Skip to content

מטוס המריא לפני שמטוס אחר פינה את המסלול

הטייס החל להמריא ביום חמישי שחלף משדה התעופה הרצליה ללא קבלת אישור המראה ממגדל הפיקוח, כאשר מטוס אחר, מוטס על ידי חניך טייס בטיסת סולו, היה בקצה המסלול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי שחלף החל מטוס ססנה להמריא משדה התעופה הרצליה, ללא קבלת אישור ממגדל הפיקוח וכאשר מטוס ססנה אחר שסיים נחיתה עדיין היה בקצה המסלול.

באותו היום, בשעה 07:20 בבוקר, קיבל ממגדל הפיקוח מטוס ססנה 152, מוטס על ידי חניך טיס, בטיסת סולו, אישור נחיתה במסלול 11 ואישר את הנחיית המגדל. באותו הזמן קיבל ממגדל הפיקוח טייס מטוס ססנה 172 רשות התנעה, הסעה, ובהמשך להתיישר על מסלול 11.

בינתיים נחת חניך הטיס ובהגיעו לסוף המסלול החל לפנותו. לאחר חליפת המטוס הנוחת מעליו ולאחר שהמתין כ- 5-10 שניות מרגע שהתיישר על מסלול 11, כאשר השמש מסנוורת את עיניו האיץ טייס מטוס הססנה השני את המנוע לכוח המראה והחל לרוץ על המסלול, בלי שקיבל אישור המראה מהמגדל, כשמטוס הססנה הראשון טרם הספיק לפנות את המסלול.

מיד עם תחילת הריצה ולאחר שעבר 50 מטר הבחין הטייס הממריא במטוס המפנה. למרות זאת הוא המשיך בהמראה מאחר שלא זיהה קונפליקט עם המטוס שכבר נכנס לקושרת עם מסלול ההסעה. מגדל הפיקוח לא התערב בהמראת המטוס, אלא בשלב מאוחר יותר. אז התבקש הטייס להתקשר למגדל לאחר שיחזור וינחת.

בשיחתו עם צוות חוקרי משרד החוקר הראשי הודה הטייס, מיד, בטעותו, הן בהמראה ללא קבלת הנחייה מפורשת מהמגדל והן בעובדה שכאשר החל בריצה לא ראה את מיקום המטוס שנחת מאחר ולדבריו השמש סנוורה אותו. לדבריו, רק בהיותו בתחילת הריצה ולאחר כ-50 מטר זיהה את המטוס שהיה כבר בקושרת. החוקר הראשי לא הרחיב בחקירה. לדבריו, הפרסום מבוסס על בדיקה ראשונית שהופסקה והוא נועד לחיזוק מודעות הבטיחות אצל העוסקים בפעילות זו, או הקשורים בה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן