברטו מלזאני כשבמקומו מונה פסקואלה מארינו. ג'נואה, שהיא אחת הגרועות בליגה העונה, פתחה בבליץ התקפי מטורף על שערו של מורגן דיסנטיס ואחרי 31 דקות היא עלתה ליתרון מרגליו של החלוץ שלה פלאסיו, אשר פתח את התיאבון לג'נואה. אלברטו ג'ילארדינו שהגיע מפיורנטינה הבקיע את שער הבכורה שלו ועשה 0:2. בדקה ה-71 השלים פלאסיו צמד והמשחק נראה גמור, נאפולי אימה להתעורר עם צמד מהיר בדקות ה-80 וה-82 משערים של אדינסון קבאני ואזקייל לאבצי, אבל נאפולי סיימה את המשחק בהפסד שפתח פער של 15 נקודות מהמקום הראשון, דבר שסוגר סופית כל תקווה של הדרומיים לחלום על הסקודיטו.

ובפאלרמו השקט ממשיך להישמר זה מחזור שני ברציפות כשפאלרמו מנצחת בקלילות את הקבוצה הכי חלשה בסרייה A: נובארה. צמד שערים של בודאן השאיר את 3 הנקודות בסציליה אשר גורם לנשיא הצבעוני מאוריציו זמפאריני להרגע לשבוע נוסף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן