Skip to content

סין מעוניינת לקלוט טייסים ישראלים

ישראל חתמה על הסכם תעופה רב תדירויות עם סין, שלפיו תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות סדירות שבועיות, במקום שלוש טיסות היום ושבע טיסות מטען שבועיות. אל על מפעילה היום 3 טיסות שבועיות לסין. אייר צ'יינה לא טסה לישראל. ההסכם החדש יאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס לסין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל וסין חתמו על הסכם תעופה חדש, המגדיל באופן משמעותי את תדירות הטיסות בקווים שבין שתי המדינות ומאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וסין להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות, כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ. ראש מינהל התעופה הסינית מציע לקלוט טייסים ישראליים שיטוסו בחברות סיניות.

בואינג 777 של אייר צ'יינה. מינהל התעופה הסינית מעוניין לקלוט טייסים ישראלים
בואינג 777 של אייר צ'יינה. מינהל התעופה הסינית מעוניין לקלוט טייסים ישראלים

על פי ההסכם שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום לעמיתו הסיני לי ג'יאקסיאנג, תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות ושבע טיסות מטען בין שתי המדינות.

עד כה הפעילה חברת אל על שלוש טיסות סדירות בלבד, בקו תל אביב- ביג'יינג ואילו חברת התעופה הלאומית של סין אייר צ'יינה אינה מפעילה טיסות בין ישראל לסין.

סין: מחסור בכוח אדם מקצועי

בפגישה שהתקיימה אתמול בערב בין משלחות תעופה מישראל ומסין, ציינו הסינים כי חברות תעופה הסיניות אינן מפעילות כיום טיסות לישראל, בעיקר בשל המחסור בכוח אדם מקצועי ולאור הצמיחה הגבוהה של ענף התעופה בסין. מדי שנה מתווספים למצבת המטוסים של החברות הסיניות כ- 350 מטוסים חדשים. לדבריהם, ישנו גם גידול עצום בביקוש לטיסות פנים ארציות ואין מספיק טייסים היכולים לעמוד בביקוש הגובר.

לקלוט טייסים ישראלים

במהלך הפגישה הציע ראש מנהל התעופה הסינית, לקלוט טייסים ישראלים בחברות התעופה הסיניות שיוכלו להפעיל קו תעופה ישיר לישראל כעובדים של חברות סיניות. ישראל וסין סיכמו לשתף פעולה ולבחון לעומק את האפשרות שהעלו הסינים.

מנהל רת"א מסר כי היקף התנועה השנתי בטיסות הישירות בקו תל אביב- ביג'יינג מסתכם כיום ב- 50 אלף נוסעים. בנוסף לכך, כ- 30 אלף נוסעים נוהגים לטוס בין ישראל לסין דרך יעדי ביניים.

הסכמי קוד שרינג

ההסכם שנחתם מרחיב באופן משמעותי את האפשרויות של חברות התעופה של ישראל וסין ליישם הסכמי קוד שרינג, על קווים בין שתי המדינות. כמו כן, הוא מאפשר לראשונה ליישם הסכמי "קוד שרינג" בין חברות תעופה הטסות בין ישראל וסין, כמו אל על בקווים פנים ארציים בין שבע נקודות בסין.

פוטנציאל תיירותי

השר כץ ציין כי מתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות נוספות וחברות סיניות להתחרות על קווי התעופה לסין, צפוי להעניק תמריץ למימוש הפוטנציאל הענק של תיירות נכנסת מסין ויגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי. "אני מאמין כי ההסכם עשוי להביא לישראל מאות אלפים ואף מיליוני סינים המעריצים את ההיסטוריה של עם ישראל ואת האתרים היהודיים המושכים אליהם מיליוני מבקרים מכל העולם", הוסיף כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן