Skip to content

המחאה נגד פוטין: שתי אתלטיות רוסיות התנשקו על דוכן המנצחים

החקיקה האנטי-גאה שהעביר נשיא רוסיה והתבטאותה ההומופובית של האתלטית הרוסיה ילנה איסינבייבה, הביאו שתי אתלטיות מאותה מדינה להתנשק בפומבי על דוכן המנצחות במשחקי מוסקבה. יש המשווים את הצעד הזה להפגנת "הכוח השחור" במקסיקו סיטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קסניה ריז'ובה וטטיאנה פירובה, מתנשקות בגלוי על דוכן המנצחות
ריז'ובה ופירובה מתנשקות בגלוי על דוכן המנצחות

את התמונה הזו אנו צפויים לראות בקרוב לא מעט פעמים על מסכי הטלוויזיה שלנו, והוא כבר עומד במרכזו של דיון ציבורי ער המתנהל ברחבי העולם כולו. שתי אתלטיות רוסיות, קסניה ריז'ובה וטטיאנה פירובה, מתנשקות בגלוי על דוכן המנצחות באליפות העולם באתלטיקה הנערכת בימים אלה במוסקבה.

זמן קצר קודם לכן הדהימה נבחרת השליחות של רוסיה את העולם כשניצחה במירוץ 4X400 מטרים את הנבחרת האמריקנית, שנחשבה לבעלת סיכויים גבוהים יותר. במהלך טקס חלוקת המדליות, חגגו ריז'ובה ופירובה את ניצחונן בנשיקה ממושכת על הדון, מול עשרות אלפי צופים באיצטדיון ומאות מיליונים ברחבי העולם כולו.

יש המשווים את הנשיקה שהחליפו האתלטיות הרוסיות להפגנת המחאה שביצעו ספורטאים שחורים מארה"ב על דוכן המנצחים במשחקים האולימפיים במקסיקו סיטי ב-1968. האתלט האמריקני טומי סמית', שזמן קצר קודם לכן זכה במדליית זהב בריצת 200 מטרים וקבע שיא עולם, עמד על דוכן במהלך נגינת ההמנון האמריקני כשעל ידו הימנית כפפה שחורה והיא מונפת באוויר, כשראשו מורכן מטה – בניגוד לדרך האמריקנית המקובלת, שבה הספורטאי מניח את ידו הימנית על לוח ליבו ופניו מופנות קדימה. אל המחאה הזו הצטרף גם חברו של סמית' לנבחרת, ג'ון קרלוס, שסיים במקום השלישי באותה ריצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן