Skip to content

כבר הערב – פגישה ראשונה בין לבני לעריקאת

השניים ייפגשו באווירה בלתי רשמית, בביתו של מזכיר המדינה קרי, לארוחת "איפטאר" משותפת, כדי "לשבור את הקרח" ולשפר את האווירה. השיחות הרשמיות ייפתחו מחר בוושינגטון. מחלקת המדינה האמריקנית, בהודעה רשמית שפרסמה, הדגישה כי מטרת השיחות - הגעה להסדר קבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, המריאה כבר אמש לוושינגטון, למפגש עם ראש המשלחת הפלסטינית, סאיב עריקאת – שאמור לפתוח את המו"מ בין ישראל לפלסטינים, לראשונה מזה שלוש שנים. פגישה ראשונה בין השניים תתקיים כבר הערב, לפי שעון וושינגטון. זו תהיה פגישה לארוחת איפטאר משותפת – כדי "לשבור את הקרח" וליצור אווירה טובה לקראת הפגישה הרשמית ביום שלישי.

"תחושת אחריות ותקווה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"תחושת אחריות ותקווה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

"אני נוסעת בתחושת אחריות כבדה אבל גם עם תקווה", פרסמה שרת המשפטים, ציפי לבני, בעמוד הפייסבוק שלה, לקראת צאתה לוושינגטון. "זו אותה תקווה שלא מעט מנסים לדכא ולחנוק בכל כך הרבה מילים ונבואות שחורות. אותה תקווה שהיא זכותו של כל אדם, וכל עם לעתידו. נכון שזו תקווה מרוסנת ומפוכחת – לא מזרח תיכון חדש ולא שחר של יום חדש, אלא התנהלות נכונה באזור מסובך. הדרך למשא ומתן היא הדרך לשמור על האינטרס הישראלי הביטחוני, והיהודי-דמוקרטי וכך אעשה".

סאיב עריקאת. בירך על החלטת הממשלה (צילום: ויקיפדיה)
סאיב עריקאת. בירך על החלטת הממשלה (צילום: ויקיפדיה)

מחלקת המדינה פרסמה אמש הודעה רשמית לקראת פתיחת השיחות בין הצדדים. "מזכיר המדינה קרי שוחח היום עם נשיא הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ועם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, והזמין אותם לשגר לוושינגטון צוותי משא ומתן בכירים לחידוש השיחות הישירות על הסדר הקבע באופן רשמי", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. "הפגישות הראשונות נקבעו ליום שני בערב, 29 ביולי 2013 וליום שלישי, 30 ביולי 2013.

"את ישראל ייצגו שרת המשפטים, ציפי לבני ויצחק מולכו, ואת הצד הפלשתיני ייצגו ראש צוות המשא ומתן סאיב עריקאת ומוחמד שטייה", נאמר בהודעה. "כפי שהכריז מזכיר המדינה קרי בעמאן, ירדן ב-19 ביולי, הישראלים והפלשתינים הסכימו לחדש את המשא ומתן הישיר על הסדר קבע ופגישות אלו יציינו את תחילת השיחות. פגישות אלו יהוו הזדמנות לגיבוש נהלי תוכנית עבודה לגבי האופן שבו יוכלו הצדדים להמשיך לשאת ולתת בחודשים הבאים.

"בהזמנתו חזר מזכיר המדינה קרי ושיבח את המנהיגות האמיצה שהפגינו ראש הממשלה נתניהו והנשיא עבאס. שני המנהיגים הפגינו נכונות לקבל החלטות קשות, החלטות אשר סייעו להגיע לנקודה זו", נאמר בהודעת הסטייט דיפרטמנט. "ארצות הברית והצדדים מצפים לתחילתן של שיחות מהותיות אלו ולהתקדמות לקראת הסדר קבע".

מוקדם יותר בירכו הרשות הפלסטינית ונציגה בשיחות סאיב עריקאת על החלטת הממשלה לשחרר אסירים. "אנו מקבלים בברכה את הכרעת הממשלה בישראל", אמר עריקאת לסוכנות הידיעות הפלסטינים "מען". "אנו רואים בכך ניסיון חשוב בהגדלת הסיכויים להצלחת מאמציו של מזכיר המדינה קרי להביא לפתיחת המגעים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן