Skip to content

תקן איכות לפרסום מידע תעופתי ניתן לרת"א

ביולי הוענקה ליחידת שירותי המידע התעופתי ברשות התעופה האזרחית תעודת תקן איכות ISO 9001:2008. קבלת תקן האיכות הוא שלב נוסף בשיפור וייעול פעילותה התעופתית של רת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש יולי השנה הוענקה ליחידת שירותי המידע התעופתי של רשות התעופה האזרחית (רת"א) תעודה המאשרת את עמידתה בתקן איכות ISO 9001:2008, לאחר שנסקרה, בהצלחה מלאה, על ידי מכון IQC המתמחה בנושא. קבלת תקן האיכות הוא שלב נוסף בשיפור וייעול פעילותה התעופתית של רת"א.

התנ"ך של התעופה האזרחית

פרסום מידע תעופתי (פמ"ת) הוא התנ"ך של התעופה האזרחית בישראל והוא כולל מידע, כללים והוראות לביצוע טיסות אזרחיות במרחב האווירי של מדינת ישראל ומידע אודות שרותי התעבורה האווירית האזרחית, כמו פקוח טיסה, בקרה מרחבית, מודיעין טיס ודברים נוספים.

אמנת שיקגו

על פי הוראות נספח 15 לאמנת שיקגו, העוסק בשירותי מידע תעופתי, נדרשות כל המדינות החברות באמנת שיקגו להקים ולמסד מערכת איכות בתחום שירותי המידע התעופתי, שתבטיח כי כל הפרסומים התעופתיים של המדינה הינם איכותיים ומדוייקים, ועומדים בכל אמות המידה הנוגעות לפרסומים אלה באמנת שיקגו, והיא נדרשת לעמוד בתקן איכות בינלאומי כמו ISO 9001.

מערכת זו אמורה להקיף את כל תהליך ההכנה, העריכה, הפרסום וההפצה של המידע התעופתי, החל מעת יצירתו ועד להגעתו ללקוחות השונים של רת"א בעולם.

התאמה לדרישות האיכות

בשנה שחלפה הובילה יחידת שירותי המידע התעופתי ברת"א מהלך מורכב של התאמת היחידה לדרישות האיכות הנגזרות מתקן איכות ISO 9001:2008. לצורך, כך, הוכנו ופורסמו נהלים מחייבים, הוגדרו דרישות מפורטות מצד כל הגורמים במערכת ונקבעה שיטת עבודה מתקדמת המגובה בנתונים הנדרשים המבטיחים את איכות המידע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן