Skip to content

חשד לרשלנות באסון ההתחשמלות בבריכת הדגים

השלושה, תושבי קיבוצים בצפון, עבדו בבריכות דגי הנוי של איילת השחר. אחד מהם נכנס לבריכה להוציא דגים והתחשמל למוות, חברו נחלץ לעזרתו והתחשמל וכך אירע לשלישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהל התפעול של בריכת הדגים באיילת השחר, שבה התחשמלו אתמול (יום חמישי) למוות שלושת הצעירים בני הקיבוצים,  שוחרר בתום חקירתו במשטרה לחמישה ימי מעצר בית. על פי החלטת המשטרה הוא לא הובא בפני שופט, ולכן זה יהיה מעצר בית בתנאי ערובה, שהוא  בסמכות קצין משטרה. מנהל התפעול (43), תושב איילת השחר, נחשד ברשלנות.

בחקירתו במשטרת ראש פינה נשאל בעניין חיבורי החשמל שחיברו בין ארון החשמל למתקן החמצון שבבריכת הדגים.  לפי החשד היה זה קצר במתקן החמצון שגרם למות השלושה. במהלך ימי מעצר הבית אמורה להתקבל חוות הדעת של נציגי משרד הכלכלה שחוקרים את המקרה. במשטרה ממתינים לחוות דעת מקצועית שתצביע על הכשל ותמצב את חקירת המשטרה בחשד לפלילים.

האסון הכבד אירע אתמול בבוקר (חמישי), בבריכת דגים בגליל העליון. שלושה צעירים, ניר גלסמן בן 22 מקיבוץ אפיקים, אוריאל בוכריס בן 21 מקיבוץ מירב, וגדעון רז בן 19 ממעגן מיכאל, התחשמלו למוות. צוות מד"א ביצע בהם תחילה פעולות החייאה אחרי ששלושתם נמצאו מחוסרי הכרה בבריכה השייכת לקיבוץ איילת השחר.

ממד"א נמסר כי סמוך לתשע בבוקר "התקבלה קריאה במוקד מד"א מרחב ירדן על שלושה גברים מחוסרי הכרה, ככל הנראה מהתחשמלות, סמוך לבריכות דגים בשמורת החולה, בין יסוד המעלה לצומת כוח. הבריכה שייכת לאיילת השחר אבל לפי המועצה המקומית מוחכרת לקיבוץ מעגן מיכאל. צוותים רפואיים הגיעו לאזור הבריכה והחלו לטפל בשלושה, אך נאלצו לקבוע את מותם במקום".

fish
דגי נוי באקווריום בחנות בתל אביב (צילום: ויקיפדיה)

מחקירה ראשונית עולה כי אחד מהם ככל הנראה ביקש להוציא דגי נוי מהבריכה והתחשמל ממתקן חמצון. אדם נוסף ניסה להצילו והתחשמל, והשלישי נחלץ לעזרתם והתחשמל גם הוא. חבריהם, שהבחינו במתרחש, ניתקו את החשמל והוציאו את השלושה החוצה עד לבוא צוות ההצלה. רפ"ק רן לוי, מפקד משטרת ראש פינה, אמר לתקשורת כי "אחד מהם נכנס לבריכה כדי למקם מכשיר חדש להאכלת דגים והתחשמל ממנו. חבר שלו נכנס לעזור לו וגם הוא התחשמל, ואחריו גם השלישי. שלושתם עובדי בריכות הדגים. האדם שבבעלותו הבריכה נמצא כרגע בחקירה, מוקדם עדיין לקבוע אם ישנו חשד לרשלנות".

על פי בדיקת המשטרה היו שבעה עובדים בבריכה, אחד מהם כאמור התחשמל ושניים אחרים מתו כשניסו לעזור לו. רפ"ק  לוי הוסיף כי "השבעה הם עובדים שהגיעו לכאן כדי להוציא דגי נוי למכירה. כשהפועל הראשון נכנס למים להניח את הרשת חבריו הבחינו שהוא התמוטט. פועל נוסף נכנס על מנת לסייע לו לצאת מהמים, גם הוא התמוטט, ונכנס פועל שלישי שהתמוטט". לוי סיפר כי שכשמנהל הבריכה הבין שמדובר בקצר חשמלי הוא מייד הוריד את הפחת המוביל חשמל למכונות החמצון שבמים. בשלב זה הוציאו יתר העובדים את השלושה מהמים ופינו אותם לכניסה מכביש 90. יערה קדוש, דוברת המועצה האזורית גליל עליון שבשטח שיפוטה נמצאת הבריכה, מסרה כי "פרטי האירוע עדיין בחקירה ולאף אחד לא ברור מה קרה. נציגי המועצה שהגיעו לשטח המומים וכואבים, שולחים למשפחות הנפגעים חיזוקים ומשתתפים בצערן. צוות של האגף לשירותים חברתיים מטפל כעת בעובדים שנותרו במקום וראו את הנפגעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן