Skip to content

הסדרות הלוהטות של הסתיו

יחד עם העונות החדשות של הסדרות האהובות בארה"ב, יעלו לאוויר סדרות חדשות, בעיקר קומדיות, וגם עיבודים מהקולנוע, מהספרות ואפילו מהטלוויזיה הישראלית. נגה גור-אריה על עונת הסתיו הבאה עלינו לטובה בטלוויזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף חודש אוגוסט, תיפתח באופן רשמי עונת הסתיו של הטלוויזיה, המועד העיקרי לפרקי פתיחת עונה ולשידור של סדרות חדשות. יחד עם העונות החדשות של הסדרות האהובות (והאהובות פחות), ייצאו לאוויר העולם גם לא מעט סדרות חדשות. אז מה מצפה לנו העונה מהרשתות הגדולות (NBC, ABC, FOX, CBS, CW)? בעיקר קומדיות, חלקן אפילו יכולות להיות מוצלחות, וגם לא מעט עיבודים מהקולנוע, מהספרות ואפילו מהטלוויזיה הישראלית.

דרייבר. צילום: Justin Hoch, ויקיפדיה

(About a Boy (NBC

הרשת, שאחרי ביטולי הקיץ נשארה עם שתי קומדיות בלבד, אימצה אל חיקה את "About a boy", המבוסס על רב מכר ועל הסרט משנת 2002 בכיכובו של יו גרנט (שקיבל את התרגום: "רווק פלוס ילד"). הסדרה תגולל את סיפורו של רווק הולל (דיוויד ולטון, ששיחק את סאם ב"הבחורה החדשה"), שחייו עוברים תהפוכות מהקצה אל הקצה כאשר הוא מתוודע לילד מוזר (בנג'מין סטוקהאם), שגר בשכנות לו.

הסדרה מגיעה מהכותב של "הורים במשרה מלאה" ובהפקה של רוברט דה נירו, טין בוואן, אריק פלנר וג'יין רוזנטל, שהפיקו גם את הסרט. עוד תשחק בסדרה השחקנית מיני דרייבר.

לאור ההידרדרות של NBC בשנים האחרונות ממלכת הקומדיות ("חברים", "רוק 30" ועוד ועוד) לעונה מקרטעת של "קומיוניטי", הרשת זקוקה נואשות לקומדיה טובה באמת. האם About a boy  תביא את הבשורה, או תצטרף לרשימת הסדרות המבוטלות אחרי עונה?  עדיין אין תאריך שידור בארצות הברית לפרק הראשון בסדרה.

(Agents of S.H.I.E.L.D (ABC

רשת ABC אוהבת את הסדרות שלה גדולות, יפות, ומושכות תגובות של התפעמות מהצופים. לכן היה רק טבעי שיפיקו את אחת הסדרות המדוברות של העונה- Agents of S.H.I.E.L.D, שמבוססת על הקומיקס של "מרוול", שמספר על ארגון ביון סודי שהופיע במגוון סדרות קומיקס מוכרות כקפטן אמריקה ואיירון מן. ראשי התיבות של ארגון אכיפת החוק והריגול הן, בתרגום חופשי: "דירקטוריון ריגול לוגיסטי אסטרטגי להתערבות בסיכונים".

מי שיוביל את הסדרה הוא קלארק גרג, ששיחק סוכן S.H.I.E.L.D בסרטים "איירון מן", "ספיידר מן" ו"הנוקמים", אבל מוכר בעיקר בתפקידו כריצ'ארד ב"כריסטין החדשה". שחקנית נוספת בסדרה, מינג נה-וון, וודאי תישמע לכם מוכרת. נחסוך לכם את החיפוש ונגלה מעכשיו שהיא המדבבת של מולאן מסרטי "דיסני". הפרק הראשון ישודר בארצות הברית ב- 24 בספטמבר.

(The 100 (CW

97 שנים אחרי שמלחמה גרעינית השמידה את הציוויליציה, חללית הנושאת את השורדים הבודדים מהאנושות, שולחת מאה עבריינים צעירים בחזרה לכדור הארץ כדי לחקור את האפשרות ליישוב מחדש של הכוכב.

סדרת הנעורים של רשת סדרות הנעורים, CW, מבוססת  על סדרת ספרים שעתידה לצאת, וככל הנראה להביא גל נוסף של נערות צורחות למראה מישהו חיוור וחתיך. השילוב עם סדרת הספרים יכול להפוך את הסדרה ללהיט גדול מאד בקרב בני נוער, אך סביר להניח שעל רקע "הבועה" ושאר סדרות אפוקליפסה איכותיות, לא תותיר רושם גדול על קהל רחב יותר.

בסדרה יככב איאן הנרי קאסיק ("אבודים", "סקנדל") בתפקיד המבוגר האחראי, יחד עם שורה של יפים ויפות. עדיין אין תאריך שידור בארצות הברית לפרק הראשון בסדרה.

(Sleepy Hollow (FOX

עוד סדרה שמבוססת על סרט שמבוסס על ספר, אבל הפעם עם טוויסט אפל. "סליפי הולו", על פי ספרו של וושינגטון אירינג, משודרת כמעט עשור וחצי אחרי הסרט של טים ברטון בכיכובו של המוזה שלו, ג'וני דפ, ומציגה צוות שחקנים אנונימי כמעט.

איכבוד קריין (טום מיסון) קם לתחייה ומוצא עצמו שתי מאות וחצי קדימה בזמן, כדי לגלות שהעולם עומד על סף הרס ושהוא תקוותה האחרונה של האנושות. התגלית הזו מביאה אותו לחבור עם שוטרת בת זממנו (ניקול בהארי), ויחד הם מגלים תעלומה מתקופת האבות המייסדים.

הסדרה הזו מושכת תשומת לב בעיקר מעצם השם שלה, אבל הסיפור שהיא מספרת הוא אחר, והשילוב של המסע בזמן עשוי להתפרש כאינפנטילי בעיני הצופים, ולהביא לביטולה המהיר של הסדרה. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית ב- 16 בספטמבר.

(The Millers (CBS

בלי להתבלבל עם הסרט שיצא לאקרנים באחרונה, "אנחנו המילרים", The Millers היא הקומדיה התורנית בכיכובו של מלך הקומדיות הטלוויזיוניות, ואולי אחד הקומיקאים המוכשרים שלא מקבל את ההערכה הראויה פה בארץ, וויל ארנט.

ארנט משחק את ניית'ן מילר, שמתגרש מאשתו אחרי שלוש שנות נישואין. העניינים מתחילים להסתבך כאשר אביו (בו ברידג'ס) מחליט ללכת בעקבותיו ועוזב את אשתו (מרגו מרטינדייל המוכשרת והמוכרת כסוכנת ה-KGB קרת הלב מ"האמריקנים" וכמזכירה המתוקה מ"דקסטר") מזה 43 שנה.

The Millers אמנם תשודר עם צחוקים מוקלטים, תופעה שחלפה מזמן מעולם הקומדיות המוצלחות, אבל היא עושה רושם של סדרה מצחיקה באמת, עם צוות שחקנים מוכשר. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית ב- 26 בספטמבר, 2013.

(Trophy Wife (ABC

הקומדיה החדשה מבית ABC צפויה לבלוט בעיקר בשרשרת של אירועים משעשעים, חוסר תאום, אי הבנה ושאר מאפיינים קומיים מוכרים. היא מספרת על קייט (שחקנית המשנה בכמעט כל דבר שזז, מאלין אקרמן), נערת מסיבות לשעבר, שמתחתנת עם פיטר (בראדלי ווית'פורד), וצריכה על הדרך גם להתמודד עם שתי נשותיו לשעבר ושלושה ילדים.

הפרומו לסדרה נראה מבטיח, בעיקר בזכות הכישורים הקומיים של אקרמן, אבל גם מהסיטואציות הקומיות המוכרות, שנוצרות מהשילוב התמיד מצחיק של גבר אחד, כמה נשים, וילדים מעצבנים. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית בחודש ספטמבר. 

(Sean Saves the World (NBC

עוד קומדיה חדשה של רשת NBC, בכיכובו של שון הייז, ששיחק בקומדיה מובילה מאד של הרשת בתקופת תור הזהב שלה, "וויל וגרייס". הייז הוא איש קריירה הומו וגרוש, עם קריירה מצליחה אך תובענית. הכל מתנהל על מי מנוחות עד שביתו בת ה-14 עוברת להתגורר איתו. מאותו הרגע, עליו להצליח לשלב בין הקריירה, אימו הנודניקית והרצון להיות אב השנה.

הייז גייס לצידו את כוכבת "סמאש" (שם שיחק בתפקיד אורח), מייגן הילטי. עוד ישתתפו בסדרה תומס לנון (שחקן משנה בהמון המון סרטים) ולינדה לוין. הפרומו של הסדרה לא נראה מבטיח, אבל שמו של הייז הופך את הסדרה למדוברת ומצופה. נקווה שהוא יעמוד בציפיות. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית ב-3 באוקטובר. 

סדרות הבת וסדרות האם

העונה, בולטות שתי סדרות-בת לשתי סדרות מצליחות מאד של רשת ABC, שישודרו במקביל לסדרות-האם.

(Once Upon a Time in Wonderland (ABC

סדרת הבת של Once Upon a Time  ("עד עצם היום הזה") תשודר במקביל לעונה השלישית של סדרת האם, ותמשיך את הרעיון המבריק של שילוב כל האגדות המוכרות של "דיסני" אל תוך סיפור אחד מסתורי ובעיקר מרשים מאד ויזואלית. הסדרה תתמקד בקלאסיקה של לואיס קרול "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות", אבל כיאה ליוצרי Once Upon a Time, עם טוויסט שישנה את האגדה שהכרנו כילדים.

העלילה תתמקד באותו היקום של Once, בארץ הפלאות של ימינו, ותכלול, ממש כמו הסדרה המקורית, פלאשבקים אל עידן טרום הקללה שהביאה את הדמויות אל כדור הארץ של היום. בנוסף, שתי הסדרות ייפגשו כמה פעמים לפרקים משותפים.

בין הדמויות הראשיות: אליס, ג'פאר (נאבין אנדריוז מ"אבודים"), מלכת הלבבות ועוד הפתעות. הסדרה עוררה הרבה רעש בפסטיבל ה"קומיקון" שהתקיים בחודש שעבר, והציפיות בעננים. רק נקווה שבניגוד ל- Once Upon a Time, סדרת הבת תצליח לשמור על הגחלת לאורך כל העונה. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית ב- 10 באוקטובר.

(Ravenswood (ABC

סדרת הבת של ביצת הזהב של רשת ABC כיום, "שקרניות קטנות". את רייבנסווד, העיירה המסתורית והמפחידה, הכרנו לרגע בפרק השישי של העונה הרביעית של "שקרניות קטנות". באחד ממסעותיהם בעקבות A, מצאו עצמם ספנסר וטובי בעיירה קטנה בשם רייבנסווד, בה האנשים משונים, הצבעים דהויים, טקסים משונים ועורבים שחגים מעל שמי העיירה.

זהו טיזר קצר לסדרת הבת הנושאת את שם העיירה, ותתמקד בחמישה זרים הקשורים זה לזה בקללה מסתורית שאופפת את רייבנסווד במשך דורות. הפרק הראשון ישודר בארצות הברית בנובמבר.

הפינה הישראלית

דריסת הרגל הישראלית בהוליווד הולכת ומעמיקה, כשכבר אין עונת טלוויזיה בלי איזה פורמט ישראלי משודרג. העונה, שתי סדרות ישראליות יעברו אמריקניזציה, ויועבדו, ככל הנראה, לשני סרטי טלוויזיה:

מסינג. צילום: david shankbone, ויקיפדיה

Mother's Day

דבר אחד טוב יצא מביטולה של "סמאש" על ידי רשת NBC: דברה מסינג המוכשרת התפנתה להיכנס לנעליה של קרן מור האחת והיחידה, ולככב ב"יום האם"- הגרסה האמריקנית. מסינג, שהראתה כישורים קומיים מצוינים ב"וויל וגרייס", תשחק את אלה, אם קרייריסטית שמצליחה פעם אחר פעם להביך את כל הסובבים אותה בשלל סיטואציות קומיות משעשעות.

יחד עם מסינג ישחקו פול אדלשטיין ("מרפאה פרטית") וג'ניפר פארין ("The Following"). יש משהו מאד ישראלי ב"יום האם", אבל עם זאת, קל לראות את מסינג לוקחת את הדמות של אלה אל מקומות חדשים, ואולי אף מצליחה לבקוע את חומת הברזל של המועמדויות הקומיות לפרסי הטלוויזיה השונים.

Divorce: A love story

עכשיו תורה של הסדרה הישראלית המצליחה ביותר, ששרדה לא פחות מתשע עונות (חלקן מוצלחות וחלקן מוצלחות פחות), להתחיל לדבר אנגלית. "החיים זה לא הכל" תספר הפעם את סיפורם של קני (ג'ייסון ג'ונס) ורובין (אנדרה אנדרס, שכנראה מוכרת לכולנו משלל סדרות כושלות), זוג שהתגרש באחרונה, ומגלה שלא משנה כמה יתאמצו, לא יצליחו להישאר מחוץ לחיים שלו ושלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן