Skip to content

ועדי העובדים מקפיאים את ביטול חרם התיירות על טורקיה

בעקבות הצהרתו של ראש ממשלת טורקיה, הודיעו היום ועדי העובדים על הקפאת התוכניות לביטול הדרגתי של חרם התיירות ומחילים אותו גם על חגי תשרי. לצד זאת הם קוראים לממשלה לא לעצור את שיחות הפיוס עם טורקיה ואף לסיימם בהקדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הכרזתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שישראל עומדת מאחורי ההפיכה במצרים וההסתה שהוא נוקט בכל הזדמנות כנגד ישראל, החליטו היום, יום חמישי, ועדי העובדים הגדולים במשק, כי בניגוד לתוכניות לביטול הדרגתי של חרם התיירות על טורקיה, הם ממשיכים את החרם של נופש עובדים, ומחילים אותו גם על תקופת חגי תשרי.

מלון באנטליה. הצהרות ארדואן סתמו את הגולל גם על חופשות של הוועדים בחגי תשרי בטורקיה(צילום: ג'יריס איברהים)
מלון באנטליה. הצהרות ארדואן סתמו את הגולל גם על חופשות של הוועדים בחגי תשרי בטורקיה(צילום: ג'יריס איברהים)

דבריו של ראש ממשלת טורקיה הצליחו לקומם גם את הוועדים שהיו בעד חימום היחסים בין המדינות ובסקר שנערך לאחר פרסום הצהרתו החדשה של ארדואן נמצא, כי 90% מוועדי העובדים קוראים להמשך החרם גם בתקופת חגי תשרי.

ועדי העובדים אף קראו גם לעובדים הלא-מאורגנים להצטרף אליהם לחרם ולהביע בכך את מורת רוחם מהצהרות הכזב וההסתה שנוקטת טורקיה כנגד ישראל.

ועדי העובדים הוסיפו כי הקריאה של ראשי התיירות הטורקית להפריד בין הפוליטיקה לקשרי התיירות והכלכלה היא צביעות, שכן לא יצאה שום קריאה מרסנת מצדם כלפי ראש ממשלתם.

ועדי עובדים רבים, בהם ועד עובדי האוניברסיטה העברית, רפא"ל, מכון וולקני, מקורות, אגד, עיריית באר שבע, אל-על, הבנק הבינלאומי, הקריה למחקר גרעיני, רכבת ישראל, שירותי בריאות כללית, תעשיה אווירית ביהוד, משרדי התקשורת, האוצר והתחבורה, הבינוי והשיכון, נשר, בי"ח ברזילי, תנובה, דואר ישראל, אוסם, עיריות ראשל"צ וחולון, נעמ"ת, רשת מלונות דן, תרו תעשיית רוקחות ואחרים, ציינו כי לנופש יוצאים באווירה טובה או לא יוצאים בכלל.

לטענת הוועדים האווירה כרגע בטורקיה היא לא טובה וגם לא בטוחה לישראלים, ומסתמכים על חידוש אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) כלפי יציאת ישראלים לטורקיה.

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל, מציין, כי לצד ההחלטה החד ממשמעית של ועדי העובדים להחרים את טורקיה כיעד תיירותי בחגי תשרי, קוראים ועדי העובדים לממשלה לא לעצור את שיחות הפיוס עם טורקיה ואף לסיימם בהקדם.

אלוש מדגיש כי ועדי העובדים לא מעוניינים להחריף את היחסים עם העם הטורקי, ולכן הם לא מרחיבים את החרם גם לסחורות ולמוצרים, ובכך מותירים פתח להחזרת יחסי הידידות לשוב ולהיות כבעבר.

 

1 Comment

  1. דוד
    22 באוגוסט 2013 @ 16:11

    את אמרותיו של הפסיכי הטורקי. רק מטורפים מסוגו רואים בשנתם הטרופה שדים ואויבים וקמים עם עוד מעשי טירוף. מה שארדואן נדרש אליו זה בית חולים לחולי רוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן