Skip to content

15 התנחלויות חדשות ברשימת היישובים המועדפים שתאשר הממשלה

בסך הכל כלולים 720 יישובים ברשימה שהממשלה תאשר היום. נתניהו: "כל מה שייגזר ממה שנחליט עליו היום יחול גם על ירושלים ומעבר לכך". השר פרץ: "לא ייתכן שקריית גת וקריית מלאכי מחוץ למפה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום את מפת אזורי העדיפות הלאומית ברוב קולות וללא התנגדות. ארבעה שרים נמנעו בהצבעה: ציפי לבני ועמיר פרץ מהתנועה וכן יעקב פרי ויעל גרמן ממפלגת יש עתיד.

במפה החדשה כלולים 720 יישובים שמתוכם כתשעים הם מעבר לקו הירוק. 15 התנחלויות חדשות נכנסו לרשימת היישובים המועדפים.בין ההתנחלויות שיוכנסו למפת היישובים המועדפים: אשכולות, נגוהות, נופים, גבע בנימין, אלון מורה ומעלה מכמש בשומרון. בין הישובים הללו שלושה יישובים שנחשבו עד לאחרונה למאחזים בלתי חוקיים, עד שהוכשרו: רחלים, סנסנה וברוכין. היישובים החרדיים חריש ובית"ר עלית הוסרו מרשימת היישובים המועדפים.

היישוב רחלים (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
הוכשר. היישוב רחלים (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתחילת ישיבת הממשלה: "אנחנו נעביר היום החלטת ממשלה לרשימת יישובים מעודכנת לסדרי עדיפות לאומית. ברשימה הזאת אנחנו נקבע אילו יישובים נוספים זכאים לקבל את סדרי העדיפות. יש יישוב אחד שתמיד בסדר העדיפות שלנו, הוא תמיד עומד מעל כולם – והיישוב הזה הוא כמובן בירתנו ירושלים. ירושלים מקבלת את כל מה שמקבלים יישובים בסדר עדיפות ומעבר לכך. לכן, כל מה שנחליט עליו היום יחול על ירושלים, כל מה שייגזר ממה שנחליט עליו היום יחול גם על ירושלים ומעבר לכך".

המתנגדים העיקריים למפת אזורי העדיפויות החדשה היו שרי התנועה – אם כי, בסופו של דבר, הסתפקו בהימנעות. השר עמיר פרץ אמר בישיבה כי מפת אזורי העדיפות  מייצגת סדרי עדיפויות פוליטיים ולא לאומיים שמנוגדים לתקופה של המאמצים לקידום השלום. "לא ייתכן שקריית גת וקריית מלאכי מחוץ למפה בגלל קרבה למרכז הארץ, למרות שמצבן הסוציו-אקונומי קשה, ומכניסים, דרך סעיף איום ביטחוני, את ההתנחלויות מחוץ לגושים, כולל התנחלויות שעד לא מזמן היו לא חוקיות", אמר השר פרץ.

גם  שרת המשפטים ציפי לבני מתחה ביקורת וקראה לא להכניס למפה יישובים "מסוכנים". שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגיב מיד: "מזל שמקימי חניתה לא חשבו כמוך".

ח״כ איתן כבל (העבודה) על המפה שאושרה בממשלה: "מי שמשאיר את קריית גת בחוץ ומכניס פנימה התנחלויות עושה מעשה נפשע, הן ברמה המוסרית והן ברמה המדינית. מה היה הטעם בשחרור האסירים הפלסטינים אם הממשלה הנוכחית מתכוונת להמשיך ולהגדיל את מפעל ההתנחלויות?". לדברי כבל, "אם ראש הממשלה רוצה לנהל משא ומתן עם הפלסטינים בידיים נקיות, עליו להפסיק ולנסות לרקוד על כל החתונות. המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יותר חשוב מהמשך ישיבתה של הבית היהודי בממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן