Skip to content

לפיד מברך על חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים

״מאוחר בלילה אתמול, אחרי כל המגעים, אחרי הטלפונים, אחרי הביקור באולפן הטלוויזיה, אחרי ניתוחי התסריטים והשיחות עם ראש הממשלה ואנשי הביטחון, נשענתי אחורה ושאלתי את עצמי לרגע איך בדיוק אני מרגיש אחרי כל היום הזה. התשובה היתה: תקווה זהירה״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״תקווה זהירה״. כך מגדיר שר האוצר, יאיר לפיד, את הרגשתו לאחר הכרזתו של מזכיר המדינה האמריקני על תחילתו הצפויה של המו״מ. ״בזהירות, בלי תרועת חצוצרות וללא חגיגות ראוותניות, חודש אתמול המו"מ עם הפלשתינים״, כתב הבוקר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. ״כבר במערכת הבחירות הבטחנו שלא נשב בממשלה שלא תקיים מו"מ מדיני, ואתמול התנענו מחדש את התהליך.

״כמו בנושאים אחרים, גם כשמדובר בתהליך השלום ׳יש עתיד׳ מתפקדת כקול מרכזי, מתון ומאזן״, אומר לפיד. ״לשמאל אנחנו אומרים: עלינו לנהל את המו"מ הזה כמו שמנהלים מו"מ במזרח התיכון – בקשיחות, בחשדנות, תוך שאנחנו מקפידים תמיד ׳למכור ביוקר׳ ומבלי להתפשר על הנכסים החיוניים של מדינת ישראל. לא נישואין מאושרים עם הפלשתינים אנחנו מחפשים, אלא גירושין הוגנים.

״לימין אנחנו אומרים: עלינו להיפרד מהפלשתינים, מפני שמדינה דו-לאומית היא סוף הציונות. אבא שלי בא הנה אחרי השואה כי הוא רצה לחיות במדינה יהודית, לא במדינת כל אזרחיה. אנחנו צריכים לגשת לתהליך הזה באומץ – על בסיס פתרון שתי המדינות – מפני שאסור לנו להיכנע לייאוש, להרמת הידיים, לכל מי שאומר לנו ש׳אין מה לעשות׳.

״יש מה לעשות. תמיד יש״, אומר לפיד. ״מאוחר בלילה אתמול, אחרי כל המגעים, אחרי הטלפונים, אחרי הביקור באולפן הטלוויזיה, אחרי ניתוחי התסריטים והשיחות עם ראש הממשלה ואנשי הבטחון, נשענתי אחורה ושאלתי את עצמי לרגע איך בדיוק אני מרגיש אחרי כל היום הזה. התשובה היתה: תקווה זהירה״.

"חידוש המו"מ ללא תנאים מקדימים – הישג מרשים לנתניהו ולמדינת ישראל". כך אומר השר למודיעין וליחסים בינלאומיים, ד״ר יובל שטייניץ באירוע שבת תרבות  ברמת גן. שטייניץ הדגיש כי ישראל מברכת על חידוש המו"מ עם הפלסטינים שמטרתו לקדם את השלום והביטחון, ואמר כי כפי שדרש רה"מ נתניהו, השיחות יתחדשו ללא תנאים מוקדמים, כלומר: בלי הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ללא גבולות 67' וללא שחרור אסירים. השר שטייניץ אישר כי עם התקדמות המו"מ, ישראל הסכימה לשחרר כמחווה ״מספר מוגבל של אסירים״ לאורך תקופת המו"מ. ״לדעתי, בתקופה זו של טלטלה חסרת תקדים במזרח התיכון שסביבנו, המו"מ המדובר מחזק את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל״, אמר שטייניץ.

השר יאיר לפיד בראיון ב"אולפן שישי" בערוץ 2, 19.7.2013, על המשא ומתן עם הפלסטינים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן