Skip to content

עלייה של 50% במספר התלמידים שנהרגו בתאונת דרכים בערים

בשנת 2012, במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני), נהרגו 21 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) בשטח העירוני בתאונות דרכים. מדובר בעלייה של 50% לעומת שנת 2011, בה נהרגו 14 תלמידים במהלך שנת הלימודים כתוצאה מתאונת דרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי נתוני משרד החינוך, כשני מיליון תלמידים חזרו בשבוע שעבר מחופשת הקיץ, אל ספסל הלימודים. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2012 במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני), נהרגו 21 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) בשטח העירוני בתאונות דרכים. מדובר על עלייה של 50% לעומת שנת 2011, בה נהרגו 14 תלמידים במהלך שנת הלימודים כתוצאה מתאונת דרכים. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות (2013-2012) נפגעו בממוצע במהלך שנת הלימודים כ- 3,200 תלמידים בגילאי 5-19 בערים. בממוצע, בכל שנה נהרגים כ-23 תלמידים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים וכ-264 נפצעים באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. המדינה מתנערת מאחריותה לעלייה במספר התלמידים שנהרגים בתאונת דרכים בערים. תפקיד המדינה להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים. השקעה בחינוך והסברה, כבר מגיל צעיר תניב פירות בגיל מאוחר יותר ותציל חיים".

התפלגות הנפגעים בקרב תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2012, עפ"י ערים:

• בירושלים נפגעו 217 תלמידים , מתוכם 30 תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בתל אביב נפגעו 129 תלמידים, מתוכם תלמיד אחד נהרג ו- 17 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 105 תלמידים, מתוכם שני תלמידים נהרגו ושני תלמידים נפצעו באורח קשה.
• בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים, מתוכם תלמיד אחד נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 66 תלמידים, מתוכם תלמיד אחד נפצע באורח קשה.
• בראשון לציון נפגעו 65 תלמידים, מתוכם שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
• באשדוד נפגעו 60 תלמידים, מתוכם חמישה תלמידים נפצעו באורח קשה.

הסיכון הוא בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו. אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל אתו הליכה במסלול הכי בטוח שאפשר, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו יש מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להמנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

אם התלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב, כדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זו נסיעה קצרה ביותר.

באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, אפשר יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.

1 Comment

  1. קרן
    4 בספטמבר 2013 @ 15:57

    דווקא באיזורים של בתי ספר צריך להיות ערניים ולשים לב. ילדים יכולים להתפרץ לכביש בכל רגע. אני מציעה להורים לשקול התקנה של מערכת התרעה (לנו יש איווקס), המערכות האלה מתריעות בפני התנגשויות ובמידה והדעת מוסחת מחזירות את עיניים הנהג לכביש. במקומות הומים ילדים זה עוד יותר חשוב ויכול להציל חיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן